دولت از دادگاه عالی درخواست تأیید سیاست اخراج را دارد

روز جمعه مشخص نیست که دستور ابوت چگونه بر روی زمین اجرا می شود یا اینکه آیا قبلاً دستگیری یا انتقالی صورت گرفته است یا خیر. اریکا میلر، سخنگوی اداره امنیت عمومی تگزاس، گفت که آژانس پلیس ایالتی نمی تواند درباره جزئیات عملیاتی صحبت کند.

الیزابت پرلوگار، وکیل دادگستری، در پرونده دادگاه عالی نوشت، دستور قاضی «در تلاش‌های DHS برای تمرکز منابع محدود خود بر غیرشهروندانی که بزرگترین تهدید برای امنیت ملی، امنیت عمومی و یکپارچگی مرزهای کشور ما هستند، مختل می‌کند».

پرلوگار، به دنبال اسلاف خود در دولت ترامپ، از انفجار شکایت های مطرح شده توسط ایالت های یک حزب علیه رئیس جمهور طرف دیگر ابراز تاسف کرد. او نوشت که تعداد زیادی از آن کت و شلوارها منجر به سفارش هایی با تأثیر در سراسر کشور شد. قضات معمولاً قضایا را به گونه‌ای تصمیم می‌گیرند که فقط بر طرفین مقابل آنها تأثیر می‌گذارد.

واشنگتن (AP) – دولت بایدن روز جمعه از دیوان عالی درخواست کرد تا به آن اجازه دهد دستورالعملی را که اخراج غیرقانونی افرادی در کشور را که بیشترین خطر را برای امنیت عمومی دارند، در اولویت قرار دهد.

اما در یک شکایت جداگانه توسط تگزاس و لوئیزیانا، یک قاضی فدرال در تگزاس دستور توقف سراسری راهنمایی را صادر کرد و یک هیئت استیناف فدرال در نیواورلئان از دخالت خودداری کرد.

این دستورالعمل که پس از رئیس جمهور شدن جو بایدن صادر شد، سیاست دوران ترامپ را به روز کرد که افراد را به طور غیرقانونی در کشور بدون توجه به سابقه جنایی یا روابط اجتماعی حذف می کرد.

درخواست دولت بایدن یک روز پس از آن صورت می گیرد که گرگ ابوت فرماندار تگزاس دستوری اجرایی صادر کرد که به نیروهای ایالتی اجازه داد تا مهاجران را دستگیر کرده و آنها را به مرز ایالات متحده و مکزیک بازگردانند و مرزهای اختیارات اجرایی آنها و تلاش های فزاینده جمهوری خواهان برای مهار این تعداد رو به افزایش را جابجا کنند. از گذرگاه ها

ایالت ها تا چهارشنبه فرصت دارند تا پاسخ دهند و انتظار نمی رود تا اواخر هفته آینده حکمی از سوی دیوان عالی صادر شود.

دادگاه استیناف فدرال در سینسیناتی حکم یک قاضی منطقه را که این سیاست را در شکایتی که توسط آریزونا، اوهایو و مونتانا ارائه شده بود، لغو کرد.

کریس مگنوس، کمیسر گمرک و حفاظت از مرزها، در یک کنفرانس خبری در واشنگتن، گفت که آژانس او ​​منافع مشترکی با DPS تگزاس و سایر آژانس‌ها “در حفظ یک فرآیند مهاجرتی امن، منظم و انسانی دارد.”

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه در مورد این دستور سوال کرد و گفت: “اجرای مهاجرت یک مقام فدرال است و ایالت ها نباید… در آن دخالت کنند.” این درست است، به خصوص ابوت فرماندار تگزاس، که سابقه ایجاد هرج و مرج و سردرگمی در مرز را دارد.

حتی با وجود اختلاف نظر در بسیاری از جنبه‌های مسئله مهاجرت، این دو دولت در یک زمینه، زمینه‌های مشترکی پیدا کردند و از دادگاه خواستند که قدرت «قضات منطقه‌ای واحد برای دیکته کردن سیاست‌های ملی» را محدود کند.

دولت در مورد دوم به دادگاه عالی مراجعه کرد و از آن درخواست کرد که این سیاست در سراسر کشور یا حداقل در همه جای تگزاس و لوئیزیانا اعمال شود.

درخواست اضطراری از دادگاه به دنبال تصمیمات متناقض دادگاه های تجدیدنظر فدرال در روزهای اخیر در مورد دستورالعملی در سپتامبر از وزارت امنیت داخلی است که اخراج را متوقف می کرد مگر اینکه افراد مرتکب اقدامات تروریستی، جاسوسی یا “تهدید فاحش امنیت عمومی” شده باشند.

وی گفت: “ما آماده همکاری با تگزاس برای دستیابی به این اهداف هستیم، اما چالش زمانی است که هر ایالتی مانند تگزاس اقدامی یکجانبه انجام دهد که انجام این کار را برای ما دشوارتر می کند.”



منبع