دونالد ترامپ می تواند انتشار حکم تفتیش اف بی آی در مار آ لاگو را متوقف کند. او چه خواهد کرد؟

بردلی پی ماس، یک وکیل امنیت ملی، گفت: اگرچه ترامپ می‌تواند تلاش کند اسناد را مهر و موم نگه دارد، “قاضی تصمیم نهایی را دارد.” اگر ترامپ مخالفت کند، راه رفتن واقعاً دشوار خواهد بود.»

  • گارلند پس از کشف “علت احتمالی” مبنی بر ارتکاب جرم، گفت: “من شخصاً تصمیم به درخواست حکم بازرسی در این مورد را تأیید کردم.”

  • دفتر FBI مورد حمله قرار گرفت: مرد مسلح پس از تلاش برای نفوذ به دفتر FBI در سینسیناتی مجروح شد

    افشای مهر و موم سوابق به مردم نشان می دهد که FBI به دنبال چه چیزی است و چه اموالی در طول بازرسی ضبط شده است. و ذکر این نکته مهم است که کریستوفر رای، مدیر فعلی FBI، زمانی که ترامپ رئیس جمهور بود، منصوب شد.

    چیزی که آنها می گویند

    • ترامپ و وکلای او تا ساعت 3 بعدازظهر جمعه فرصت دارند تا درباره مخالفت یا عدم مخالفت با درخواست وزارت دادگستری مبنی بر لغو مهر و موم حکم بازرسی و مواد مرتبط تصمیم بگیرند.

      آنچه در ضمانت نامه وجود دارد: حکم جستجوی مار-آ لاگو به موضوع داغی برای گمانه زنی ها تبدیل شده است. این چیزی است که ما واقعاً می دانیم

      تصمیم برای باز کردن مهر در نهایت به قاضی بروس ای راینهارت تعلق دارد، اما ترامپ همه چیز را پیچیده خواهد کرد.

      چرا مهم است

      این جست و جو بخشی از تحقیقات درباره ادعاهایی بود که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید اسناد محرمانه را حذف کرد.

      ماموران سرویس مخفی پس از صدور حکم FBI در 8 آگوست در دروازه مار-آلاگو ایستاده اند.

      حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ: حزب جمهوری خواه، حزب نظم و قانون، FBI و وزارت دادگستری را به دلیل جستجوی مار-آ-لاگو ترامپ مورد انتقاد قرار می دهد.

      ترامپ می تواند مسدود کند: این پیشنهاد در را برای ترامپ باز می کند تا از علنی شدن اسناد جلوگیری کند. وزارت دادگستری استدلال می کند که سوابق باید “در صورت عدم اعتراض رئیس جمهور سابق” علنی شود.

    • واشنگتن – اکنون عمدتاً به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا افکار عمومی دلایل وزارت دادگستری برای تفتیش خانه او در فلوریدا را ببینند یا خیر.

      این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ترامپ می‌تواند دستور جستجوی FBI در Mar-a-Lago را متوقف کند یا اجازه انتشار آن را بدهد.



  • منبع

    در غیاب حکم بدون مهر یا هیچ توضیح رسمی رسمی برای جستجو، حامیان ترامپ خواستار «کاهش بودجه FBI» شده‌اند. برخی از قانونگذاران جمهوری خواه اقدامات FBI را با استفاده غیردموکراتیک از قدرت در یک “جمهوری موز” مقایسه کرده اند، که استفاده نادرست از این اصطلاح است.

    فرصتی برای پاسخگویی: در این طرح آمده است: ترامپ «باید فرصتی برای پاسخ به این پیشنهاد و ارائه اعتراضات، از جمله در مورد هرگونه «منافع حریم خصوصی مشروع» یا احتمال آسیب‌های احتمالی دیگر در صورت علنی شدن این مطالب، داشته باشد».

    اتفاقی که قرار است بیفتد

    حرکت: وزارت دادگستری از قاضی خواسته است که حکم تفتیش، ضمیمه ها و رسید اموال را که موجودی اموال ضبط شده در حین بازرسی است، باز کند.

  • گارلند درباره تهدیدات علیه اف‌بی‌آی پس از جست‌وجو گفت: «وقتی صداقت آن‌ها به‌طور ناعادلانه مورد حمله قرار گیرد، سکوت نمی‌کنم. مردان و زنان اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری، کارمندان عمومی وطن‌دوست هستند. آنها هر روز از مردم آمریکا در برابر جنایات خشونت آمیز، تروریسم و ​​سایر تهدیدات علیه امنیت آنها محافظت می کنند و در عین حال از حقوق مدنی ما محافظت می کنند. آنها این کار را با فداکاری های شخصی بزرگ انجام می دهند و خودشان را به خطر می اندازند. من مفتخرم که در کنار آنها کار کنم.»

  • ماموران سرویس مخفی پس از صدور حکم FBI در 8 آگوست در دروازه مار-آلاگو ایستاده اند.

    آخرین

    • مریک گارلند، دادستان کل، روز پنجشنبه اعلام کرد وزارتخانه درخواستی را برای لغو مهر و موم حکم بازرسی و رسید اموال از بازرسی ماموران FBI که روز دوشنبه در املاک مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ فلوریدا انجام شد، ارائه کرده است.

      یک کمیته دو حزبی مجلس نمایندگان در حال بررسی نقش ترامپ در حمله 6 ژانویه به کنگره است. دادستان کل نیویورک در حال بررسی رویه های تجاری سازمان ترامپ است. دفتر دادستان منطقه منهتن نیز در حال تحقیق درباره سازمان ترامپ بوده است. و یک تحقیق فدرال در مورد سوابق ریاست جمهوری ادامه دارد و به نظر می رسد که باعث جستجو توسط FBI در املاک وی در فلوریدا شده است.

      میخواهی بیشتر بدانی؟ این چیزی است که شما از دست داده اید

      مورد برای بازکردن مهر و موم: این طرح استدلال می‌کند که “علاقه آشکار و قدرتمند مردم به درک آنچه اتفاق افتاده” به نفع باز کردن مهر و موم اسناد سنگین است.

    • از سال 2021، ترامپ حداقل در شش تحقیق مستقل فدرال و ایالتی که ماهیت جنایی و مدنی دارند، با نظارت قانونی مواجه شده است. حداقل دو تحقیق مربوط به انتخابات 2020 است.

      مشارکت کنندگان: الا لی، جاش مایر

      مارک زید، وکیل متخصص در امور امنیت ملی، گفت: «اعتراض ترامپ قطعاً مسائل را به تأخیر می‌اندازد، اما قاضی تصمیم نهایی را می‌گیرد». “از آنچه من می‌دانم، اطلاعاتی که به درخواست وزارت دادگستری مربوط می‌شود عمدتاً همان چیزی است که ترامپ و وکلای او قبلاً در اختیار دارند. این بدان معناست که هرگونه تلاش برای به تأخیر انداختن یا مخالفت با انتشار، این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا ترامپ مطالب را پنهان می‌کند.”

    مشکلات حقوقی دیگر ترامپ چیست؟

    بی سابقه: رسوایی های دونالد ترامپ در تاریخ بی نظیر است. در اینجا چگونگی آن است.