دیدارهای ملکه الیزابت با روسای جمهور ایالات متحده، از آیزنهاور تا بایدن

بسیاری از آمریکایی‌ها پس از خبر مرگ ملکه الیزابت، این دیدارها را که هم در بریتانیا و هم در ایالات متحده برگزار می‌شد، به یاد می‌آورند.

دیدارهای او با روسای جمهور ایالات متحده قبل از ملکه شدن او بود.

پرزیدنت جیمی کارتر، سمت راست، با ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ در 7 می 1977 در کاخ باکینگهام قبل از یک شام دولتی به افتخار کارتر و شش رئیس دولت دیگر عکس می گیرد. (AP Photo/OBPA)

رونالد ریگان

شاهزاده فیلیپ در حالی که نانسی ریگان، ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور رونالد ریگان با هم صحبت می کنند، عصبانی می شود.

ملکه الیزابت دوم و دوک ادینبورگ در 29 نوامبر 1995 با بانوی اول هیلاری رادهام کلینتون و رئیس جمهور بیل کلینتون در ورودی بزرگ کاخ باکینگهام عکس گرفتند. (رویترز)

جورج دبلیو بوش

پرزیدنت جورج دبلیو بوش، روی سکو با مهر ریاست جمهوری، و ملکه الیزابت دوم در کنارش، در کنار پرچم ها و تفنگداران دریایی.

پرزیدنت بوش و بانوی اول لورا بوش در 7 می 2007 به ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ که برای صرف شام به کاخ سفید می رسند، استقبال می کنند. (ران ادموندز/AP)

باراک اوباما

میشل اوباما، بانوی اول، با ملکه الیزابت دوم دست می دهد و باراک اوباما، رئیس جمهور، همسرش را دنبال می کند.

پرزیدنت جورج دبلیو بوش و ملکه الیزابت دوم در مراسم رسمی ورود به ایالت در چمن جنوبی کاخ سفید در 7 مه 2007 می خندند. (J. Scott Applewhite/AP)

پرزیدنت بوش و بانوی اول لورا بوش برای عکس گرفتن با ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ صف می کشند.

ملکه الیزابت دوم در 13 ژوئن 2021 در قلعه چهارگوش قلعه ویندزور به پرزیدنت بایدن و بانوی اول جیل بایدن خوشامد گفت. (کریس جکسون/POOL/AFP از طریق گتی ایماژ)

والاحضرت ملکه الیزابت دوم همزمان با نواختن سرود ملی آمریکا، از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن، دست بر قلبشان استقبال می کند.

ملکه الیزابت دوم در 29 اوت 1959 در محوطه قلعه Balmoral، در رویال دیساید، اسکاتلند، با رئیس جمهور دوایت دی. آیزنهاور ایستاده است. از چپ به راست عبارتند از: شاهزاده فیلیپ (تا حدی پنهان). پرنسس آنه؛ رئیس جمهور آیزنهاور؛ ملکه الیزابت دوم و شاهزاده چارلز. دو مرد سمت راست ناشناس هستند. (عکس AP)

پرزیدنت دوایت آیزنهاور و بانوی اول مامی توسط میهمانان سلطنتی خود، ملکه الیزابت و همسرش، پرنس فیلیپ، در کاخ سفید، 17 اکتبر 1957، کنار می‌روند.

پرزیدنت هری ترومن در سال 1951 میزبان شاهزاده الیزابت و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ، در واشنگتن دی سی بود، یک سال قبل از به تخت نشستن او.

هری اس ترومن

ملکه الیزابت دوم، در حالی که پرتو نور می‌تابد، با رئیس‌جمهور هری ترومن، سوار ماشینی باز می‌شود.  (نارا)

جانسون تنها رئیس جمهور ایالات متحده بود که ملکه را ملاقات نکرد، اگرچه او میزبان خواهرش، شاهزاده مارگارت، در کاخ سفید بود.

پرزیدنت دوایت آیزنهاور و بانوی اول مامی آیزنهاور توسط ملکه الیزابت و همسرش شاهزاده فیلیپ در 17 اکتبر 1957 در کاخ سفید کنار می‌روند. (عکس از آسوشیتدپرس)

جان اف کندی

ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ در لباس شب کامل با رئیس جمهور جان کندی و ژاکلین کندی.
ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ قبل از ضیافت دولتی در 3 ژوئن 2019 از گالری شرقی در کاخ باکینگهام عبور می کنند. (ویکتوریا جونز/عکس از استخر از طریق AP)

پرزیدنت دونالد ترامپ خم می شود تا چیزی به ملکه الیزابت دوم بگوید، با لباس صورتی با کلاه با پر صورتی.

پرزیدنت بیل کلینتون در طول عکس رسمی گروهی قبل از شام در گیلدهال لندن در 4 ژوئن 1994 که برای بزرگداشت روز D در جنگ جهانی دوم برگزار شد، با ملکه الیزابت دوم صحبت می کند. (کوین کومبز/رویترز)

ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ با کلینتون ها، همه با لباس های روز، شاهزاده فیلیپ در حال شوخی و هیلاری کلینتون با لبخندی پهن.

ملکه الیزابت دوم جایزه چرچیل را در باغ رز کاخ سفید طی یک بازدید دولتی در 14 مه 1991 به پرزیدنت جورج اچ دبلیو بوش اهدا می کند. (آرنی ساکس/CNP از طریق گتی ایماژ)

پرزیدنت جورج بوش و باربارا بوش به ملکه و شاهزاده فیلیپ پیوستند، همگی در لباس شب.

رئیس جمهور ریچارد نیکسون با ملکه الیزابت دوم و از چپ با شاهزاده فیلیپ، پرنسس آن و پرنس چارلز در تالار مرمر در کاخ باکینگهام در سال 1969 ملاقات می کند.

جرالد آر فورد

ملکه، با تیارا و مدال گارتر، با رئیس جمهور جرالد فورد می رقصد.

پرزیدنت باراک اوباما و میشل اوباما، بانوی اول، توسط ملکه الیزابت دوم در کاخ باکینگهام در 1 آوریل 2009 مورد استقبال قرار گرفتند. (عکس رسمی کاخ سفید توسط پیت سوزا)

ملکه الیزابت دوم و پرزیدنت باراک اوباما لیوان ها را برای نان تست بلند می کنند.

در سال 1961، ملکه الیزابت یک رقص سلطنتی مجلل برای کندی و بانوی اول ژاکلین کندی در کاخ باکینگهام برگزار کرد.

ملکه الیزابت دوم با رئیس جمهور ریچارد نیکسون، سمت راست، در چکرز، در باکینگهامشر، انگلستان، در سال 1970. (عکس از آسوشیتدپرس)

رئیس جمهور ریچارد نیکسون با ملکه الیزابت دوم و خانواده نزدیکش.

«والاحضرت ملکه الیزابت دوم فراتر از یک پادشاه بود. او یک دوره را تعریف کرد. در دنیایی که دائماً در حال تغییر است، او برای نسل‌های بریتانیایی، از جمله بسیاری که هرگز کشورشان را بدون او نشناخته‌اند، حضوری پایدار و مایه آرامش و افتخار بود.»

پرزیدنت بایدن که خوش‌حال به نظر می‌رسد، با ملکه الیزابت کمی شکاک با لباس ابریشمی صورتی و کلاه حصیری صورتی صحبت می‌کند.

ملکه الیزابت دوم و پرزیدنت باراک اوباما در یک ضیافت دولتی در کاخ باکینگهام در 24 مه 2011، اولین روز سفر دولتی. (لوئیس وایلد/پول از طریق AP)

دونالد ترامپ

ملکه الیزابت دوم، که با پیری خمیده به نظر می‌رسد، و رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، که قد بلند ایستاده است، یک پرونده طولانی از مقامات بلندپایه را رهبری می‌کنند که در پس‌زمینه یک Beefeater مورد توجه قرار گرفته است.

تنها رئیس جمهور ایالات متحده در دوران سلطنت او که شخصاً با ملکه ملاقات نکرد، لیندون جانسون بود که پس از ترور جان اف کندی در سال 1963 سوگند یاد کرد.

ملکه الیزابت دوم اولین بار در سال 1951 به عنوان پرنسس الیزابت به واشنگتن دی سی آمد تا در کنار رئیس جمهور هری ترومن و خانواده اش در خانه بلر بماند. (نارا)

دوایت دی. آیزنهاور

ملکه الیزابت دوم در محوطه قلعه بالمورال، در محاصره خانواده اش، با رئیس جمهور دوایت دی. آیزنهاور در 29 اوت 1959.

ملکه الیزابت دوم، در کنار جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن، در قلعه ویندزور در 13 ژوئن 2021. (Star Max/Ipx از طریق AP)



منبع

ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ در ژوئن 1961 میزبان جان کندی و ژاکلین کندی در کاخ باکینگهام لندن هستند. (کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی/نارا)

لیندون بی جانسون

کاخ باکینگهام در بیانیه ای اعلام کرد که این زن 96 ساله بعد از ظهر پنجشنبه در «قلعه بالمورال»، ملک او در ارتفاعات اسکاتلند، جایی که توسط خانواده اش محاصره شده بود، «در آرامش» درگذشت.

ملکه الیزابت دوم به سخنرانی خوشامدگویی رئیس جمهور جرالد فورد در واشنگتن دی سی، در حالی که او نگاه می کند، پاسخ می دهد. (تصاویر PA از طریق گتی ایماژ)

جیمی کارتر

رئیس جمهور جیمی کارتر، سمت راست، و شاهزاده فیلیپ، هر دو با پاپیون، با ملکه الیزابت دوم در حالی که او یک اظهار نظر مشتاقانه ارائه می دهد، عکس می گیرند.

پرزیدنت دونالد ترامپ به ملکه الیزابت دوم متمایل می شود، زیرا سران دولت از 16 کشور درگیر در جنگ جهانی دوم در 5 ژوئن 2019 برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تهاجم به روز D-Day در پورتسموث، انگلستان، به شخصیت های برجسته و کهنه سربازان ارتش می پیوندند. 1944. (Star Max/Ipx از طریق AP)

جو بایدن

ملکه الیزابت دوم با نگهبانان ملکه با کلاه های پوست خرس در پس زمینه، به جو بایدن رئیس جمهور و جیل بایدن بانوی اول سلام می کند.

رئیس جمهور جرالد فورد در 17 ژوئیه 1976 در یک شام دولتی کاخ سفید به افتخار ملکه و شاهزاده فیلیپ با ملکه الیزابت می رقصد.

ملکه الیزابت دوم در میکروفون، در حالی که رئیس جمهور جرالد فورد گوش می دهد.

پرزیدنت لیندون بی. جانسون و بانوی اول لیدی برد جانسون میزبان پرنسس مارگارت و همسرش ارل اسنودون در اتاق خواب ملکه در کاخ سفید هستند. (انجمن تاریخی کاخ سفید)

ریچارد ام. نیکسون

ملکه الیزابت دوم با رئیس جمهور ریچارد نیکسون.

آخرین سفر ملکه به ایالات متحده در سال 2007 بود که رئیس جمهور جورج بوش از ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ در کاخ سفید استقبال کرد.

بوش در جریان این سفر گفت: «دو ملت ما دارای ارزش های اساسی مشترک هستند. ما به سنت ها و تاریخ مشترک خود احترام می گذاریم.»

پرزیدنت جورج اچ دبلیو بوش و بانوی اول باربارا بوش در سمت راست، در 16 می 1991 در یک شام متقابل در سفارت بریتانیا در واشنگتن، با ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، پس از سخنرانی ملکه در جلسه مشترک کنگره وارد شدند. ، به عنوان اولین پادشاه بریتانیا که این کار را انجام داد. (لوک فرازا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

بیل کلینتون

پرزیدنت بیل کلینتون با ملکه الیزابت دوم با تاج و گردنبند یاقوت کبود صحبت می کند.

پرزیدنت رونالد ریگان، در جشن صدمین سالگرد، و ملکه الیزابت دوم، در برمه، در 8 ژوئن 1982 در محوطه قلعه ویندزور سوار بر اسب می شوند. (باب داگرتی/AP)

جورج اچ دبلیو بوش

ملکه الیزابت دوم، با لباس بنفش و کلاه راه راه بنفش، جعبه ای حاوی مدال را در مقابل میکروفون به رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بوش تقدیم می کند.

ملکه الیزابت دوم در طول سلطنت 70 ساله خود، تقریباً با هر رئیس جمهور مستقر ایالات متحده، از دوایت آیزنهاور تا جو بایدن، شخصاً ملاقات کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک دوره ریاست جمهوری خود دو بار با ملکه دیدار کرد. باراک اوباما در طول دو دوره ریاست جمهوری خود چهار بار با او دیدار کرد.

پرزیدنت بایدن در 13 ژوئن 2021 با ملکه بریتانیا الیزابت دوم در قلعه ویندزور در ویندزور انگلستان ملاقات کرد. (آرتور ادواردز/پول از طریق رویترز)

از سمت چپ، شاهزاده فیلیپ، نانسی ریگان، ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور رونالد ریگان در یک ضیافت در 3 مارس 1983 در سانفرانسیسکو شرکت کردند. (انور حسین/گتی ایماژ)

پرزیدنت رونالد ریگان و ملکه الیزابت دوم، با روسری، سوار

پرزیدنت لیندون بی جانسون و بانوی اول لیدی برد جانسون با پرنسس مارگارت و ارل اسنودون عکس گرفته اند.

بایدن که سال گذشته در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور با ملکه در قلعه ویندزور دیدار کرد، در بیانیه ای طولانی که توسط کاخ سفید منتشر شد، درگذشت وی را عزادار کرد.