دونالد ترامپ می گوید متمم پنجم قانون اساسی را برای تحقیقات نیویورک مورد استناد قرار داده است

مخالفان ترامپ او را به دلیل اظهارنظرهای گذشته در مورد انتقاد از مردم برای گرفتن پنجمین مورد تمسخر قرار دادند. ترامپ در یک توقف در کمپین انتخاباتی در سپتامبر 2016، افرادی را که متمم پنجم قانون اساسی را استناد می کنند با اوباش مقایسه کرد: «اوباش پنجمین را می گیرد. اگر شما بی گناه هستید، چرا متمم پنجم را قبول می کنید؟

تحقیقات ترامپ: ترامپ در میان طوفان تحقیقاتی. استعلام اسناد Mar-a-Lago یکی از بسیاری از موارد است.

سوابق بایگانی: ترامپ تحقیقات را ثبت می‌کند: از پرچم‌های قرمز اولیه تا جستجو در مار-آلاگو

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، چهارشنبه، 10 اوت 2022، برج ترامپ را در نیویورک ترک می‌کند و در مسیر خود به سمت دفتر دادستان کل نیویورک می‌رود تا در یک تحقیقات مدنی به او سپرده شود.

ترامپ در این بیانیه طولانی، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک را با انگیزه سیاسی محکوم کرد و مدعی شد که او «هیچ اشتباهی انجام نداده است».

تحقیقات جیمز پس از آن آغاز شد که مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ در سال 2019 به قانونگذاران فدرال گفت که ترامپ مرتباً ارزش دارایی‌ها و دارایی خالص خود را افزایش می‌دهد تا نرخ بیمه و وام بهتری دریافت کند. دفتر او در ماه مه گفت که به پایان تحقیقات خود نزدیک شده است و بازرسان شواهد قابل توجهی جمع آوری کرده اند که می تواند از اقدامات قانونی مانند شکایت علیه ترامپ، شرکت او یا هر دو حمایت کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، چهارشنبه، 10 اوت 2022، برج ترامپ را در نیویورک ترک می‌کند و در مسیر خود به سمت دفتر دادستان کل نیویورک می‌رود تا در یک تحقیقات مدنی به او سپرده شود.

تسلیم رئیس جمهور سابق چند روز پس از آن صورت می گیرد که خانه وی در مار-آلاگو توسط ماموران فدرال در رابطه با تحقیقات در مورد ادعاهایی که او پرونده های طبقه بندی شده را از کاخ سفید گرفته است، مورد بازرسی قرار گرفت که یک نقض بالقوه جدی قانون است.

در آن زمان، نظرات او متوجه کارکنان سابق هیلاری کلینتون بود که در جریان تحقیقات در مورد استفاده کلینتون از سرور ایمیل خصوصی در زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بود، متمم پنجم قانون اساسی را مورد استناد قرار داده بودند.

رناتو ماریوتی، دادستان فدرال سابق، گفت تصمیم ترامپ دارای پیامدهایی است زیرا جیمز در حال انجام تحقیقات مدنی است نه جنایی.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ترامپ متمم پنجم را در تحقیقات نیویورک که سازمان ترامپ را هدف قرار داده است استناد کرد.





منبع

گفت. «در حالی که سکوت او نمی تواند علیه او در یک پرونده جنایی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند علیه او در پرونده مدنی AG مورد استفاده قرار گیرد. اگر از او شکایت شود، ممکن است به هیئت منصفه دستور داده شود که فرض کنند پاسخ‌های او به او آسیب می‌رساند.»

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در بیانیه ای چهارشنبه گفت او به عنوان بخشی از تحقیقات مدنی دادستان کل نیویورک در مورد امور مالی سازمان ترامپ، متمم پنجم را در حین تحریر خود تحت سوگند یاد کرد.

زمانی که خانواده‌تان، شرکت‌تان و تمام افرادی که در مدار شما هستند، هدف یک شکار جادوگر بی‌اساس و با انگیزه‌های سیاسی شده‌اند که توسط وکلا، دادستان‌ها و رسانه‌های خبری جعلی حمایت می‌شود، چاره‌ای ندارید.»

مشارکت کنندگان: دیوید جکسون، کوین جانسون، آسوشیتدپرس

ترامپ قبلاً گفته بود که این تحقیقات انگیزه‌های سیاسی دارد و گفت که جیمز “به معنای واقعی کلمه برای پیگرد قانونی دونالد ترامپ حتی قبل از اینکه چیزی در مورد من بداند” در اوایل سال جاری کمپین انجام داد.

ماریوتی گفت: «ترامپ درست بود که پنجمی را گرفت، اما این تصمیم عواقبی دارد

“یک بار پرسیدم، اگر شما بی گناه هستید، چرا متمم پنجم را قبول می کنید؟” اکنون من پاسخ این سوال را می دانم.»