دو سناتور خواستار تحقیقات FTC در TikTok بر سر دسترسی به داده های ایالات متحده شدند

نزدیک به دو سال از زمانی که یک پنل امنیت ملی ایالات متحده به شرکت مادر ByteDance دستور داد تا TikTok را به دلیل ترس از انتقال داده های کاربران ایالات متحده به دولت کمونیستی چین واگذار کند، می گذرد.

این شرکت در پاسخ به نامه سناتورها تاکید کرد: «TikTok هرگز داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نگذاشته است و ما نیز در صورت درخواست، این کار را نمی‌کنیم».

نامه سناتورها https://www.warner.senate.gov/public/_cache/files/3/e/3eeb87b3-e9b5-4aa4-8ea1-361a8472ff46/A42795C63518B32671F9ACCF82B1Etoked-CiPdf.pdf. داستان خبری در مورد ضبط های داخلی فاش شده که می گوید کارکنان چینی ByteDance حداقل به داده های ایالات متحده دسترسی دارند.

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط لزلی آدلر و کریستوفر کوشینگ)



منبع

شو زی چو، مدیر اجرایی TikTok به سناتورها گفت که در حال همکاری با شرکت Oracle بر روی “کنترل های پیشرفته امنیتی داده های جدید است که امیدواریم در آینده نزدیک نهایی شود.”

ماه گذشته، TikTok گفت که انتقال اطلاعات کاربران آمریکایی خود به سرورهای Oracle را تکمیل کرده است، اما همچنان از مراکز داده ایالات متحده و سنگاپور برای پشتیبان‌گیری استفاده می‌کند.

TikTok در نامه‌ای روز پنجشنبه اذعان کرد که کارمندان مستقر در چین «می‌توانند به داده‌های کاربر TikTok ایالات متحده دسترسی داشته باشند که تحت یک سری از کنترل‌های امنیتی سایبری قوی و پروتکل‌های تأیید مجوز تحت نظارت تیم امنیتی مستقر در ایالات متحده است».

TikTok روز سه‌شنبه گفت https://newsroom.tiktok.com/en-us/our-approach-to-keeping-us-data-secure دسترسی به داده‌ها «مشمول یک سری کنترل‌های قوی است، حفاظت‌هایی مانند رمزگذاری برای داده‌های خاص. و پروتکل های تایید مجوز تحت نظارت تیم رهبری/امنیتی مستقر در ایالات متحده.”

FTC تایید کرد که نامه را دریافت کرده است اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

درخواست روز سه‌شنبه سناتور مارک وارنر، دموکرات و مارکو روبیو جمهوری‌خواه به دنبال گزارش Buzzfeed بود که می‌گفت این برنامه ویدیوی کوتاه به مهندسان و مدیران TikTok در چین اجازه می‌دهد مکرراً به داده‌های خصوصی کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند. سناتورها گفتند که چنین دسترسی سوالاتی را در مورد ادعاهای TikTok به قانونگذاران و کاربران مبنی بر محافظت از داده ها ایجاد کرده است.

واشنگتن (رویترز) – رئیس کمیته اطلاعات سنای ایالات متحده و جمهوری خواهان ارشد از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) خواسته اند تا برنامه رسانه اجتماعی TikTok و مادر چینی ByteDance را به دلیل “تکرار اظهارات نادرست” در مورد مدیریت داده های ایالات متحده بررسی کند.

نوشته دیوید شپردسون

TikTok یکی از محبوب ترین برنامه های رسانه های اجتماعی در جهان است که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و ایالات متحده را به عنوان بزرگترین بازار خود به حساب می آورد.

هفته گذشته، TikTok به سناتورهای آمریکایی گفت که در حال کار بر روی یک توافق نهایی با دولت بایدن است که “به طور کامل از داده های کاربران و منافع امنیت ملی ایالات متحده محافظت می کند.”

نامه TikTok در روز پنجشنبه گفت که hit کنگره را در مورد داده‌ها و کنترل‌های امنیتی و شیوه‌های آن گمراه نکرده است.

لینا خان، رئیس FTC نوشت: «با توجه به اظهارات نادرست مکرر TikTok در مورد امنیت داده‌ها، پردازش داده‌ها و شیوه‌های حاکمیت شرکتی، ما از شما می‌خواهیم که به سرعت در این مورد اقدام کنید.»