دولت بایدن، الی لیلی ممنوعیت جدید سقط جنین در ایندیانا را محکوم کرد

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

بر اساس این لایحه، سقط جنین تنها در بیمارستان ها یا مراکز سرپایی متعلق به بیمارستان ها قابل انجام است، به این معنی که تمام کلینیک های سقط جنین مجوز خود را از دست خواهند داد. پزشکی که سقط جنین غیرقانونی انجام می دهد یا گزارش های لازم را ارائه نمی دهد، مجوز پزشکی خود را از دست می دهد.

ایندیانا روز جمعه اولین ایالت در این کشور بود که چنین قانونی را پس از لغو پرونده تاریخی سال 1973 توسط دادگاه عالی ایالات متحده که از حق سقط جنین در سراسر کشور حمایت می کرد، تصویب کرد.

دولت پرزیدنت بایدن و یکی از بزرگترین کارفرمایان ایندیانا ممنوعیت جدید سقط جنین در این ایالت را محکوم کردند و کاخ سفید آن را تلاش افراطی دیگری از سوی جمهوری خواهان برای پایمال کردن حقوق زنان خواند.

IU Health، بزرگترین سیستم مراقبت های بهداشتی ایندیانا، گفت که در حال مطالعه قانون جدید است.

این ممنوعیت که از 15 سپتامبر اجرایی می شود، شامل برخی استثناها می شود. سقط جنین در موارد تجاوز جنسی و زنای با محارم قبل از 10 هفته پس از لقاح مجاز خواهد بود. برای حفظ جان و سلامت جسمانی زن؛ و اگر جنینی با ناهنجاری کشنده تشخیص داده شود. قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم نیازی به امضای سوگندنامه محضری مبنی بر تأیید حمله ندارند، همانطور که قبلاً پیشنهاد شده بود.

«اولویت IU Health این است که اطمینان حاصل شود که پزشکان و بیماران ما هنگام تصمیم گیری در مورد بارداری در محدوده قانون شفافیت دارند. ما در چند هفته آینده به درک کامل شرایط قانون جدید و نحوه گنجاندن تغییرات در عملکرد پزشکی خود برای محافظت از ارائه دهندگان خود و مراقبت از افرادی که به دنبال مراقبت های بهداشتی باروری هستند، نیاز خواهیم داشت.

این اتاق روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «در دو هفته گذشته، مجمع عمومی ایندیانا درباره تغییر سیاست اساسی در مورد موضوع سقط جنین در یک بازه زمانی فشرده بحث کرده است. «چنین روند قانون‌گذاری تسریع‌شده – عجله برای پیشبرد سیاست‌های دولتی در مورد موضوعات گسترده و پیچیده – در بهترین حالت برای هوزیرز مضر و در بدترین حالت بی‌ملاحظه است.»

غول داروسازی Eli Lilly and Co که 10400 کارمند در دفتر مرکزی خود در ایندیاناپولیس استخدام می کند، هشدار داد که این ممنوعیت می تواند باعث شود که حضور خود در ایندیانا تجدید نظر کند.

معترضان روز جمعه راهروهای مجلس ایالتی ایندیانا و خارج از اتاق های قانونگذاری را پر کردند، زیرا قانونگذاران به موافقت با ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین در ایندیاناپولیس رای دادند. (آرلی راجرز / آسوشیتدپرس)

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: «مقام‌گذاری ایندیانا در نتیجه تصمیم شدید دادگاه عالی برای لغو رو در مقابل وید و حذف حق سقط جنین که طبق قانون اساسی حمایت شده است، گامی ویرانگر برداشت. این یکی دیگر از گام‌های رادیکال قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای سلب حقوق باروری و آزادی زنان و سپردن تصمیم‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی شخصی به دست سیاستمداران است تا زنان و پزشکان آنها.»

اتاق بازرگانی ایندیاناپولیس از مجمع عمومی خواست تا با احتیاط عمل کند.

معترضان به حق سقط جنین، جمعه، 5 اوت 2022، راهروهای مجلس ایالتی ایندیانا را پر می کنند و بیرون از اتاق های قانونگذاری شادی می کنند، در حالی که قانونگذاران موافق ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین در ایندیاناپولیس هستند.  (AP Photo/Arleigh Rodgers)

به گزارش ایندیاناپولیس استار، لیلی در میان بیش از 250 تجارتی که در نامه ای که در 21 ژوئیه توسط اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا منتشر شد، با محدودیت های سقط جنین مخالفت کردند.

لیلی مراکز تحقیق و توسعه در شهر نیویورک و شهرهای سن دیگو و سانفرانسیسکو کالیفرنیا دارد و امسال اعلام کرد که یک مرکز پزشکی ژنتیکی 700 میلیون دلاری در بوستون خواهد ساخت.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به این قانون جدید، ما مجبور خواهیم شد برای رشد اشتغال بیشتر در خارج از کشور خود برنامه ریزی کنیم.»

این شرکت روز شنبه در بیانیه ای گفت: “ما نگران این هستیم که این قانون توانایی لیلی – و ایندیانا – را برای جذب استعدادهای علمی، مهندسی و تجاری مختلف از سراسر جهان مختل کند.” در حالی که ما پوشش طرح سلامت کارکنان خود را گسترش داده ایم تا شامل شود. سفر برای خدمات باروری که در محلی در دسترس نیست، ممکن است برای برخی از کارکنان فعلی و بالقوه کافی نباشد.