دو غواص کوسه 19 کوسه را از لانگ لانگ آزاد کردند. آنها با پنج سال زندان روبرو هستند

این مردان، کاپیتان قایق جان آر. مور جونیور، 56 ساله، و جفت تانر منسل، 29 ساله، سه مایل خط را جمع کردند و 19 کوسه و یک هامور جالوت، گونه ای تحت حفاظت دولت را آزاد کردند. دادستانی دفتر دادستان ایالات متحده گفت که این تلاش سه ساعته با کمک مسافران چارتر آنها انجام شد و به آنها گفت که این خط یک خط “مجموعه ارواح” متروک است.

یک کوسه سر چکشی در آگوست 2020 بر روی یک قلاب دراز تجاری در نزدیکی مشتری، فلوریدا مبارزه می کند.

اما دادستان‌های فدرال گفتند که این زوج باید به خوبی می‌دانستند که طناب درازی که آن‌ها را اداره کرده و در نهایت به ساحل بازگردانده‌اند، مشروع است. به گفته دادستان، این کشتی به یک شناور نارنجی بزرگ که به وضوح با نام کشتی متعلق به آن، قایق روز III، مشخص شده بود، متصل بود.

وکلای مور و منسل از اظهار نظر در مورد پرونده قبل از صدور حکم تعیین شده در 9 فوریه خودداری کردند، اما هر دو مرد در طول محاکمه خود معتقد بودند که طناب دراز یک نصب غیرقانونی است و تنها قصد آنها آزاد کردن ماهی بود، نه سرقت وسایل.

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی او مملو از تصاویر کوسه‌هایی است که او در سراسر جهان از آنها عکس گرفته است، و همچنین پیام‌هایی مبنی بر حمایت از کوسه‌ها.

مور و منسل، که وکلای آنها می‌گویند در بازداشت فدرال نیستند، نه تنها با زندان مواجه می‌شوند، بلکه هر کدام تا 250 هزار دلار جریمه می‌شوند.



منبع

دو سال بعد، هیئت منصفه مور و منسل را به دزدی وسایل ماهیگیری تجاری در آبهای فدرال متهم کرد. هیئت منصفه این افراد را هفته گذشته محکوم کرد و اکنون هر کدام با پنج سال زندان فدرال روبرو هستند. دادستان ها گفتند که این خط متعلق به یک اپراتور ماهیگیری تجاری است که مجوز صید همه گونه های کوسه را داشت که در آن روز قلاب شده بودند.

افسر FWC به مور و منسل گفت که خط، قلاب‌ها و وزنه‌ها را برای شواهد روی اسکله رها کنند، اما دادستان‌ها گفتند که این زوج در عوض خط را قطع کردند و تمام وسایل را در یک زباله‌دان انداختند.

هر دو مرد سالها تجربه کار روی آب را دارند. به گفته دادستان فدرال، مور یک ماهیگیر تجاری سابق بود. علاوه بر این، منسل یک عکاس مشهور زیر آب است و برای فیلمبرداری از مجموعه معروف هفته کوسه در کانال دیسکاوری در سال 2021، کوسه‌ها را کنترل می‌کند.

دادستان ها گفتند: “شواهد در دادگاه نشان داد که این وسایل به تنهایی برای صاحب کشتی حدود 1300 دلار هزینه داشته است و ارزش کوسه های گم شده به چندین هزار دلار می رسد که نشان دهنده بخش قابل توجهی از درآمدی است که به ماهیگیران پرداخت می شود.”

یک کوسه سر چکشی در آگوست 2020 بر روی یک قلاب دراز تجاری در نزدیکی مشتری، فلوریدا مبارزه می کند.

در طول منشور آگوست 2020، آنها با یک طناب ماهیگیری تجاری برخورد کردند – یک قطعه بحث برانگیز از تجهیزات ماهیگیری که گاهی تا چندین مایل از خط تک رشته، وزنه ها و قلاب ها تشکیل شده بود که با هدف به دام انداختن ده ها ماهی در یک زمان طراحی شده بود.

به گفته دادستان، یک افسر کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا شاهد ورود قایق مور به ورودی مشتری و توقف کشتی بود. به گفته دادستان، مور به افسر گفت که این خط یک مجموعه ماهیگیری غیرقانونی کوسه است. دادستان در بیانیه ای گفت که شناور – “که می توانست قانونی بودن صید کوسه ماهیگیری را ثابت کند” – از بین رفته است.

یک کوسه در آگوست 2020 بر روی یک قلاب تجاری در سواحل مشتری، فلوریدا مبارزه می کند.

یک کوسه در آگوست 2020 بر روی یک قلاب تجاری در سواحل مشتری، فلوریدا مبارزه می کند.

دو سال پیش، کاپیتان و جفت یک قایق غواصی کوسه‌ای مستقر در مشتری حدود دو مایل در سفر خود توقف کردند و شش گردشگر را به همراه شکارچیان اوج شنا کردند.