دیوید ریورا، نماینده سابق آمریکا در میامی در تحقیقات ونزوئلا دستگیر شد

ریورا قبل از انتخاب شدن در کنگره، قانونگذار بلندپایه فلوریدا بود و از سال 2003 تا 2010 در مجلس نمایندگان خدمت می کرد. در آن زمان او با سناتور کنونی ایالات متحده، مارکو روبیو، که در نهایت رئیس مجلس فلوریدا شد، در خانه تالاهاسی مشترک بود.

بیش از دو سال است که فشارها بر ریورا افزایش یافته است، پس از اینکه معلوم شد او قرارداد عظیمی را از یک شرکت وابسته به ایالات متحده در شرکت نفت دولتی ونزوئلا دریافت کرده است، در حالی که رئیس جمهور نیکلاس مادورو در تلاش برای جلب رضایت کاخ سفید در روزهای ابتدایی برجام بود. دولت ترامپ

PDV USA در پرونده های دادگاه استدلال می کند: “سوابق کتبی فاقد هر گونه شواهدی است که نشان دهد اینترامریکن هر یک از خدمات قراردادی را انجام داده است.” “هیچ ایمیل، یک ارائه پاورپوینت، یک طرح کلی، یک یادداشت، یک ورودی تقویم یا هر چیز دیگری وجود ندارد که نشان دهد اینترامریکن تا به حال هر یک از خدمات را انجام داده است.”

مکاتباتی که به عنوان بخشی از شکایت معرفی شده است نشان می دهد که ریورا و گورین در مورد خرید «بلیت کنسرت» – کلمه رمز احتمالی برای رشوه – به مقامات ناشناس و تلاش برای هماهنگی جلسه بین وزیر امور خارجه ونزوئلا و مدیران شرکت نفتی ایالات متحده اکسون، بحث می کنند.

در کیفرخواست، دادستان ها می گویند که در اکتبر 2017 ریورا پیامکی ارسال کرد که در آن اذعان کرد که باید برای لابی کردن برای دولت ونزوئلا ثبت نام کند، در غیر این صورت «وکیل من به من گفته است که در حال حاضر غیرقانونی است… و نباید آن را با میله 50 فوتی لمس کنم. اما این یک رسوایی بزرگ خواهد بود.»

سوابقی که به عنوان بخشی از شکایت جاری منتشر شد، نشان می‌دهد که کار مشاوره ریورا از نزدیک با رائول گورین – یک سرمایه‌دار داخلی و رسانه‌ای ونزوئلا که به اتهام پولشویی در ایالات متحده تحریم و متهم شده است، هماهنگ شده است.

طبق این شکایت، اینترامریکن ریورا در سال قبل از انتخاب شدن توسط وفاداران مادورو، فقط 9500 دلار درآمد داشت. ریورا در حالی که ظاهراً از طرف آن کار می کرد، هرگز شخصاً با کسی از Citgo یا PDV USA ملاقات نکرد. در عوض، او دو گزارش پیشرفت «ناقص و نامنسجم» از هفت گزارشی را که باید ارائه می‌کرد، ارائه کرد.

مارلین رودریگز، سخنگوی دفتر دادستانی ایالات متحده در میامی گفت که دیوید ریورا، یک جمهوری خواه که از سال 2011 تا 2013 خدمت می کرد، در فرودگاه آتلانتا دستگیر شد. در کیفرخواست هشت فقره ادعا شده است که او بخشی از یک توطئه برای لابی کردن از طرف ونزوئلا برای بهبود روابط ایالات متحده و ونزوئلا، حل اختلاف حقوقی شرکت نفت و پایان دادن به تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه ملت آمریکای جنوبی – بدون ثبت نام به عنوان یک عامل خارجی، بوده است.

در این کیفرخواست به جلساتی در واشنگتن، نیویورک و جاهای دیگر اشاره شده است که ریورا با سناتورها، نمایندگان کنگره و مقامات کاخ سفید که نامی از آنها ذکر نشده است، ترتیب داده است.

به عنوان بخشی از این تلاش، آنها همچنین به پیت سشنز، نماینده جمهوری خواه، که محله سابق دالاس محل اکسون بود و مخفیانه در سال 2018 برای دیدار با مادورو به ونزوئلا سفر کرد، رفتند.

اسپنسر از فورت لادردیل، فلوریدا گزارش داد. کورت اندرسون، خبرنگار آسوشیتدپرس از سن پترزبورگ، فلوریدا، مشارکت داشت.



منبع

اگرچه قرارداد ریورا با یک نهاد آمریکایی بود، اما هر کاری که او به نمایندگی از دولت مادورو یا منافع تجاری ونزوئلا انجام می داد، ملزم به ثبت نام به عنوان یک لابیگر خارجی بود.

به گفته PDV USA که از سال 2019 توسط مدیران منصوب شده توسط اپوزیسیون تحت حمایت ایالات متحده اداره می شود، قرارداد ریورا تمام نشانه های ساختگی را داشت.

برای توجیه پرداخت‌های کلان، PDV USA ظاهراً «قراردادهای ساختگی» را به تاریخ 20 مارس 2017 ایجاد کرد – یک روز قبل از اجرایی شدن توافق مشاوره.

ریورا در چندین جنجال مرتبط با انتخابات درگیر بوده است، از جمله سازماندهی بودجه مخفیانه یک نامزد ناشناس دموکرات برای مقابله با رقیب اصلی خود در رقابت های کنگره فلوریدا جنوبی و تحقیقات ایالتی در مورد اینکه آیا او قرارداد یک میلیون دلاری با یک شرکت قمار را پنهان کرده است یا خیر. این تحقیقات همچنین شامل سوء استفاده احتمالی از بودجه کمپین برای پرداخت هزینه فعالیت های مجلس ایالتی بود که قبلاً توسط ایالت بازپرداخت شده بود.

شرکت مشاوره ای اینترامریکن ریورا در سال 2020 توسط PDV USA – یکی از شعبه های مستقر در دلاور سیتگو متعلق به ونزوئلا – شکایت کرد و مدعی شد که نماینده سابق کنگره به عنوان بخشی از قراردادی که در سال 2017 برای سه ماه “مشاوره استراتژیک” برای ساخت پل ها امضا کرده بود، هیچ کاری انجام نداده است. با سهامداران کلیدی ایالات متحده

برای مثال، در ژوئیه 2017، در کیفرخواست ادعا شده است که ریورا در پیام های متنی به یک سناتور آمریکایی که نامش فاش نشده است، نوشته است: «به یاد داشته باشید، ایالات متحده باید راه حلی از طریق مذاکره را تسهیل کند، نه فقط حمایت کند» و «عدم انتقام، آشتی».

ریورا، 57 ساله، بی گناه خود را حفظ کرده است و با ادعای نقض قرارداد و غنی سازی ناعادلانه به دلیل عدم پرداخت 30 میلیون دلار، از PDV USA متقابل شکایت کرده است. یک وکیل ریورا گفت که او کیفرخواست را ندیده است و ریورا بلافاصله به ایمیلی که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

___

واشنگتن (AP) – یک نماینده سابق کنگره میامی که قرارداد مشاوره ای 50 میلیون دلاری با دولت سوسیالیست ونزوئلا امضا کرده بود، روز دوشنبه به اتهام پولشویی و نمایندگی یک دولت خارجی بدون ثبت نام بازداشت شد.

برخی از 15 میلیون دلار پرداختی که ریورا به عنوان بخشی از قرارداد دریافت کرده بود به دو تن از همکاران او و یک شرکت میامی به نام Interglobal Yacht Management که PDV USA مدعی است برای پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری یکی از سوپرقایق‌های تفریحی گورین استفاده شده است، منتقل شد.

حول و حوش زمانی که ریورا استخدام شد، دولت مادورو به دنبال محاکمه دولت دونالد ترامپ بود و از طریق سیتگو 500000 دلار به کمیته تحلیف وی اهدا کرد و در ابتدا از انتقاد صریح رئیس جمهور جدید آمریکا که تمایل به دوستی با مردان قدرتمند از جمله ولادیمیر پوتین روسیه و کیم کره شمالی داشت اجتناب کرد. جونگ اون

این تهاجم جذاب در نهایت شکست خورد، زیرا ترامپ در سال 2019، خوان گوایدو، قانونگذار مخالف را به عنوان رهبر قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخت و تحریم های نفتی سختی را علیه کشور اوپک در تلاش برای سرنگونی مادورو اعمال کرد.

سرویس مارشال‌های ایالات متحده گفت که ریورا بعد از ظهر دوشنبه پس از حضور اولیه در دادگاه فدرال آتلانتا از زندان آزاد شد.