دونالد ترامپ قرار است روز سه شنبه یک سخنرانی سیاسی داشته باشد. این شامل ادعاهای بیشتری در مورد یک انتخابات دزدیده شده است

در مجموعه‌ای از گردهمایی‌های سیاسی در سراسر کشور، ترامپ بیشتر وقت خود را صرف حمله به بایدن، ارتقای سوابق دولتش و ادامه ادعاهای بی‌اساس مبنی بر تقلب در رأی‌دهندگان در شکست خود در سال 2020 نسبت به بایدن کرده است.

هوگان گیدلی، سخنگوی سابق کاخ سفید ترامپ، گفت که موسسه سیاست اول آمریکا به یافتن «نسخه‌های سیاستی» اختصاص دارد که بتواند بایدن و دموکرات‌ها را در خط مقدم شکست دهد.

ترامپ در زمانی سخنرانی خود را ایراد می کند که در حال بررسی یک کارزار انتخاباتی دیگر در سال 2024 است با چندین تحقیق در مورد رفتار او قبل، در طول و بعد از قیام 6 ژانویه 2021.

گیدلی که مدیر مرکز یکپارچگی انتخابات با AFPI است، گفت که نمی‌داند ترامپ قصد دارد دوباره نامزد شود یا خیر، اما سرشار از تمجید از رئیس‌جمهور سابق و سوابق او در مقام است.

برخی از جمهوری‌خواهان AFPI را دولت ترامپ در انتظار توصیف کرده‌اند. ویلیام کریستول، منتقد محافظه کار رئیس جمهور سابق، گفت این گروه «به نظر می‌رسد که هدفشان ارائه پوششی شبه روشنفکرانه برای ترامپ است».

اولین روز AFPI به پانل هایی در مورد موضوعات ترامپی مانند تولید انرژی، “جوامع ایمن و امن”، سیاست خارجی و نبرد با “باتلاق واشنگتن” اختصاص داشت.

گیدلی گفت: «دونالد ترامپ یک بار این کار را انجام داد. من کاملاً مطمئن هستم که دونالد ترامپ می تواند آن را دوباره تکرار کند.»

ترامپ در اولین سفر خود به واشنگتن دی سی از زمان ترک قدرت در 20 ژانویه 2021، کنفرانسی دو روزه را در دستور کار خود قرار خواهد داد که شامل افزایش تولید نفت، مخالفت با سقط جنین، حمایت از اجرای قانون و موارد فوق می شود. همه، حملات به رئیس جمهور جو بایدن و دولت او.

ترامپ، پنس و 2024

ترامپ و پنس همچنین روز جمعه به آریزونا سفر کردند تا برای نامزدهای فرمانداری رقیب جمهوری خواه رقابت کنند. در آن روز، پنس ترامپ را به دلیل ادامه شکایاتش در مورد انتخابات 2020 به باد داد.

روز سه‌شنبه، ساعاتی قبل از سخنرانی ترامپ، موسسه سیاست‌گذاری پانلی را به موضوع مورد علاقه رئیس‌جمهور سابق اختصاص خواهد داد: «رای دادن را آسان کنید و تقلب را سخت کنید».

نه بحث 6 ژانویه

یکی از سخنرانان AFPI، رئیس سابق مجلس نمایندگان و مشاور مکرر ترامپ، نیوت گینگریچ، در سخنرانی خود به طور خلاصه به 6 ژانویه اشاره کرد، اما فقط برای حمله به کمیته ویژه کنگره که نقش ترامپ در شورش را بررسی می کند. او آن را «محاکمه نمایشی استالینیستی که به عنوان جلسه استماع کنگره پنهان شده است» نامید.

بروک رولینز، رئیس و مدیر عامل AFPI و همچنین مدیر سابق شورای سیاست داخلی کاخ سفید ترامپ گفت: “قدرت در آمریکا باید به آمریکایی ها بازگردانده شود. این راز دولت ترامپ بود.”

موضوعاتی که ظاهر نشده اند و احتمالا نخواهند شد: حمله به کاپیتول 6 ژانویه 2021 و تحقیقات مختلف در مورد تلاش های ترامپ برای براندازی انتخابات. طبق گزارش ها، هیئت منصفه بزرگ در آتلانتا و وزارت دادگستری در حال بررسی جنبه های مختلف 6 ژانویه هستند.

مقامات و نمایندگان AFPI در کنفرانس آن این تصور را که آنها متعلق به ترامپ هستند را رد کردند. آنها گفتند که در حال تبلیغ برنامه ای هستند که هر نامزدی می تواند از آن استفاده کند.

تحقیق درباره ترامپ:آیا ترامپ یا متحدانش در 6 ژانویه با اتهاماتی روبرو خواهند شد؟ کارشناسان حقوقی موانع پیش روی وزارت دادگستری را توضیح می دهند

پنس روز سه‌شنبه با بنیاد آمریکای جوان، یک سازمان محافظه‌کار، چند ساعت قبل از سخنرانی ترامپ در AFPI صحبت می‌کند. (قرار بود پنس دوشنبه در بنیاد هریتیج در دی سی سخنرانی کند، اما به دلیل آب و هوا و تاخیر پرواز لغو شد.)

مؤسسه سیاست اول آمریکا ترامپ را تأیید نکرده است – این یک سازمان 501(c)3 معاف از مالیات است و انجام این کار ممنوع است – اما نمایندگان بارها در روز دوشنبه اولین روز کنفرانس به تشویق و تشویق فراوان نام او پرداختند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنگام ورود برای سخنرانی در تظاهرات روز جمعه در پرسکات، آریزونا، به جمعیت اشاره می‌کند.

ترامپ روی کنده:“آنها می خواهند به من آسیب برسانند”: ترامپ به عنوان قربانی در راهپیمایی آریزونا با داغ شدن تحقیقات 6 ژانویه

برخی از جمهوری‌خواهان گفتند تمرکز ترامپ بر انتخابات گذشته برای نامزدهای جمهوری‌خواه آینده، از جمله او، معکوس است.

واشنگتن – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سه‌شنبه به پایتخت کشور بازمی‌گردد تا یک «سخنرانی سیاست‌گذاری» در سازمانی که «برنامه سیاستی» رئیس‌جمهور بعدی جمهوری‌خواه را تدوین می‌کند، ارائه دهد – کسی که بسیاری از نمایندگان کنفرانس این گروه به وضوح می‌خواهند خود ترامپ باشد.

پنس در توییتی نوشت: «اگر حزب جمهوری خواه به خود اجازه دهد که درگیر نارضایتی های دیروز شود، ما شکست خواهیم خورد».

ترامپ و AFPI

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دونالد ترامپ روز سه‌شنبه، با احتساب مشکلات انتخابات، سخنرانی خواهد کرد



منبع

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنگام ورود برای سخنرانی در تظاهرات روز جمعه در پرسکات، آریزونا، به جمعیت اشاره می‌کند.

موسسه سیاست اول آمریکا – که توسط حامیان ترامپ و مقامات دولت سابق ایجاد، تامین مالی و رهبری می شود – در این کنفرانس از دستور کار خود رونمایی کرد که بسیار آشنا به نظر می رسد، از جمله مقررات کمتر دولتی، حفاظت از تجارت بیشتر و تکمیل دیوار مرزی با مکزیک.

اینکه آیا ترامپ به سیاست پایبند است یا خیر، باید دید.

مارک لوتر، افسر ارشد ارتباطات AFPI گفت: «سیاست‌ها برای هر کسی وجود دارد. “ما آن را برای هر کسی منتشر می کنیم.”

این گروه شامل مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ترامپ است که در حال فکر کردن به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 است و همچنین قرار است روز سه شنبه در واشنگتن دی سی سخنرانی کند.