دولت بایدن در حال بررسی پایان دادن به واکسن کووید-19 ارتش آمریکا است

مک کارتی، جمهوری خواه ارشد مجلس نمایندگان، گفت: “می دانید من در آن جلسه به چه چیزی رسیدم؟ برای اینکه بتوانم – که در NDAA خواهیم دید – دستور واکسیناسیون را برای مردان و زنان نظامی ما لغو کنیم.” در این مصاحبه که اواخر روز جمعه پخش شد.

سه رهبر دیگر کنگره در این نشست اظهار نظر فوری نکردند.

مک کارتی گفت که این قانون به عنوان بخشی از قانون مجوز دفاع ملی 817 میلیارد دلاری یا NDAA، یک سیاست تنظیم لایحه سالانه برای پنتاگون که انتظار می‌رود در این ماه در سنا و مجلس نمایندگان تصویب شود، لغو خواهد شد.

این دستور که در آگوست 2021 تحمیل شد، همه نیروهای آمریکایی را ملزم می کند که علیه کووید-19 واکسینه شوند.

مک کارتی به فاکس نیوز گفت: «این چیزهایی است که ما با اکثریت جمهوریخواه جدید خواهیم داشت.

مک کارتی قرارداد دستور واکسن را به عنوان نشانه ای از نحوه رهبری مجلس به عنوان رئیس مجلس ارائه کرد. او همچنین انتقاد محافظه‌کاران را درباره حضورش در ضیافت شام دولتی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ سفید رد کرد.

اولیویا دالتون، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رهبر مک کارتی این موضوع را با رئیس جمهور مطرح کرد و رئیس جمهور به او گفت که آن را بررسی خواهد کرد. وزیر دفاع توصیه کرده است که این ماموریت حفظ شود و رئیس جمهور از موضع او حمایت می کند.

مک کارتی گفت: “من می دانم که به آن دست خواهم یافت.” “ما در حال حاضر آن را حل می کنیم. من معتقدم که … به آن خواهیم رسید.”

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع، 3717 تفنگدار دریایی، 1816 سرباز و 2064 ملوان به دلیل امتناع از واکسینه شدن مرخص شده اند. اما دادگاه‌های فدرال امسال خدمات نظامی را از مجازات پرسنلی که به دلایل مذهبی واکسن را رد کرده‌اند، مسدود کرده‌اند.

مأموریت واکسن پنتاگون با مخالفت شدید محافظه‌کاران جمهوری‌خواه، از جمله چندین قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شده است که تهدید می‌کنند وقتی جمهوری‌خواهان کنترل مجلس را در 3 ژانویه به دست می‌گیرند، مک‌کارتی را از رئیس‌جمهوری منع خواهند کرد.

مک کارتی که برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رقابت می کند، پیشتر به فاکس نیوز گفت که در نشست کاخ سفید با بایدن، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و رهبر جمهوری خواهان سنا، به توافق دو حزبی برای لغو حکمیت دست یافته است. میچ مک کانل.

اما کاخ سفید گفت بایدن تنها با بررسی این ایده موافقت کرده است.

واشنگتن (رویترز) – کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی پیشنهاد کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان برای لغو دستور ارتش ایالات متحده برای واکسن کووید-19 است.

“اگر کسی بخواهد در مورد اینکه آیا من نماینده درستی از این کشور خواهم بود و به اولین متحدی که به ما در ایجاد این کشور کمک کرد، بحث کند، فکر نمی‌کنم آنها دلشان در جای درستی باشد.”

توسط دیوید مورگان و جف میسون

(ویرایش توسط دیپا بابینگتون)



منبع