دو هواپیمای جنگ جهانی دوم در هوا با هم برخورد می کنند

هنوز مشخص نیست که چند نفر در این دو هواپیما بودند، اما نام دو قربانی اعلام شده است.

فیلم نشان می دهد که هواپیما در ارتفاع کم با یکدیگر برخورد می کند و یکی از هواپیماها را از وسط می شکند. یک گلوله آتشین هنگام برخورد با زمین دیده می شود.

هنک کوتس، از نیروی هوایی یادبودی که این رویداد را سازماندهی کرد، گفت: B-17 معمولاً دارای خدمه ای متشکل از 4 تا 5 نفر است، در حالی که P-63 دارای یک خلبان است.

هواپیمای دوم، P-63 Kingcobra، یک هواپیمای جنگنده بود که در همان جنگ مورد استفاده قرار گرفت، اما در جنگ فقط توسط نیروی هوایی شوروی استفاده شد.

بمب افکن B-17 نقش مهمی در پیروزی در جنگ هوایی علیه آلمان در جنگ جهانی دوم ایفا کرد.

او به خبرنگاران گفت: “این یک نمایش هوایی از نوع نمایشی پرواز WW2 بود که در آن هواپیماها و قابلیت های آنها را برجسته می کنیم.”



منبع

وی گفت که تعداد تلفات هنوز تایید نشده است، اما افزود که هیچ کسی در زمین زخمی نشده است.

در وب سایت این رویداد آمده است که چندین هواپیما قرار بود روز شنبه یک پرواز بر فراز را انجام دهند.

این مراسم سه روزه به مناسبت روز جانباز برگزار شد که در روز جمعه برگزار شد و بین 4 تا 6 هزار نفر تماشاگر این نمایش بودند.

او در توییتی نوشت: «ویدیوها دلخراش هستند. “لطفاً برای روح هایی که امروز برای سرگرمی و آموزش خانواده های ما به آسمان رفتند، دعا کنید.”

دو هواپیمای قدیمی دوران جنگ جهانی دوم در یک نمایشگاه هوایی در ایالت تگزاس آمریکا با یکدیگر برخورد کرده و سقوط کردند.

اریک جانسون، شهردار دالاس، آن را یک “تراژدی وحشتناک” خواند.

اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که این سانحه در نمایشگاه هوایی Wings Over Dallas در روز شنبه، که خود را به عنوان اولین نمایش هوایی WW2 در ایالات متحده توصیف می کند، بررسی خواهد کرد.

انجمن خلبانان متفقین، که نماینده خلبانان خطوط هوایی آمریکا است، گفت تری بارکر و لن روت – دو تن از اعضای سابق آن – از جمله افرادی بودند که در این برخورد جان باختند.

این هواپیماها – یکی از آنها یک بوئینگ B-17 Flying Fortress – در یک نمایشگاه هوایی یادبود در نزدیکی دالاس شرکت می کردند.