دونالد ترامپ می گوید یک سلب مسئولیت ساده به او از تقلب مصونیت می دهد. آیا او می تواند نکته ای داشته باشد؟

او گفت، اما این داستان کامل نیست.

مازارز اساساً به وام دهندگان احتمالی می گوید این اعداد ما نیستند، و شما هیچ تضمینی از ما در مورد صحت آنها نخواهید داشت.

فلورانس گفت: “ترامپ می‌توانست بگوید، “بله، اگر دویچه بانک واقعا نگران بود، می‌توانست چیزهای بیشتری بخواهد یا ما را رد کند. آنها هیچ بررسی لازم را انجام ندادند.”

موریان افزود: «این که آنها این پرونده را آوردند تکان دهنده است.

او در مورد سلب مسئولیت آنها که در جلوی بیانیه هر سال توسط حسابداران قدیمی ترامپ Mazars USA چسبانده شده است، گفت: «این همه کاری است که باید انجام دهد.

ترامپ افزود: “چون ممکن است دقیق نباشد. ممکن است خیلی دور باشد… افراد خود را بگیرید. از وکلای خود استفاده کنید.” “به ما تکیه نکن.”

موریان گفت، اما هر سال، سلب مسئولیت‌ها به بانک‌ها هشدار می‌دهند تا قبل از تکیه بر آنها در تصمیم‌گیری برای تعیین میزان وام و نرخ بهره، اعداد را دوباره بررسی کنند.

دفتر AG و وکلای ترامپ بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

در اولین پاراگراف‌های آن‌ها که در طول سال‌ها تکرار شده، می‌گوید: «ما صورت‌های مالی همراه را حسابرسی یا بررسی نکرده‌ایم».

پاراگراف های آغازین سلب مسئولیت بیانیه وضعیت مالی دونالد ترامپ در سال 2012.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

و آن “سلب مسئولیت ها؟” شکایت جیمز از آنها آگاه است. در این دادخواست می‌گوید: «سلب مسئولیت‌ها… به آقای ترامپ یا سازمان ترامپ مجوز نمی‌دهند تا ارزیابی‌های متقلبانه و گمراه‌کننده دارایی‌ها را برای درج در بیانیه‌ها به حسابداران خود ارائه کنند».

ترامپ به مجری فاکس نیوز گفت: ما یک سلب مسئولیت داریم.

بنابراین، حسابداران مزارس، “در مورد مطابقت صورت های مالی با اصول حسابداری که عموماً در ایالات متحده آمریکا پذیرفته شده است یا خیر اظهار نظر نمی کنند یا هیچ اطمینانی ارائه نمی کنند.”

دایانا فلورانس، دادستان سابق منهتن برای پرونده های پیچیده کلاهبرداری مالی، با این موضوع موافقت کرد.

در ماه فوریه، مازارز کار برای ترامپ را به طور کامل کنار گذاشت – در میانه تهیه اظهارنامه مالیاتی او و ملانیا ترامپ – و با بیان اینکه 10 سال گذشته از صورت وضعیت مالی “دیگر نباید به آن اعتماد کرد”، سلب مسئولیت نهایی را صادر کرد.

و در حالی که شکایت جیمز گسترده‌ترین و درخشان‌ترین کانون توجه خود را بر روی بیانیه‌های وضعیت مالی می‌تاباند، این نشان می‌دهد که سایر مدارک ممکن است ترامپ را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

بنابراین، یک تجارت می تواند در مورد ارزش خود دروغ بگوید؟ و از آن دور شوید، فقط با هشدار، همانطور که ترامپ گفت: “ممکن است دقیق نباشد. ممکن است خیلی دور باشد؟”

ترامپ را پوشش می دهد.

فلورانس گفت: نمی توان از دویچه بانک انتظار داشت “به معنای واقعی کلمه همه چیز را در بیانیه تعقیب کند و آن را تأیید کند.”

اما ترامپ به هانیتی گفت که هیچ کدام از اینها مهم نیست زیرا هر بیانیه وضعیت مالی با یک هشدار آغاز می شود.

موریان پذیرفت: «چیزی رضایت‌بخش در آن وجود دارد.

اما چیزی که در مورد این پرونده است، که الگوهای کلاهبرداری است را تغییر نمی دهد.

کوهن خاطرنشان کرد که این سلب مسئولیت توسط مازارز نوشته و امضا شده است تا از مزارها محافظت کند، نه ترامپ.

پاراگراف های ابتدایی سلب مسئولیت بیانیه وضعیت مالی دونالد ترامپ در سال 2012 (نکات مهم اضافه شده است).لورا ایتالیانو / خودی

سخنگوی مزارس در امتناع از اظهار نظر گفت: “ما متعهد به انجام تمام تعهدات حرفه ای و قانونی خود هستیم.”

موریان پس از افشای یک دهه ارزش اظهارات در پرونده های دادگاه در هفته گذشته، گفت: “آنچه که سلب مسئولیت ها می گویند این است: “وقتی این صورت های مالی را می خوانید مراقب باشید.”

ترامپ به هانیتی گفت: «مواظب باش.»

اما همه موافق نیستند، کمتر از همه، مایکل کوهن، منتقد تبدیل شده رئیس جمهور سابق، که بیانیه های وضعیت مالی ترامپ برای سال های 2011 تا 2013 را به عنوان بخشی از شهادت خود در مقابل کنگره در سال 2019 نادیده گرفت.

در این دادخواست ادعا شده است که طی سال‌ها، ترامپ یا فرزندانش اسناد متعددی را امضا کرده‌اند که شخصاً به مازارز و دویچه بانک گواهی می‌دهند که بیانیه‌های وضعیت مالی دقیق هستند، یا حداقل «منصفانه» ارزش ترامپ را نشان می‌دهند.

موریان گفت به ویژه دویچه بانک – بزرگترین وام دهنده به سازمان ترامپ و دونالد ترامپ در ده سال گذشته – یک “طرف مقابل پیچیده” است.

دونالد ترامپ، سمت راست، با فرزندانش، از چپ، اریک ترامپ، دونالد ترامپ جونیور، و ایوانکا ترامپ در مراسم افتتاحیه هتل بین المللی ترامپ در 23 ژوئیه 2014 در واشنگتن می نشیند.  در زیر، گزیده ای از سلب مسئولیت کلاهبرداری در یکی از بیانیه های سالانه وضعیت مالی دونالد ترامپ.

“اما من به سختی کلاه خود را به عنوان وکیل از سر برمی دارم. این یک سوال حقوقی است و حقایق و قانون را روشن می کند. این بازی ای است که ما در آن بازی می کنیم، و این بازی است که دادستان کل نیز در آن بازی می کند. .

کوهن به اینسایدر گفت: «دادستان کل پس از سه سال کار تحقیقاتی، دادخواستی بیش از 200 صفحه تنظیم نکرد تا پرونده او با سلب مسئولیت رد شود.

دونالد ترامپ روی صندلی طلایی رنگ شده و پشت دوکی زیر لوسترهای سالن رقص پر زرق و برق مار-آ-لاگو خم شد و به شان هانیتی گفت که چرا دادستان کل نیویورک، که اوایل آن روز از او شکایت کرده بود، «هیچ پرونده ای ندارد. “

جیمز این اظهارات را «تقلب‌آمیز» می‌خواند و می‌گوید که هر یک مملو از ریاضیات به‌شدت اغراق‌آمیز است – اعداد غیرقابل قبولی که بانک‌ها را به وام دادن صدها میلیون دلار به ترامپ و سازمان ترامپ که در نیویورک ادغام شده در یک دهه گذشته گمراه کرده است.

دونالد ترامپ، سمت راست، با فرزندانش، از چپ، اریک ترامپ، دونالد ترامپ جونیور، و ایوانکا ترامپ در مراسم افتتاحیه هتل بین المللی ترامپ در 23 ژوئیه 2014 در واشنگتن می نشیند. در زیر، گزیده ای از سلب مسئولیت کلاهبرداری در یکی از بیانیه های سالانه وضعیت مالی دونالد ترامپ.ایوان ووچی/AP

او در مورد سلب مسئولیت ها به Insider گفت: “مطمئناً، آنها یک مانع هستند.” آنها پرونده را تضعیف می کنند.

موریان خاطرنشان کرد که اینها سلب مسئولیت‌های “محکم” هستند – دقیقاً در آشکار گذاشته می‌شوند، نه با حروف ظریف پنهان.

ترامپ در حال توصیف سلب مسئولیتی بود که صفحات دوم و سوم اعلامیه سالانه دارایی خالص او را پر می کند – 20 صفحه “بیانات وضعیت مالی” در مرکز شکایت گسترده AG Letitia James علیه رئیس جمهور سابق، سه فرزند بزرگش. و املاک و مستغلات و امپراتوری تفرجگاه گلف او.

موریان گفت: «همه اینها اساساً سلب مسئولیت را به یک دفاع مطلق تبدیل می‌کند».

مجوزی برای اغراق؟ دروغ گفتن؟

آرمن موریان، دادستان سابق جرایم مالی، که از سال 2006 تا 2019 قبل از تأسیس موریان لاو برای دفتر AGs کار می کرد، معتقد است که ترامپ نکته ای دارد.

مطمئناً، بیانیه‌های وضعیت مالی سالانه ممکن است پر از غم‌انگیزهای واقعی باشد، از جمله تمام آن سال‌ها – از سال 2012 تا 2016 – زمانی که آنها متراژ واقعی تریپلکس ترامپ در بالای برج ترامپ منهتن را سه برابر کردند و سالانه 200 میلیون دلار به برج ترامپ اضافه کردند. دارایی خالص رئیس جمهور سابق

آنها به خوبی از شهرت ترامپ برای پفکی در صنعتی – املاک و مستغلات – که قبلاً برای پفکی شناخته شده بود، می دانستند.

موریان، که پرونده‌های کلاهبرداری مالی AG شامل پیگرد قانونی 13 ساله موریس “هنک” گرینبرگ، غول بیمه، موریس “هنک” گرینبرگ بود، افزود: “و این فقط مازارز را پوشش نمی‌دهد.”

و اگر بانک‌ها با وجود این هشدار، معامله خوبی با ترامپ انجام دادند – همانطور که دویچه بانک سال به سال انجام داد و صدها میلیون دلار به باشگاه گلف او در میامی، آسمان‌خراشش در شیکاگو و اداره پست قدیمی در دی سی ریخت – آن‌گاه این کار را کردند. پس با چشمان باز گفت.

درست در جبهه. و اساساً می‌گوید، می‌دانی، افراد خودت را بگیر.

AG ادعا می کند که ده سال از بیانیه های وضعیت مالی ترامپ در مجموع شامل حدود 200 ارزیابی نادرست و گمراه کننده شامل 23 ملک است.