دو بازنده اولیه حزب جمهوری خواه در کلرادو نتوانستند هزینه بازشماری را بپردازند

پیترز و هنکس این ادعای نادرست را ترویج کردند که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سابق دونالد ترامپ در سال 2020 پیروز نشد و همچنین ادعا کردند که تقلب گسترده منجر به شکست آنها در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در 28 ژوئن این ایالت شده است. آنها بخشی از تعداد فزاینده‌ای هستند که نتیجه انتخابات 2020 را انکار می‌کنند و ضررهای اولیه خود را نیز زیر سوال می‌برند.

اما هیچ مشکلی در کلرادو گزارش نشده است. جک تاد، سخنگوی دفتر وزیر امور خارجه گفت که تمام 64 شهرستان ایالت می گویند که گواهینامه های خود را تکمیل کرده اند یا انتظار دارند تا پایان روز تکمیل شود.

نامه‌های وزیر امور خارجه اعلام کرد که بازشماری دستی بر اساس مقررات این دفتر مجاز نیست و نگرانی نامزدها در مورد تقلب احتمالی را رد کرد. گفت که آنها آخرین فرصت برای پرداخت برای بازشماری – تا 26 ژوئیه دارند.

او خاطرنشان کرد که رقابت او نزدیک نبود: پیترز با حدود 88500 رای در انتخابات مقدماتی GOP به یک کارمند محلی سابق، Pam Anderson، شکست خورد.

هیچ پاسخی به درخواست نظر از طریق ایمیلی که برای هر دو نامزد تنظیم شده بود، وجود نداشت.

در نامه‌هایی که روز سه‌شنبه به دفتر ارسال شد، هر دو گفتند که خواستار بازشماری دستی هستند تا اینکه توسط ماشین انجام شود. یکی از محورهای تئوری توطئه انتخاباتی آنها بی اعتمادی به ماشین های رای دهی بوده است.

آنی اورلوف، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «دفتر وزیر امور خارجه تمام قوانین و مقررات مربوط به درخواست‌های بازشماری را رعایت کرد، و آقای هنکس و خانم پیترز تصمیم گرفتند وجوه تایید شده را طبق قانون ارائه نکنند.» کلراداها صدای خود را به گوش می‌رسانند و نامزدها باید نتایج یک انتخابات امن و منصفانه را بپذیرند – نه انتشار اطلاعات نادرست.

این دفتر به تینا پیترز، کارمند کانتی مسا، که رقابت خود را برای نامزدی حزب جمهوری خواه به عنوان وزیر امور خارجه شکست داد، و ران هنکس، نماینده ایالتی، که در تلاش برای نامزدی حزب در سنای ایالات متحده کوتاهی کرد، اطلاع داد که در حال حرکت به سمت نهایی کردن نتایج است. از ابتدایی هیچ یک از کاندیداها 236000 دلاری را که تا 15 جولای برای بازشماری موظف بود پرداخت نکردند.

این درخواست درست پیش از ضرب الاجل روز چهارشنبه برای شهرستان ها برای تایید نتایج انتخابات پس از بررسی مجدد و ممیزی شمارش آرا ارائه شد.

این دفتر تا روز دوشنبه فرصت دارد تا پیش از امضای رسمی نتایج انتخابات، گزارش های صدور گواهینامه را بررسی کند.



منبع

او در بیانیه‌ای گفت: «واضح است که درخواست پیترز بخشی از تلاش بزرگ‌تر برای ایجاد هرج‌ومرج، اخلال و ایجاد تردید در انتخابات ما است».

راستی‌آزمایی معمولی نتایج انتخابات در نوادا و نیومکزیکو پس از ابراز نگرانی منتقدان در مورد دستگاه‌های رای‌گیری و برگه‌های رای پستی، مورد مناقشه قرار گرفت.

در همین حال، گروهی به نمایندگی از کارمندان شهرستان کلرادو گفت که پیترز در اوایل روز سه‌شنبه ایمیلی به کارمندان ارسال کرد و گفت که او درخواست بازشماری دستی آرا در برخی از شهرستان‌های نامشخص خواهد کرد. مت کرین، مدیر اجرایی انجمن کارمندان شهرستان کلرادو، گفت که قانون ایالتی اجازه نمی‌دهد که چنین درخواست‌هایی مستقیماً به شهرستان‌ها ارائه شود و او بیم آن دارد که این “درخواست نادرست” حملات بیشتری را علیه کارمندان شهرستان و کارکنان انتخاباتی آنها ایجاد کند.

دنور (AP) – دفتر وزیر امور خارجه کلرادو روز چهارشنبه گفت که به دو نامزدی که ماه گذشته در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان شکست خورده‌اند، گفته است که شمارش مجدد این رقابت‌ها را انجام نمی‌دهند، زیرا آن‌ها مبلغ مورد نیاز را در مهلت مقرر پرداخت نکرده‌اند.