رئیس بخش حفاظتی ترامپ، زمانی که رئیس جمهور سابق می خواست در 6 ژانویه به ساختمان کنگره برده شود، جزو 24 عضو سرویس مخفی است که متن های 5 و 6 ژانویه آنها مفقود شده است.

نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد، دو تن از ماموران سرویس مخفی که پیام های متنی آنها توسط بازرس کل وزارت امنیت داخلی درخواست شده است، شامل رئیس جزئیات حفاظتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و رئیس سرویس مخفی ایالات متحده است.

به گفته نماینده بنی جی. تامپسون، رئیس کمیته، در نامه ای که احضاریه را اعلام کرد، آژانس گفت که یک “مهاجرت سه ماهه سیستمی از پیش برنامه ریزی شده” باعث از بین رفتن داده ها شده است.

سرویس مخفی متهم شده است که پیام های متنی مربوط به شورش 6 ژانویه کنگره را حذف کرده است.

رابرت انگل، مامور اصلی ترامپ و جیمز موری، مدیر مستعفی سرویس مخفی که در 30 جولای برای نقشی جدید در اسنپ چت می رود، دو تن از 24 ماموری هستند که پیام هایشان از 7 دسامبر 2020 تا 8 ژانویه، 2021، به عنوان بخشی از تحقیقات بازرس کل در مورد پاسخ آژانس در 6 ژانویه 2021 درخواست شد و پیام‌های آن یافت نشد.

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ (C) در حالی که در 30 سپتامبر 2016 از مقبره جرالد فورد، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در گراند راپیدز، میشیگان بازدید می کند، توسط اعضای سرویس مخفی محاصره شده است.JEWEL SAMAD/AFP از طریق گتی ایماژ

  • چهارشنبه شب، معاون بازرس کل DHS از سرویس مخفی درخواست کرد که جستجوی خود را برای پیام های متنی پاکسازی شده ارسال شده توسط ماموران در حوالی زمان شورش متوقف کند تا “در تحقیقات جنایی در حال انجام مداخله نکند”. پنج شنبه.

    در نامه‌ای در 13 ژوئیه به کمیته، کافاری ادعا کرد که پیام‌ها تنها پس از درخواست OIG مبنی بر برقراری ارتباط مامور سرویس مخفی در طول تحقیقات در مورد حمله به کنگره، پاک شده است.

    کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه در 15 ژوئیه پس از اینکه بازرس کل وزارت امنیت داخلی، جوزف کوفاری، این سرویس را به حذف پیام های متنی مرتبط متهم کرد، آژانس را احضار کرد.

    این آژانس همچنین اضافه کرده است که نمی‌تواند پیام‌هایی را برای تحویل به کمیته بازیابی کند.

    لوید لی از Insider روز چهارشنبه گزارش داد که حذف شواهد می تواند نقض قانون اسناد فدرال باشد.

    این فهرست شامل رابرت انگل، عامل اصلی ترامپ و جیمز موری، رئیس آژانس است.

  • به گزارش تایمز، مشخص نیست چه چیزی باعث شد تا جوزف کوفاری، بازرس کل وزارت امنیت داخلی، سوابق تلفنی آن 24 مامور را در حوالی روز 6 ژانویه جستجو کند.

    وزارت امنیت داخلی از 24 نفر در سرویس مخفی ایالات متحده درخواست پیامک کرد.

  • هفته گذشته بازرس کل به کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان هشدار داد در مورد پیام های گم شده. این آژانس یک پیام متنی را به کمیته منتخب ارسال کرده است و معتقد است که آنها با تحقیقات همکاری می کنند.

    نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ (C) در حالی که در 30 سپتامبر 2016 از مقبره جرالد فورد، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در گراند راپیدز، میشیگان بازدید می کند، توسط اعضای سرویس مخفی محاصره شده است.

    وزارت امنیت داخلی و کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    در بیانیه ای ایمیلی به اینسایدر، رئیس ارتباطات آنتونی گوگلیلم گفت: “سرویس مخفی نامه بازرس کل وزارت امنیت داخلی را دریافت کرده است. ما کمیته منتخب 6 ژانویه را از درخواست بازرس کل مطلع کرده ایم و یک بررسی قانونی کامل انجام خواهیم داد. بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که ما به طور کامل با تمام تلاش‌های نظارتی همکاری می‌کنیم و آنها با یکدیگر تضاد ندارند.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    کسیدی هاچینسون، یکی از دستیاران سابق کاخ سفید، قبلاً به کمیته مجلس نمایندگان که در مورد شورش تحقیق می‌کرد، گفته بود، در حالی که از اطلاعات حفاظتی خود خواسته بود که او را در 6 ژانویه 2021 به سمت ساختمان کنگره ببرند، ترامپ در تلاش برای گرفتن فرمان به سمت انگل رفت. چرخ ماشین وقتی به او گفتند که نمی توانند به ساختمان کنگره بروند.

    گلدیس آیالا، معاون بازرس کل وزارت امنیت داخلی، در نامه ای به Secret گفت: “برای اطمینان از صحت تحقیقات ما، USSS نباید در هیچ فعالیت تحقیقاتی دیگری در خصوص جمع آوری و حفظ مدارک ذکر شده در بالا شرکت کند.” سرویس، روزنامه تایمز گزارش داد. این شامل خودداری فوری از مصاحبه با شاهدان احتمالی، جمع‌آوری دستگاه‌ها، یا انجام هر اقدام دیگری است که با تحقیقات جنایی در حال انجام تداخل داشته باشد.»