دیک چنی ترامپ را در یک تبلیغ به آتش می کشد: “او ترسو است”


نماینده لیز چنی به همراه پدرش، معاون سابق رئیس جمهور دیک چنی، در خانه اش در ویرجینیا پس از برکناری وی از سمت رهبری حزب جمهوری خواه در 12 می 2021.

نماینده لیز چنی به همراه پدرش، معاون رئیس جمهور سابق، دیک چنی، در خانه اش در ویرجینیا پس از برکناری از سمت رهبری حزب جمهوری خواه در 12 مه 2021. (دیوید هیوم کنرلی/مرکز عکاسی خلاق/دانشگاه آریزونا از طریق گتی ایماژ )

دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور سابق، در یک تبلیغ کمپین جدید برای دخترش، نماینده لیز چنی، سخنانی درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا کوتاه نمی‌کند و او را «بزدل» و «تهدیدی برای جمهوری ما» می‌خواند.

چنی که کلاه گاوچرانی بر سر دارد و مستقیماً به دوربین نگاه می کند، در این آگهی می گوید: «در تاریخ 246 ساله کشور ما، هیچ فردی وجود نداشته است که تهدیدی بزرگتر از دونالد ترامپ برای جمهوری ما باشد. بعد از اینکه رای دهندگان او را رد کردند، انتخابات گذشته را با استفاده از دروغ و خشونت به سرقت ببرند تا خود را در قدرت نگه دارند. او یک ترسو است. یک مرد واقعی به حامیانش دروغ نمی گوید.”

نظرسنجی‌ها در وایومینگ نشان می‌دهد که لیز چنی، هریت هیگمن، وکیل دادگستری در رقابت اولیه حزب جمهوری‌خواه برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام جمهوری‌خواه برای انتخابات عمومی در ایالت قرمز عمیق نامزد خواهد شد، عقب‌تر است. چنی که برای چهارمین دوره ریاست جمهوری نامزد می شود، نایب رئیس کمیته منتخب 6 ژانویه است که در مورد نقش ترامپ در شورش در ساختمان کنگره آمریکا که ناشی از تلاش های رئیس جمهور سابق برای لغو شکست خود از جو بایدن در انتخابات 2020 است، تحقیق می کند. .

بر اساس شهادت چند تن از اعضای سابق دولت ترامپ و همچنین مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواه و قانونگذاران در ایالت‌هایی که ترامپ در سال 2020 شکست خورد، کمیته موردی را مطرح کرده است که او آگاهانه ادعاهای نادرستی مبنی بر اینکه تقلب در انتخابات به قیمت پیروزی او تمام شده است، مطرح کرده است. دیک چنی در تبلیغ دخترش با این ارزیابی موافق بود.

معاون سابق رئیس جمهور می گوید: “او در انتخابات خود شکست خورد و شکست بزرگی خورد. من این را می دانم، او می داند و عمیقاً فکر می کنم اکثر جمهوری خواهان آن را می دانند.” “لین [Liz Cheney’s mother] و من به لیز برای دفاع از حقیقت، انجام آنچه درست است، احترام گذاشتن به سوگندش به قانون اساسی بسیار افتخار می کنم، در حالی که بسیاری از اعضای حزب ما از انجام این کار ترسیده اند.”

چنی در مورد نقش دخترش در کمیته منتخب گفت: “هیچ کاری مهمتر از این نیست که او انجام دهد تا مطمئن شود دونالد ترامپ دیگر هرگز به دفتر بیضی شکل نزدیک نخواهد شد و او موفق خواهد شد.”

لیز چنی یکی از 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان بود که به استیضاح ترامپ به دلیل “تحریک شورش” به دلیل نقش او در شورش در ساختمان کنگره آمریکا رای دادند. حزب جمهوری خواه وایومینگ فوراً او را به خاطر آن رای محکوم کرد و سپس توسط جمهوریخواهان همکارش در کنگره او را از نقش رهبری در حزب محروم کردند.

از بعدازظهر پنجشنبه، ترامپ هنوز به تبلیغ جدید در پلتفرم رسانه اجتماعی خود، Truth Social پاسخ نداده بود.



منبع