دیسانتیس می گوید که مقامات فلوریدا 20 نفر را به رای دادن غیرقانونی دستگیر و متهم می کنند

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا روز پنجشنبه گفت که مقامات فلوریدا 20 نفر را به اتهامات جنایتکارانه دستگیر کرده و آنها را به رای دادن غیرقانونی متهم کرده اند، اقدامی که برای نشان دادن قدرت اداره جدیدی که وظیفه نظارت بر رای گیری پلیس در این ایالت را دارد، طراحی شده است.

فرماندار جزییات دیگری در مورد اتهامات منتشر کرد و کیفرخواست و حکم قضایی فوراً در دسترس نبود. این فقدان جزئیات قابل توجه است. قوانین مربوط به رای دادن با یک جنایت در سراسر کشور، از جمله فلوریدا، بسیار پیچیده است و بسیاری از افراد مبتلا به جرایم ممکن است در مورد واجد شرایط بودن خود گیج شوند. نمونه‌های متعددی از جمله در فلوریدا از پرونده‌های رای‌گیری غیرقانونی مربوط به جنایتکاران وجود دارد که معلوم شد افرادی گیج شده‌اند. افراد مبتلا به جنایات می توانند اهداف آسانی را برای دادستان هایی که به دنبال تشکیل پرونده تقلب در رأی دهندگان هستند، تبدیل کنند، زیرا آنها قبلاً تحت نظارت هستند.

فلوریدا می توانست به این وعده عمل کند و به راحتی این ثبت نام رای دهندگان را رد کند، و در وهله اول از رای دادن رای دهندگان نالایق جلوگیری کند. در عوض، آنها پول خرج می کنند تا مردم را بعد از این واقعیت محاکمه کنند.»



منبع

آنها هیچ پروسه ای را طی نکردند، حقوق خود را احیا نکردند، و با این حال پیش رفتند و به هر حال رای دادند. این خلاف قانون است و اکنون آنها بهای آن را خواهند پرداخت. او همچنین گفت که هر 20 نفر به قتل یا جرایم جنسی محکوم شده اند، جنایاتی که همچنان منجر به محرومیت مادام العمر از رای دادن می شود. رای دهندگان فلوریدا ممنوعیت سایر تخلفات را در سال 2018 لغو کردند.

دیسانتیس روز پنجشنبه از یک کنفرانس مطبوعاتی در شهرستان برووارد برای حمایت از کار دفتر جرایم و امنیت انتخاباتی استفاده کرد، دفتری که اولین بار در نوع خود در سال جاری ایجاد شد و متهم به تحقیق در مورد تقلب در رأی دهندگان است. پیتر آنتوناچی، رئیس آن دفتر، گفت که پنجشنبه یک “روز ویژه” بود. او گفت: «این روزی است که ما کلاهبرداری را جدی می گیریم.

بووی در ایمیلی گفت: «وظیفه فلوریدا این است که درخواست‌های ثبت نام رأی‌دهندگان را پس از ارسال بررسی کند و تعیین کند که آیا آن شخص در آن زمان واجد شرایط است یا خیر». مدیر انتخابات فلوریدا با سوگند سوگند یاد کرد که هر روز ثبت نام را برای واجد شرایط بودن بررسی می کند. اولین چیزی که او گفت که آنها به دنبال محکومیت های غیرقابل صلاحیت (قتل، جنایات جنسی) هستند و اینکه آنها “آن ثبت نام ها را خارج خواهند کرد”.

عکس: چاندان خانا/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

پس از اینکه رای دهندگان فلوریدا ممنوعیت مادام العمر رای دادن برای افرادی که بیشتر جنایات را داشتند، لغو کردند، قانونگذاران فلوریدا اقدامی را تصویب کردند که تشخیص اینکه آیا می توانند دوباره رای دهند یا خیر، برای مردم بسیار دشوار می کرد. بووی خاطرنشان کرد: در دعوای قضایی برای به چالش کشیدن این اقدام، مقامات انتخاباتی فلوریدا شهادت دادند که به طور منظم فهرست های رای گیری را زیر نظر خواهند داشت تا افرادی را که واجد شرایط نیستند، پرچم گذاری کنند.

بلر بووی، یک وکیل در مرکز حقوقی کمپین، یک گروه ناظر، که متخصص در حقوق رای دادن برای افرادی است که محکوم به جنایت هستند، گفت: این اقدام “ارعاب و سرکوب آشکار برای جلوگیری از واجد شرایط فلوریدی ها از تلاش برای رای دادن” است.

این اعلامیه تنها چند روز قبل از انتخابات مقدماتی ایالت و در حالی که رای گیری زودهنگام در حال انجام است، اعلام شد. دیسانتیس، که توسط مجریان قانون در کنار آن قرار داشت، گفت که این 20 نفر به دلیل رای دادن در شهرستان های برووارد، میامی داد و پالم بیچ، برخی از دموکرات ترین ها در ایالت متهم شدند.