دیدار قانونگذاران آمریکایی با رهبر بازداشت شده مخالفان فیلیپین

دی لیما 62 ساله که یکی از منتقدان اصلی دوترته است، بیش از پنج سال است که در حبس بوده و رئیس جمهور سابق و معاونان وقت او را به جعل اتهامات مرتبط با مواد مخدر غیرقابل وثیقه متهم کرده است که او را به زندان انداخت. فوریه 2017. دستگیری و بازداشت او در آن زمان به عنوان یک سناتور عملاً او را از تحقیق در مورد قتل های گسترده تحت کمپین دوترته علیه مواد مخدر غیرقانونی باز داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا مارکی در دیدار روز پنجشنبه با مارکوس جونیور درخواست خود برای آزادی دی لیما را تمدید کرد و رهبر فیلیپین چگونه پاسخ داد.



منبع

او روزانه بیش از 1200 بیانیه دست‌نویس از بازداشت صادر می‌کرد که عمدتاً افکار انتقادی او درباره حکومت دوترته و واکنش به اخبار فوری مانند پیروزی جو بایدن و کامالا هریس در انتخابات آمریکا در سال 2020 بود، که او از آن به عنوان پیروزی دموکراسی بر «پوپولیسم ساختگی» استقبال کرد. و تهاجم روسیه به اوکراین، که او آن را «عمل جنون آمیز» خواند که جهان را در معرض خطر قرار داده است.

جزئیات جلسه قانونی آنها بلافاصله در دسترس نیست.

دی لیما که دور از مسیر مبارزات انتخاباتی قفل شده بود، یک عکس برش خورده از خود فرستاد تا در جای خود ظاهر شود. در بحبوحه بازداشت، دی لیلا در انتخابات مجدد خود شکست خورد.

مارکی، رئیس کمیته فرعی روابط خارجی سنای آمریکا در آسیای شرقی و اقیانوسیه، در بیانیه ای مشترک در ژوئن با دو سناتور دیگر آمریکایی، نگرانی عمیق خود را در مورد شرایط حقوق بشر در دوره ریاست جمهوری دوترته که در آن زمان مستقر شده بود، تجدید کرد.

فردیناند مارکوس جونیور جانشین دوترته شد که در 30 ژوئن پس از پیروزی قاطع در انتخابات به همراه معاون معاون خود سارا دوترته، دختر رئیس جمهور سابق، به قدرت رسید.

دوترته، مارکی و دو قانونگذار آمریکایی دیگر را از سفر به فیلیپین منع کرده بود، زیرا آنها خواستار آزادی دی لیما شدند و هشدار نقض حقوق بشر در دوران ریاست جمهوری او را به صدا درآوردند. دوره پرتلاطم شش ساله دوترته در ژوئن به پایان رسید.

دی لیما در ماه مارس در اولین مصاحبه‌اش از زمان دستگیری‌اش در زندان به آسوشیتدپرس گفت: «در هفته‌های اول هر روز، به‌ویژه شب‌ها گریه می‌کرد، نه واقعاً از ترحم به خود، بلکه برای خانواده‌ام و از سر ناباوری. ” او گفت که بعداً ساکن شد و به مبارزه برای حقوق بشر و حاکمیت قانون از پشت میله‌ها ادامه داد.

او بیش از 600 لایحه و قطعنامه پیشنهادی سنا را از زندان ارائه کرد که هدف بسیاری از آنها تقویت حقوق بشر و پاسخگویی دولت و کاهش فقر بود. او برای انتخاب مجدد در انتخابات 9 مه تحت بلوک اصلی مخالفان نامزد شد، اما دادگاه بدوی او را از پیوستن به مبارزات و مناظره های آنلاین منع کرد.

مارکی و هیئت همراهش روز پنجشنبه با مارکوس جونیور در کاخ ریاست جمهوری مالاکانانگ در مانیل دیدار کردند. پس از این نشست، مارکوس جونیور گفت که مشتاق است “به همکاری ما با ایالات متحده در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، توسعه کشاورزی، اصلاحات اقتصادی و کاهش مشکلات مواد مخدر ادامه دهیم.”

مانیل، فیلیپین (AP) – سناتور آمریکایی ادوارد مارکی، که زمانی توسط رودریگو دوترته، رئیس جمهور سابق فیلیپین ممنوع الخروج شده بود، روز جمعه با یکی از رهبران مخالف فیلیپینی ملاقات کرد که به گفته او به ناحق در زمان دوترته زندانی شده بود و باید آزاد شود.

به گفته وکیل او، فیلیبون تاکاردون، مارکی، یک دموکرات از ماساچوست، و گروهی از قانونگذاران ایالات متحده، سناتور سابق لیلا دی لیما را برای بیش از یک ساعت در سلول بازداشت با امنیت بالا در کمپ اصلی پلیس در متروپولیتن مانیل ملاقات کردند. پلیس.

آنها سپس گفتند که دولت آتی مارکوس جونیور «فرصتی برای رد سرکوب گذشته، آزادی سناتور لیلا دی لیما و پذیرش سیاست‌هایی که از حاکمیت قانون و مطبوعات آزاد پر جنب و جوش در فیلیپین حمایت می‌کند، فراهم کرد».

سرکوب وحشیانه رئیس جمهور سابق در مبارزه با مواد مخدر، که باعث کشته شدن هزاران مظنون عمدتاً فقیر شد، تحقیقات دیوان کیفری بین المللی را برانگیخته است.

دوترته بر گناهکاری خود پافشاری کرده بود و گفت که شاهدان شهادت دادند که او از بزرگان مواد مخدر زندانی پاداش دریافت کرده است. با این حال، چندین شاهد اخیراً ادعاهای خود علیه او را رد کرده اند و دوباره درخواست ها را برای آزادی مارکوس جونیور از دولت مطرح کرده اند.