دیسانتیس «اسلحه سازی» کیفرخواست ترامپ را به باد انتقاد می گیرد و به استرداد نه می گوید

اکنون رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در کانال پوینت فلوریدا در 29 مارس 2019.

دیسانتیس یکی از جمهوری‌خواهانی است که پس از صدور کیفرخواست، پشت سر ترامپ ایستاده است، از جمله کسانی که قصد دارند او را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 به چالش بکشند، گروهی که شامل نیکی هیلی و مایک پنس می‌شود.

اکنون رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در کانال پوینت فلوریدا در 29 مارس 2019.

“سلف براگ این پرونده را در دست نگرفت.” بوش شنبه توییت کرد. “وزارت دادگستری به این پرونده رسیدگی نکرد. براگ ابتدا گفت که او پرونده را در دست نخواهد گرفت. این بسیار سیاسی است، نه یک موضوع عدالت. در این مورد، اجازه دهید هیئت منصفه رای دهندگان باشند.”

هیلی که در ماه فوریه اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است، در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت که پرونده براگ برای «نقاط سیاسی» و «انتقام» از ترامپ است، در حالی که پنس، که هنوز در حال بررسی مناقصه است، کیفرخواست را خواند. بی سابقه.”

در حالی که جمهوری‌خواهان روز شنبه در اطراف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که به تازگی متهم شده‌اند تجمع کردند، ران دیسانتیس، نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ هدف جدیدی را به سخنرانی استاندارد خود اضافه کرد: دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ.

جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، که در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال 2016 تحت تهاجم‌های خشک ترامپ شکست خورد، خاطرنشان کرد که دادستان‌ها قبلاً پرونده علیه ترامپ را در مورد این اتهامات رد کرده‌اند.

دیسانتیس در بخشی از سخنرانی خود که در آن از اجرای قانون “پیشرو” به طور کلی انتقاد کرد، گفت: “در آن زمان است که می دانید قانون برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است.” پس از اعلام کیفرخواست ترامپ، او گفت که فلوریدا در هیچ فرآیند احتمالی استرداد کمک نخواهد کرد.

نظرسنجی جدید دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد از فهرست ۱۵ جمهوری‌خواه که نامزدی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرده‌اند یا انتظار می‌رود، ترامپ ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه و جمهوری‌خواه را دریافت کند و پس از آن ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا با ۳۳ درصد قرار دارد. مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق 5 درصد و نیکی هیلی سفیر سابق سازمان ملل 4 درصد را دریافت می کنند. بر اساس این نظرسنجی، حمایت سایر نامزدها به کمتر از 2 درصد رسیده است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دیسانتیس اتهامات ترامپ را «سلاح‌سازی» محکوم می‌کند، می‌گوید استرداد نمی‌شود





منبع

حتی جمهوری خواهانی که از ترامپ انتقاد کرده اند این کیفرخواست را محکوم کردند.

دیسانتیس در صحبت با گروهی از جمهوری‌خواهان در نزدیکی هریسبورگ، پنسیلوانیا، گفت که براگ قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را تحریف کرده است تا علیه ترامپ اتهاماتی وارد کند.

عمیق تر حفاری کنید: