دیسانتیس از کمک های مالی ترامپ پول زیادی دریافت می کند

از جمله ویلیام باکلی، سرمایه‌دار بازنشسته با خانه‌ای در دهکده درخت گمشده – منطقه‌ای ثروتمند شهرستان پالم بیچ که خانه برخی از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگان سیاسی کشور است، کمک‌کنندگان اصلی ترامپ که از زمان کمپین وی برای فرمانداری در سال 2018 به دیسانتیس کمک می‌کنند، می‌شوند. باکلی یک میلیون دلار داد. ریچارد اویلین، یک تاجر مستقر در ایلینوی که در سال 2018 از دیسانتیس حمایت کرد، 700000 دلار به فرماندار کمک کرد. او و همسرش الیزابت 1.2 میلیون دلار در سال 2022 داده اند.

او به عنوان یک داستان هشدار دهنده اشاره کرد که در مقطعی در سال 2008 رودی جولیانی به عنوان یکی از نامزدهای پیشتاز ریاست جمهوری شناخته شد.

او گفت: «در حال حاضر پول زیادی در حاشیه است، زیرا ما هنوز در سال 2022 هستیم، نه 2024. من در مورد رقابت های ریاست جمهوری تماس های تلفنی دریافت می کنم، اما تمرکز اصلی من در حال حاضر نیست.



Source link

جان نورث، مدیر ارشد مالی Copart، شرکتی که جانسون تأسیس کرد، گفت که جانسون “علاقه ای” به بحث در مورد حمایت خود از ترامپ یا مشارکت های سیاسی ندارد.

تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ، گفت: «مانند سایر نامزدهایی که به لطف تأیید رئیس جمهور ترامپ به پیروزی رسیده اند، فرماندار دیسانتیس نیز در میان گروه بزرگی از مقامات منتخب از سراسر کشور است که همچنان از جنبش MAGA رئیس جمهور ترامپ سود می برند».

انتظار می رفت دیسانتیس در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری شود، اما در سال گذشته به شدت ردپای ملی و پیروی خود را در میان محافظه کاران در سراسر کشور که به سیاست های ضد تعطیلی کووید-19 و مخالفت سرسخت او با بیماری همه گیر کشانده بودند گسترش داد. دستور می دهد. او اخیراً شروع به رقابت با ترامپ کرده است یا حتی رئیس جمهور سابق را در نظرسنجی‌های اولیه سال 2024 شکست داده است، و برخی از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه چک‌های بزرگی را برای دیسانتیس در زمانی که ممکن است با خطرات سیاسی همراه باشد، به جای گذاشته است.

فیل رافین، غول کازینوی لاس وگاس و دوست ترامپ نیز در این دوره 100000 دلار به DeSantis داده است، دو برابر مبلغی که چهار سال پیش به فرماندار داده بود.

یاس با اشاره به فینال NBA، زمانی که POLITICO در مورد حمایت او از DeSantis سوال کرد، از طریق ایمیل گفت: “عمدتاً مشغول سلتیکس-واریرز هستم.”

اگرچه بسیاری از کمک‌کنندگان بر روی نوامبر متمرکز شده‌اند، زمانی که فرماندار برای انتخاب مجدد قرار دارد، اما جمع‌آوری کمک‌های مالی دیسانتیس نشان می‌دهد که او هم یک نامزد قابل دوام در سال 2024 است که ممکن است به حمایت رئیس‌جمهور سابق نیاز نداشته باشد و هم از حمایت مالی ترامپ استفاده کند.

او همچنین از نامزدهای بالقوه 2024 مانند نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر ترامپ در سازمان ملل، و سناتور تد کروز، سناتور جمهوریخواه تگزاس نام برد.

کلسی وارن، بارون نفت تگزاس، که 10 میلیون دلار برای حمایت از ترامپ در سال 2020 هزینه کرد، 50 هزار دلار نیز به دیسانتیس داده است که اولین کمک او به فرماندار است. 35000 دلار دیگر از لری گاراتونی، تاجر ایندیانا که 500،000 دلار برای حمایت از ترامپ داد و قبلاً به DeSantis نداده بود، و جفری پالمر، توسعه دهنده لس آنجلسی، 20،000 دلار در این چرخه به DeSantis داده است. او در سال 2020 6 میلیون دلار برای کمک به انتخاب مجدد ترامپ هزینه کرد.

پاپ با اشاره به مخالفت پنس با لغو انتخابات 2020 گفت: «او وظیفه قانون اساسی خود را انجام داد.

یک کمیته سیاسی همسو با دیسانتیس، دوستان ران دیسانتیس، در این دوره از انتخابات 3.4 میلیون دلار از 10 کمک کننده دریافت کرده است که مجموعاً 24 میلیون دلار برای انتخاب مجدد ترامپ هزینه کرده اند. بسیاری از اهداکنندگان با دلارهای بالا هرگز در انتخابات ایالتی فلوریدا مشارکت نکرده‌اند، در حالی که آن‌هایی که قبلا کمک مالی کرده‌اند، هزینه‌های خود را برای DeSantis در میان دوره‌ای 2022 به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.

فرانسیس رونی، مالک سابق شرکت ساختمانی، کمک کننده قدیمی جمهوری خواه و نماینده سابق کنگره فلوریدا که آماده استیضاح ترامپ در سال 2019 بود، گفت: “فکر می کنم جمع آوری کمک های مالی رون واقعاً خودش گویای این موضوع است.” فکر می‌کنم این امکان وجود دارد که مردم شروع به جستجوی جای دیگری کنند.»

“من به مایک پنس بسیار عالی فکر می کنم. پوپ گفت: او رئیس کمیته مطالعات جمهوری خواهان، فرماندار ایندیانا و بدیهی است که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بود. او یکی از قوی ترین نقاط دولت ترامپ بود.

بر اساس تجزیه و تحلیل پولیتیکو از داده های مالی کمپین، دیسانتیس توجه برخی از ثروتمندترین حامیان مالی جمهوری خواه کشور را به خود جلب کرده است، از جمله بسیاری از آنها که سرمایه گذاران اصلی انتخابات مجدد ترامپ بودند یا حامیان نامزدها و اهداف برجسته جمهوری خواه بودند.

او گفت: «سابقه ای از افرادی وجود دارد که می توانند پیشرفت کنند، پول زیادی جمع کنند، در برخی از نظرسنجی های اولیه عملکرد خوبی داشته باشند، اما در نهایت محو شوند.

آرت پوپ، تاجر کارولینای شمالی که مدت‌ها کمک‌کننده بزرگ جمهوری‌خواهان بوده است، اما به ترامپ کمک نکرده است، گفت: «در رابطه با فرماندار دیسانتیس، او را ملاقات کردم و حرفه‌اش را دنبال کردم. او از شرایط عالی برای ریاست جمهوری برخوردار است، از جمله خدمت در ارتش ایالات متحده، کنگره و فرمانداری. مدیریت او در فلوریدا در طول همه گیری بسیار قوی بود.

جانسون از دیسانتیس حمایت مالی می کند، اما از دیگر نامزدهای جمهوریخواه بالقوه 2024، از جمله کریستی نوم، فرماندار داکوتای جنوبی نیز حمایت می کند. او تلاش‌های نوم را برای اعزام 50 نیروی گارد ملی داکوتای جنوبی به مرز ایالات متحده و مکزیک تأمین مالی کرد، کاری که چندین فرماندار جمهوری‌خواه از جمله دیسانتیس سال گذشته انجام دادند تا سیاست‌های مرزی دولت بایدن را مورد توجه قرار دهند.

تیم ترامپ، همانطور که در گذشته انجام داده‌اند، هرگونه پیشنهادی را که حامیان اصلی آنها به دیسانتیس ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد که از هیچ‌کدام از نامزدی ترامپ در آینده در کاخ سفید حمایت نخواهند کرد، رد کردند.

دیسانتیس در حال حاضر بیش از 100 میلیون دلار جمع آوری کرده است – یک رکورد بی سابقه برای یک دوره انتخاباتی در فلوریدا – و یکی از محبوب ترین گزینه ها برای برنده شدن مجدد در انتخابات امسال است، پیروزی که می تواند با شروع چرخه انتخابات 2024 او را با سینه جنگی بزرگ روبرو کند.

کمیته DeSantis از زمان اولین مبارزات انتخاباتی خود برای فرمانداری، همچنین 500000 دلار از بنیانگذار Home Depot برنی مارکوس دریافت کرده است – دو برابر مبلغی که او در سال 2018 به DeSantis داد – و هر کدام 100،000 دلار از استیون ویتکف، سرمایه گذار املاک، و ویلیس جانسون، یک میلیاردر تنسی که یک شرکت تاسیس کرد. شرکت حراج و نجات خودرو هیچ کدام قبلاً به هیچ یک از نامزدهای فلوریدا کمک قابل توجهی نکرده بودند.

اهداکنندگان کلان جمهوری خواه وجود دارند که به دسانتیس علاقه نشان می دهند که او در رتبه های ملی جمهوری خواهان بالا می رود، اما هشدار می دهند که در چرخه انتخابات 2024 خیلی زود است و نامزدهایی که خیلی زود به اوج خود رسیده بودند، قبل از اینکه واقعاً به میدان بروند، از انتخابات خارج شدند.

به همین ترتیب، رونی – که سفیر رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در مقر مقدس بود و تصمیم گرفت برای انتخاب مجدد در کنگره شرکت نکند، پس از اینکه علناً اعلام کرد که آماده است از اولین استیضاح ترامپ حمایت کند – همچنین گفت که ترامپ با باد مخالف مواجه است.

پوپ که همچنین ریاست بنیاد بانفوذ بردلی را بر عهده دارد، که به تأمین مالی سازمان‌های غیرانتفاعی راست‌گرا در سراسر کشور کمک می‌کند، گفت که دیسانتیس شتاب زیادی دارد، اما جمهوری‌خواهان صف طولانی نامزدهای بالقوه 2024 دارند که هنوز هم بسیار در ترکیب هستند.

کمپین DeSantis درخواستی برای درخواست نظر نداد.

جف یاس، یک میلیاردر پنسیلوانیا، نیز در این دوره 100000 دلار به DeSantis در مقایسه با 3000 دلار در سال 2018 اهدا کرده است. یاس اهداکننده ترامپ نیست، اما در دوره های انتخابات اخیر میلیون ها دلار به اهداف جمهوری خواهان اهدا کرده است، از جمله بیش از 20 میلیون دلار در سال 2020 به Club for Growth. ، یک گروه محافظه کار که معاون رئیس جمهور در امور دولتی اسکات پارکینسون است، که رئیس دفتر DeSantis در زمان حضور وی در کنگره بود.

تالاهاسی، فلوریدا – در حالی که ران دیسانتیس برای نامزدی احتمالی کاخ سفید در سال 2024 آماده می شود – با یا بدون حضور دونالد ترامپ در رقابت، فرماندار فلوریدا بر برخی از بزرگترین خیرین رئیس جمهور سابق پیروز می شود.

حمایت ترامپ از دیسانتیس چهار سال پیش از طریق یک توییت به وی کمک کرد تا در سال 2018 فرماندار فلوریدا شود.

او اشاره کرد که دیسانتیس مزیتی دارد زیرا فرمانداری مستقر به او سکوی بزرگی می‌دهد، اما گفت که هنوز پول نقد جمهوری‌خواهان زیادی روی یخ است.

رونی در مورد ترامپ گفت: «این مرد خیلی بد اخلاق است. و چیزهای زیادی از شکایت های حقوقی گرفته تا مسائل 6 ژانویه در جریان است. اگر انتخابات مقدماتی امروز برگزار می شد، ترامپ آن را به دست می آورد، اما من فکر می کنم محبوبیت او در حال کاهش است.

فرماندار فلوریدا همچنین از حمایت‌کنندگان بزرگ GOP که گفته‌اند در آینده از ترامپ حمایت نخواهند کرد، از جمله کن گریفین، بنیانگذار میلیاردر Citadel LLC مستقر در شیکاگو، حمایت می‌کند. او یکی از بزرگترین خیرین DeSantis بوده است که در هر دو دوره انتخابات 2018 و 2022 5 میلیون دلار اهدا کرده است. او در سال 2020 به ترامپ کمکی نکرد و علناً گفته است که از او حمایت نخواهد کرد.

شیری وردون که به عنوان رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ در آریزونا برای هر دو کمپین ریاست جمهوری او خدمت کرده است، گفت: «من کمک کنندگان زیادی را می شناسم که به نوعی در حالت انتظار و دید هستند. آنها واقعاً دیسانتیس را دوست دارند که بسیار محبوب است، اما شما نمی خواهید ترامپ را ناراحت کنید.