دونالد ترامپ مدعی است که سه شنبه در تحقیقات منهتن دستگیر خواهد شد و خواستار اعتراضات شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که انتظار دارد روز سه‌شنبه در ارتباط با تحقیقات انجام شده توسط دادستانی منطقه منهتن دستگیر شود و از هواداران خود خواست تا قبل از اعلام جرم احتمالی اعتراض کنند.

او گفت: «معمولاً متهمان در مواردی مانند این دستگیر نمی شوند، وقتی که وکیل مدافع آنها را نمایندگی می کند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دونالد ترامپ ادعا می کند که سه شنبه در تحقیقات منهتن دستگیر خواهد شد.





منبع

اما شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، که این پرداخت را ترتیب داده و قبلاً محکوم شده و دوران زندان را سپری کرده است، می تواند به طرح اولین اتهامات در تاریخ علیه رئیس جمهور سابق کمک کند.

در حالی که سخنگوی ترامپ اذعان کرد که «هیچ اطلاعیه‌ای» در رابطه با زمان اتهامات جنایی احتمالی وجود ندارد، درخواست رئیس‌جمهور سابق برای اعتراض، نگرانی مجریان قانون را درگیر آماده‌سازی برای چنین رویدادی برانگیخت.

کوهن به USA TODAY گفت: «پست دونالد به طرز وحشتناکی شبیه فریاد نبرد او قبل از قیام 6 ژانویه است؛ از جمله دعوت به اعتراض». با انجام این کار، دونالد امیدوار است که پایگاه خود را آشفته کند، شاهد درگیری خشونت آمیز دیگری از جانب او باشد و با درخواست کمک از آن سود ببرد.

عمیق تر حفاری کنید:

این مقام مسئول که صلاحیت اظهارنظر علنی در این خصوص را ندارد، از زمان قطعی برای هرگونه اعلام احتمالی تعقیب نیز اطلاعی نداشت.

دانیل فیلسون، سخنگوی دفتر دادستانی منطقه منهتن، از اظهار نظر درباره اظهارات رئیس جمهور سابق خودداری کرد.

دادستان منهتن روز چهارشنبه با دنیلز ملاقات کرد. او از وکیلش تشکر کرد در توئیتی به دلیل «کمک به من در مبارزه مداوم برای حقیقت و عدالت».

کارشناسان می گویند بازداشت ترامپ بعید است

.

دفتر دادستان کل نیویورک بلافاصله به درخواست‌های USA TODAY برای اظهار نظر پاسخ نداد.

او با تمام حروف نوشت: «نامزد پیشرو جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، روز سه‌شنبه هفته آینده دستگیر خواهد شد.»

ترامپ می‌گوید اگر در هر یک از تحقیقات جاری درباره رفتارش متهم شود، باز هم برای ریاست‌جمهوری دوباره نامزد خواهد شد. اولین راهپیمایی او در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 قرار است در 25 مارس در واکو، تگزاس برگزار شود.

یکی از مقامات آشنا با این ترتیبات گفت که درخواست برای تظاهرات ممکن است فوراً مستلزم وجود ردپای امنیتی بزرگتر در نیویورک و ماموران بیشتری باشد تا بر حرکات رئیس جمهور سابق نظارت کنند.

او گفت: «مگر اینکه او خطر فرار یا خطری برای جامعه باشد، تسلیم خود در این نوع موارد معمولی به نظر می رسد. او رزرو می شود و اثر انگشت و عکس او گرفته می شود و احتمالاً با قید وثیقه آزاد می شود.

درخواست ترامپ برای تظاهرات نگرانی ها را افزایش می دهد

کیفرخواست با دستگیری یکی نیست. این یک اتهام رسمی جرم است، در حالی که دستگیری زمانی است که یک فرد بازداشت می شود. رناتو ماریوتی، دادستان سابق فدرال، گفت که دستگیری ترامپ محتمل نیست.

سخنگوی ترامپ که درباره پیشینه صحبت می کرد به USA TODAY گفت که “هیچ اطلاعیه ای” در مورد اتهام احتمالی ترامپ به جز گزارش های رسانه های خبری و “درز اطلاعات از وزارت دادگستری و دفتر DA” دریافت نشده است.

در روز شنبه اجتماعی حقیقت، ترامپ از حامیان خود خواست که “اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید!”

کوهن، وکیل سابق ترامپ که علیه او شهادت داد، گفت که درخواست ترامپ برای اقدام برای حامیانش بازتابی است که پیش از حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره آمریکا انجام شد.

اظهارات ترامپ در شبکه اجتماعی Truth Social، شبکه اجتماعی که او تأسیس کرد، در حالی است که او به خاطر پرداخت 130000 دلاری که درست قبل از انتخابات 2016 برای ساکت کردن ستاره فیلم های بزرگسالان استورمی دانیلز در مورد رابطه قبلی اش پرداخت کرده بود، تحت بازجویی قرار دارد. رئیس‌جمهور سابق انجام تخلف را رد کرده است و بازرسان فدرال تحقیقات خود را در مورد پرداخت‌ها در سال 2019 پایان دادند.

باربارا مک کواد، دادستان فدرال سابق و استاد حقوق دانشگاه میشیگان، گفت که احتمال تسلیم شدن در مواردی مانند ترامپ بیشتر است.

مشارکت کنندگان: کوین جانسون، دیوید جکسون