دیوان عالی درخواست ترامپ در پرونده اسناد طبقه بندی شده مارآ لاگو را رد کرد

ترامپ که از ماه اوت در دادگاه و همچنین در جریان مبارزات انتخاباتی با بازنگری وزارت دادگستری در مورد این اسناد مبارزه کرده است، از دیوان عالی خواست تا به یک داور مستقل یا استاد ویژه اجازه بررسی حدود 100 سند طبقه بندی شده را بدهد.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در یک گردهمایی مبارزاتی در 9 اکتبر 2022 در مسا، آریزونا سخنرانی می کند.

وزارت دادگستری این درخواست را روز سه‌شنبه پس از تشکیل پرونده، به دیوان عالی اعلام کرد که ترامپ – به عنوان رئیس‌جمهور سابق – هیچ ادعایی در مورد این اسناد ندارد.

این دعوای حقوقی ناشی از جست و جوی FBI در 8 آگوست از Mar-a-Lago است. ترامپ از قاضی ناحیه ایالات متحده، آیلین کانن، خواست تا به یک استاد ویژه اجازه دهد تا سوابق ضبط شده را بررسی کند تا به طور بالقوه آنها را از وزارت دادگستری به دلیل امتیاز وکیل-موکل یا امتیاز اجرایی منع کند.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در یک گردهمایی مبارزاتی در 9 اکتبر 2022 در مسا، آریزونا سخنرانی می کند.

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دادگاه عالی درخواست ترامپ در پرونده اسناد مار-آ-لاگو را رد کرد.



منبع

سوابق: منتقدان می گویند، برخورد ترامپ با اسناد نشان می دهد که قانون اسناد نیاز به تکان دارد

راهنما: نگاهی به پرونده های کلیدی و سوالات معوقه در دیوان عالی کشور

وزارت دادگستری با این استدلال که تحقیقات جنایی حدود 100 سند طبقه بندی شده باید ادامه یابد و این اسناد نباید بخشی از بررسی استاد ویژه باشد، بخشی از دستور او را به دایره یازدهم درخواست داد.

واشنگتن – دادگاه عالی روز پنجشنبه درخواست تجدیدنظر اضطراری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که از عالی ترین دادگاه کشور خواسته بود درباره اختلاف بر سر پرونده های طبقه بندی شده ای که در باشگاه مار-آ-لاگو او در ماه اوت ضبط شده بود، بررسی کند، رد کرد.

تصمیم دیوان عالی آخرین گام در یک مناقشه پیچیده است که در چهار دادگاه فدرال انجام می شود: دادگاه عالی، دادگاه استیناف ایالات متحده مستقر در آتلانتا برای حوزه یازدهم، دادگاه منطقه ای ایالات متحده در فلوریدا و دادگاه ویژه کارشناسی ارشد در بروکلین. اگرچه این تصمیم یک ضرر برای ترامپ است، اما به دعوای حقوقی در مورد سوابق پایان نمی دهد.

کلارنس توماس، دستیار قاضی، این درخواست را به دادگاه ارجاع داد، دادگاه دلیل خود را برای رد در یک دستور بدون امضا توضیح نداد. مخالفت مشخصی وجود نداشت.

کانن قاضی منطقه ای ایالات متحده، ریموند دیری را به عنوان استاد ویژه منصوب کرد. او به وزارت دادگستری دستور داد تا تحقیقات جنایی خود را در جریان بازبینی متوقف کند. و او به Dearie مهلت 16 دسامبر داد تا بررسی خود را تکمیل کند.

یک هیئت سه قاضی از حوزه یازدهم – شامل دو قاضی که توسط ترامپ نامزد شده بودند – با این وزارتخانه موافقت کردند. ترامپ به دیوان عالی شکایت کرد.