دولت بریتانیا به دلیل برکناری صدراعظم پس از 38 روز فاجعه بار در قدرت، در آستانه سقوط است

کوارتنگ پس از تمجید از «دیدگاه خوش‌بینی» تراس، افزود: «ما سال‌ها با همکار و دوست بوده‌ایم. در این مدت فداکاری و عزم شما را دیدم. من معتقدم دید شما درست است.»

اکنون این سوال به این موضوع تبدیل می شود که او تا چه زمانی می تواند ادامه دهد.

با از بین رفتن برنامه سیاستی خود، تراس اکنون تلاش خواهد کرد تا جایگزین کوارتنگ شود و به قدرت بچسبد – احتمالاً با روی آوردن به سیاست های رقبای رهبری محافظه کار خود که می گفتند برنامه های او به فاجعه ای منجر می شود که اکنون در آن قرار گرفته است. جای تعجب نیست که قانونگذاران مخالف و حتی حتی اعضای حزب خودش هم اکنون خواستار استعفای تراس هستند.

کمتر از یک روز بعد، او رفته بود. حذف کوارتنگ – نزدیکترین متحد ایدئولوژیک او – از دومین نقش قدرتمند در دولت توسط تراس، به زودی پس از انتخاب او برای اداره اقتصاد بریتانیا، به راحتی بدترین تحقیر در میان یک سلسله فجایع است که به دولت تراس از زمان تصدی این دولت وارد شده است. بوریس جانسون رسوا شده اندکی بیش از یک ماه پیش.

کوارتنگ پاسخ داد: «کاملاً، 100 درصد». “من هیچ جا نمیروم.”

روز پنجشنبه، تنها 37 روز پس از انتصاب به عنوان وزیر دارایی بریتانیا، از کواسی کوارتنگ پرسیده شد که آیا تا یک ماه دیگر همچنان در کار خود باقی خواهد ماند و لیز تراس همچنان نخست وزیر خواهد بود.

برکناری او، او را به دومین وزیر دارایی بریتانیا در تاریخ تبدیل کرد. کوتاه ترین آنها ایین مکلئود بود که تنها 30 روز پس از شروع کار در سال 1970 بر اثر حمله قلبی درگذشت.

یک مقاله کوبنده در اقتصاددان این هفته به این نتیجه رسید که سیطره او بر قدرت با بودجه کوچک خاتمه یافته است، و با محاسبه «ده روز سوگواری پس از مرگ ملکه الیزابت دوم» که با اولین روزهای قدرت گرفتن تراس همپوشانی داشت، نخست وزیر در واقع فقط از آن لذت برد. حدود یک هفته در قدرت

اولین ماه روی کار آمدن لیز تراس نخست‌وزیر بریتانیا رسماً یک نمایش رکوردشکنی است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

در پایان نامه آمده است: “موفقیت شما موفقیت این کشور است و برای شما آرزوی موفقیت دارم.”

سقوط سریع کوارتنگ با «بودجه کوچک» او که در 23 سپتامبر ارائه شد آغاز شد. این بیانیه – که بازنگری رادیکال سیاست اقتصادی بریتانیا را در راستای دستور کار جناح راست افراطی ارائه می کرد – شامل بزرگترین کاهش مالیات های بریتانیا در 50 سال گذشته بود. ضمن اینکه قیمت انرژی را نیز تضمین می کند. همچنین شامل برداشتن سقف پاداش های بانکداران و همچنین خلاص شدن از شر بالاترین نرخ مالیات بود – سیاستی که فقط به نفع ثروتمندترین افراد است.

بازارهای مالی علاوه بر تحقیر شدن توسط رای دهندگان، به پیشنهادات بدون بودجه با وحشت واکنش نشان دادند. پوند در برابر دلار به پایین ترین حد خود سقوط کرد و بانک انگلستان مجبور شد برای جلوگیری از نابودی کامل صندوق های بازنشستگی اقدامات اضطراری انجام دهد.

در این قطعه آمده است: «این تقریباً ماندگاری یک کاهو است. و از آنجایی که روز جمعه اخباری مبنی بر بازگشت زودهنگام کوارتنگ به بریتانیا منتشر شد دیلی استار روزنامه یک پخش زنده طنز از یک کاهو که در زمان واقعی پژمرده می شود راه اندازی می کند و می پرسد “آیا لیز تراس می تواند از این کاهو دوام بیاورد؟”

اما از آنجایی که هرج و مرج اقتصادی ادامه داشت تا وضعیت مالی بریتانیا را متلاطم کند، این هفته گمانه زنی ها مبنی بر اینکه تراس و کوارتنگ باید حتی بیشتر از مینی بودجه فاجعه بار خود را باطل کنند، ایجاد شد. قرار بود کوارتنگ برای اجلاس سران صندوق بین المللی پول در واشنگتن دی سی بماند، اما یک روز زودتر با افزایش بحران به لندن بازگشت.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

کوارتنگ در نامه‌ای به تراس نوشت: «شما از من خواسته‌اید که به عنوان صدراعظم خود کنار بیایم. در توییتر به اشتراک گذاشته شد در جمعه. “من پذیرفته ام.”

هانا مکی/ رویترز

کوارتنگ و تراس در اوایل این ماه مجبور به چرخش شرم آور برای کاهش بالاترین نرخ مالیات شدند. کوارتنگ هنگام اعلام 180 در توییتر نوشت: «ما متوجه شدیم و گوش دادیم.