دیوان عالی ایالات متحده ممنوعیت تشویق مهاجرت غیرقانونی را بررسی می کند

(گزارش توسط اندرو چانگ در نیویورک؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)



منبع

قضات درخواست تجدیدنظر دولت را در مورد حکم فوریه دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالات متحده مستقر در سانفرانسیسکو مبنی بر بی اعتباری قانون به دلیل نقض حقوق تضمین شده طبق متمم اول قانون اساسی ایالات متحده، مورد بررسی قرار دادند.

هانسن در سال 2017 به دلیل نقض مقررات قانون فدرال مبنی بر ممنوعیت القا یا تشویق افراد غیرشهروندی به “ورود، ورود یا اقامت” غیرقانونی در ایالات متحده و همچنین کلاهبرداری از طریق پست و کلاهبرداری با سیم مجرم شناخته شد و به 20 سال زندان محکوم شد. .

(رویترز) – دادگاه عالی ایالات متحده روز جمعه با رسیدگی به درخواست دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، برای احیای قانون فدرال که تشویق به مهاجرت غیرقانونی را جرم کیفری می‌داند، پس از آن که توسط دادگاه پایین‌تری به عنوان نقض آزادی بیان لغو شد، موافقت کرد. حقوق.

این اختلاف مشابه همان اختلافی است که دیوان عالی در سال 2020 به آن رسیدگی کرد، اما حل و فصل نکرد.

در دادگاه تجدید نظر، بخش نهم در فوریه حکم داد که قانون تشویق غیرقانونی است، زیرا بیش از حد گسترده است و حتی گفتار معمولی را که توسط متمم اول محافظت می شود، جرم انگاری می کند، مانند گفتن به مهاجران غیرقانونی، “من شما را تشویق می کنم در ایالات متحده اقامت کنید. یا به آنها در مورد خدمات اجتماعی موجود مشاوره دهید.

دولت بایدن از دادگاه عالی خواست تا به این پرونده رسیدگی کند و دادگاه استیناف را به دلیل بی اعتبار کردن “ابزار مهم مبارزه با فعالیت هایی که مهاجرت غیرقانونی را تشدید می کند” مقصر دانست.

دولت گفت که هانسن حداقل 471 نفر را متقاعد کرد تا به برنامه او بپیوندند و از هر کدام تا 10000 دلار دریافت کرد، حتی اگر می‌دانست که فرزندخواندگی بزرگسالان که تبلیغ می‌کرد به شهروندی ایالات متحده منجر نمی‌شود.

حکم مدار نهم بخشی از محکومیت مرد کالیفرنیایی به نام هلمان هنسن را که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بود، کنار گذاشت.

این پرونده در دوره فعلی دادگاه رسیدگی خواهد شد و قرار است تا ژوئن 2023 حکم صادر شود.

مدار نهم محکومیت های دیگر هنسن را تایید کرد و دستور داد که او را محکوم کنند.

دولت فدرال هنسن را متهم کرد که بین سال‌های 2012 تا 2016 مهاجران غیرقانونی را فریب داده و به آنها قول داده است که می‌توانند از طریق یک برنامه «فرزندخواندگی بزرگسالان» تابعیت ایالات متحده را به دست آورند که توسط تجارت او در ساکرامنتو، یعنی اتاق بازرگانی آمریکایی‌ها به کمک آمریکا انجام می‌شود.

نوشته اندرو چانگ