دیوان عالی لغو سیاست مرزی عنوان 42 را مسدود کرد

اقدام دادگاه عالی دولت بایدن را از لغو این سیاست به دستور دادگاه در امان می‌گذارد، زیرا هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها هشدار داده‌اند که ایالات متحده برای مقابله با هجوم قریب‌الوقوع مهاجرانی که در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک تجمع کرده‌اند، آماده نیست. مقامات دولتی از پایان دادن به محدودیت های مبتنی بر سلامت عمومی حمایت کرده اند، اما برای نهایی کردن برنامه های مقابله با افزایش پیش بینی شده تلاش کرده اند. آنها همچنین سیاست هایی را برای محدود کردن بیشتر تعداد مهاجران واجد شرایط برای پناهندگی در ایالات متحده سنجیده اند.

دیوان عالی روز سه‌شنبه لغو محدودیت‌های عنوان 42 را مسدود کرد و دولت بایدن را مجبور کرد دستورالعمل فدرال را که مانع از ورود میلیون‌ها پناهجوی پناهجو به مرزهای جنوبی شده بود، رها کند.

دادگاه عالی با رای 5-4 با سه لیبرال دادگاه و قاضی محافظه کار نیل گورسوش مخالفت کردند. این حکم در پاسخ به درخواست اضطراری ارائه شده هفته گذشته توسط گروهی از ایالت‌های تحت رهبری GOP صادر شد که می‌خواستند دستور Title 42 را حفظ کنند، که در ابتدای همه‌گیری کووید اجرا شد و بیش از 2 میلیون بار از آن استفاده شده است. اخراج مهاجران به دلایل بهداشت عمومی در دولت ترامپ و بایدن. درخواست این گروه به دنبال درخواست ناموفق آن با دادگاه استیناف دایره ای دی سی در اوایل این ماه برای جلوگیری از لغو این سیاست صورت گرفت.



منبع