رئیس اطلاعات آمریکا نسبت به تأثیر “ویرانگر” حملات موشکی روسیه هشدار داد

او افزود: «آنچه ما می بینیم تأثیر آن بر اقتصاد است. اقتصاد اوکراین در جریان این درگیری ویران شده است. و ما شاهد کاهش حدود 30 درصدی تولید ناخالص داخلی هستیم. منظورم این است که واقعاً – وحشیانه است، و اگر [the Russians] را پایین بیاورید [Ukrainian energy] شبکه، و اگر آن‌ها تأثیری را که می‌خواهند بر زیرساخت‌های حیاتی بگذارند، داشته باشند، واقعاً چالش برانگیز خواهد بود.»

اما او همچنین جنگ را تبدیل به یک “درگیری شدید” توصیف کرد که در آن حرکات “صدها متر” است. او خاطرنشان کرد که خطوط مقدم، عمدتاً «نسبتاً ثابت» باقی مانده‌اند، حتی در حالی که روس‌ها در حال انجام یک حمله در منطقه شرقی دونباس هستند که در آن «پیشرفت بسیار فزاینده‌ای» داشته‌اند.

او گفت: “برای روشن بودن، فقط به این دلیل که اطلاعات ناخوشایند یا شرم آور است، مبنایی برای طبقه بندی نیست.”



منبع

هالینا پاناسیان پس از حمله موشکی روسیه در خانه ویران شده اش گریه می کند.

آستین، تگزاس – مشاور ارشد اطلاعاتی پرزیدنت بایدن پنجشنبه شب نگرانی های جدیدی را مبنی بر اینکه حملات موشکی روسیه تأثیر «ویرانگر» بر اقتصاد اوکراین دارد، مطرح کرد و خاطرنشان کرد که جنگ تولید ناخالص داخلی این کشور را تقریباً یک سوم کاهش داده است.

یک زن و بچه در کنار خانه ای در هلواخا که در اثر حمله نظامی روسیه آسیب دیده است قدم می زنند. (والنتین اوگیرنکو/رویترز)

مناسبت ظهور هاینس، یک انجمن برای حذف طبقه بندی سوابق دولتی بود که توسط یک آژانس فدرال کمتر شناخته شده به نام هیئت رفع طبقه بندی منافع عمومی حمایت می شد.

یک کارگر برق در حال بررسی خسارت در یک نیروگاه پس از حمله موشکی در کیف در روز پنجشنبه است. (دانیل کول/AP)

هاینز گفت: «این نه تنها موضوع مهمی برای دموکراسی ما است، بلکه امنیت ملی ما را نیز تضعیف می‌کند.

هاینز در سال گذشته اعلام کرد که دولت از طبقه بندی اطلاعات خارج شده است که نشان می دهد قصد روسیه برای حمله به اوکراین در دوره ای که متحدان اروپایی در مورد اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه واقعاً با آن مواجه خواهد شد، تردید داشتند. و او گفت که ایالات متحده به ارائه اطلاعات مهم میدان نبرد تاکتیکی به ارتش اوکراین ادامه داده است.

اما در اظهارات آماده شده خود، او اذعان کرد که “طبقه بندی بیش از حد” به یک مشکل جدی تبدیل شده است که با انفجار داده های دیجیتالی گسترش یافته است. او وعده ابتکارات جدیدی با استفاده از فناوری و هوش مصنوعی برای کمک به کاهش تعداد چنین رکوردهایی را داد که اکنون به معنای واقعی کلمه به ده ها میلیون رسیده است.

هالینا پاناسیان روز پنجشنبه پس از حمله موشکی روسیه در خانه ویران شده خود در هلواخا، اوکراین، گریه می کند. (رومن هریسینا/AP)

آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ماه مه 2022 در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا شهادت می دهد. (خوزه لوئیس ماگانا/AP)

اظهارات هاینس در روزی بیان شد که روس‌ها رگبار دیگری از موشک‌ها را پرتاب کردند که منجر به کشته شدن 12 غیرنظامی شد، به عنوان بخشی از کارزار هدف قرار دادن شبکه انرژی با هدف ظاهری بدون برق و آب در طول ماه‌های سرد زمستان.

آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی، طی یک جلسه پرسش و پاسخ در کتابخانه ریاست جمهوری لیندون بی. جانسون گفت که مقامات ایالات متحده تاکنون “هیچ گونه کاهشی در عزم اوکراینی ها برای مبارزه با این جنگ مشاهده نکرده اند.”

این هیئت جامعه اطلاعاتی را تحت فشار قرار داده است تا آنچه را که به عنوان انفجاری هشداردهنده در سوابق طبقه بندی شده ای که دولت حتی نمی تواند آنها را پیگیری کند رسیدگی کند – موضوعی که با کشف اسناد طبقه بندی شده در منازل و ادارات اهمیت جدیدی پیدا کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، بایدن و مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق.

و او به طور کامل از موضوع اسناد ترامپ، بایدن و پنس پنج شنبه شب، هم در اظهارات آماده شده و هم در جلسه پرسش و پاسخ بعدی با آدام کلاین، مدیر مرکز استراوس برای امنیت و حقوق بین الملل دانشگاه تگزاس اجتناب کرد. که هرگز موضوع را مطرح نکرد. هاینز بلافاصله بعد از جلسه بدون اینکه از خبرنگاران سؤالی بپرسد، آنجا را ترک کرد.

اما در عین حال، به نظر می‌رسید که هاینز نسبت به آنچه که اکثر مقامات دولت بایدن تا به امروز به اشتراک گذاشته‌اند، دیدگاه هوشیارانه‌تری از درگیری ارائه دهد. او گفت که حملات موشکی «وحشیانه» به زیرساخت‌های اوکراین تلفات بسیار بیشتری نسبت به آنچه که عموماً درک می‌شود وارد می‌کنند.

زن و بچه ای در کنار خانه ای که به شدت آسیب دیده راه می روند.

نظرات او در مورد مشکلاتی که اوکراین با آن روبروست، در دوره‌ای مهم بیان می‌شود که دولت بایدن و متحدان غربی در حال رقابت برای افزایش کمک‌های نظامی خود به دولت کیف هستند. همین هفته، کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده تانک‌های جنگی سنگین M1 Abrams را به اوکراین می‌فرستد – اقدامی که به آلمان کمک کرد تا برخی از تانک‌های لئوپارد را که حتی به شدت مورد نیاز هستند را به این کشور بفرستد.

یک کارگر برق آسیب های یک نیروگاه را پس از حمله موشکی بررسی می کند.

روز چهارشنبه، هاینز، با استناد به تحقیقات مستشار ویژه در حال انجام، به کمیته اطلاعات سنا گفت که نمی‌تواند به درخواست‌ها برای به اشتراک گذاشتن نسخه‌های اسناد مورد بحث با هیئت مدیره بپذیرد یا حتی آنها را توصیف کند. موضع او انتقاد سناتورهای هر دو طرف را برانگیخت.

آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی در مقابل یک کمیته سنا سخنرانی می کند.