دومین خبرنگار در حین پوشش خبری جام جهانی قطر جان باخت

شاهد بازگویی پیشنهادی دیوانه‌وار برای نجات گرانت وال، نویسنده ورزشی پس از سقوط شوک جام جهانی

در هفته‌های قبل از مرگش، وال پس از اینکه توییتی منتشر کرد مبنی بر اینکه از ورود به بازی ایالات متحده و ولز در 21 نوامبر به دلیل پوشیدن یک تی‌شرت رنگین کمانی در حمایت از جامعه LGBTQ خودداری شده بود، خبرساز شد. همجنس گرایی در قطر غیرقانونی است و مقامات در جام جهانی با تابلوهای حمایت از حقوق همجنس گرایان با تحقیر برخورد می کنند. وال گفت وقتی می خواست وارد استادیوم شود، یک نگهبان به او دستور داده بود پیراهنش را عوض کند.

مستقر در دوحه گلف تایمز روز شنبه اعلام کرد که خالد المسلم، خبرنگار عکاس تلویزیون الکس «به تازگی درگذشت». گزارشگر قطری «به طور ناگهانی در حین پوشش خبری جام جهانی فوتبال قطر 2022 درگذشت». گلف تایمز توییت کرد. ما به رحمت و مغفرت خداوند برای ایشان ایمان داریم و به خانواده ایشان تسلیت عرض می نماییم.

رابرت سیانفلون/گتی

او افزود که کووید ندارد و پزشکان به او توصیه کردند که «احتمالاً» برونشیت دارد، التهاب راه‌های هوایی در ریه‌ها. آنها به من یک دوره آنتی بیوتیک و مقداری شربت سرفه سنگین دادند و من چند ساعت بعد حالم کمی بهتر شده است. اما همچنان: نه بوئنو،» وال نوشت.

چگونگی و زمان مرگ المسلم هنوز مشخص نیست. اما اعلام مرگ او در همان روز منتشر شد که یک نگهبان پس از سقوط در ورزشگاه لوسیل به شدت مجروح شد. یک ناظر گفت روزنامه گاردین این مرد حوالی ساعت 2 بامداد روز شنبه پس از پیروزی آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هلند، از ارتفاع قابل توجهی سقوط کرد. گفته می شود این نگهبان که یک کارگر مهاجر است، از بالای محوطه بیرونی به زمین افتاده است. گزارش ها در روز یکشنبه حاکی از آن است که وضعیت او باثبات اما وخیم است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

خبر مرگ المسلم و سقوط نگهبان یک روز پس از مرگ روزنامه نگار آمریکایی گرانت وال منتشر شد. وال، 48 ساله، روز جمعه بازی آرژانتین و هلند را پوشش می داد که گفته می شود روی صندلی خود در استادیوم لوسایل سقوط کرد. شاهدان گفتند که وال به سرعت توسط کارکنان خدمات اورژانس تحت مداوا قرار گرفت و سپس به بیمارستان منتقل شد. کمیته سازماندهی جام جهانی علت مرگ او را فاش نکرد اما گفت که با سفارت آمریکا در تماس بوده است.

در 6 دسامبر، وال بر روی Substack خود نوشت که احساس ناخوشی می کند و به یک کلینیک پزشکی مراجعه کرده است. او نوشت: «بدنم بالاخره روی من شکست. سه هفته کم خوابی، استرس زیاد و کار زیاد می تواند این کار را برای شما انجام دهد. سرماخوردگی در 10 روز گذشته در شب بازی ایالات متحده و هلند به چیزی شدیدتر تبدیل شد و می‌توانستم احساس کنم قسمت بالای سینه‌ام سطح جدیدی از فشار و ناراحتی را به خود گرفته است.

رابرت سیانفلون/گتی

کمیته عالی قطر با انتشار بیانیه ای این حادثه را “سقوط جدی در حین انجام وظیفه” توصیف کرد. در این بیانیه آمده است: «تیم‌های پزشکی ورزشگاه بلافاصله در محل حاضر شدند و قبل از انتقال وی از طریق آمبولانس به بخش مراقبت‌های بیمارستانی حمد، اقدامات درمانی اضطراری انجام دادند.»

یک روزنامه قطری گزارش داد که خبرنگاری که جام جهانی فوتبال را پوشش می‌داد «به طور ناگهانی درگذشت» – همان روزی که یک نگهبان پس از سقوط در یکی از استادیوم‌های مسابقات تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع