دیزنی تاریخ بسته شدن Splash Mountain را به دلیل «کلیشه‌های نژادی» اعلام کرد

Splash Mountain یک سواری نمادین در Magic Kingdom است که بیش از 30 سال مورد علاقه میلیون ها طرفدار در سراسر جهان است. طومار خوانده شد “تجدید موضوع چنین سواری نمادینی، نوستالژی موجود در دنیای دیزنی را از بین می برد و کمی از جادو را از بین می برد.”

دیزنی تاریخ بسته شدن Splash Mountain را به دلیل «کلیشه‌های نژادی» اعلام کرد
این شرکت در ژوئن 2020 اعلام کرد که قصد دارد سواری در دنیای والت دیزنی و دیزنی لند را به عنوان ماجراجویی بایو تیانا، که یک سال پس از پایان فیلم اتفاق می‌افتد، دوباره تصور کند. شاهزاده و قورباغه.

طوماری برای نجات کوه اسپلش در پی اولین اعلامیه دیزنی بیش از 93000 امضا جمع کرد.

دیزنی این هفته تاریخ رسمی تعطیلی جاذبه نمادین Splash Mountain خود را اعلام کرد، بیش از دو سال پس از اینکه این شرکت برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد این سفر را به دلیل تداوم “کلیشه های نژادی” متوقف کند.

من تا زمانی که مدیرعامل بودم، احساس می‌کردم که «آواز جنوب» – حتی با یک سلب مسئولیت – در دنیای امروز مناسب نیست.» مدیر عامل دیزنی باب ایگر گفت در جلسه مارس 2020 سهامداران.

Splash Mountain که بر اساس این فیلم ساخته شده است آهنگ جنوب، در 23 ژانویه 2023 بسته می شود. این فیلم در سال های اخیر به دلیل به تصویر کشیدن زندگی در مزارع مورد انتقاد قرار گرفته است.

دیزنی در بیانیه قبلی خود گفته بود: «با این سابقه طولانی به‌روزرسانی جاذبه‌ها و افزودن جادوی جدید، موضوع‌بندی مجدد کوه اسپلش امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است». “مفهوم جدید فراگیر است – مفهومی که همه مهمانان ما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن الهام بگیرند، و این از تنوع صحبت می کند از میلیون‌ها نفری که هر سال از پارک‌های ما بازدید می‌کنند.»

در مقابل، طوماری در سال 2019 که خواستار تعطیلی این جاذبه بود، بیش از 21000 امضا دریافت کرد.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع