دوستان خود پوتین هرج و مرج کریمه را در بحران روابط عمومی آشفته افشا می کنند

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

این اظهارات متضاد جدیدترین اظهارات روسیه است که پس از هفته ها شکست، روایت کرملین را مبنی بر اینکه مسکو در جنگ در اوکراین برنده شده است، متزلزل کرده است. پس از از دست دادن قلمرو خود در شمال شرق اوکراین و سپس عقب نشینی از شهر خرسون، مقامات روسی اشاره کرده اند که معتقدند نیروهای اوکراینی ممکن است در مرحله بعدی کریمه را به صفر برسانند.

رفعت چوباروف، یکی از رهبران تاتارهای کریمه، به رادیو NV اوکراین گفت که این امر باعث فروپاشی کرملین خواهد شد.

یوری گمپل، رئیس کمیته دیپلماسی عمومی و روابط بین قومی در پارلمان کریمه، روز چهارشنبه اعلام کرد که اظهارات اوکراین در مورد بازپس گیری کریمه یک قلدر است.

ماموریت مخفی برای ربودن کریمه از چنگ پوتین

این قلمرو اوکراین برای پوتین بسیار مهم است. به گفته چوباروف، این مسئله زندگی اوست و نه تنها سیاسی نیوزویک. بنابراین، واضح است که روسیه، به ویژه در مرحله شکست اجتناب ناپذیر، همه عوامل و همه نیروهای خود را تحریک خواهد کرد تا کریمه را برای خود نگه دارد.

اگر اوکراین بتواند روسیه را از کریمه بیرون بیاورد، ضربه کوبنده ای به برنامه های تصرف اوکراین توسط پوتین خواهد بود. بیشتر مشروعیت سیاسی پوتین ناشی از الحاق غیرقانونی شبه جزیره در سال 2014 است که پس از آن محبوبیت او افزایش یافت. برخی از کارشناسان می گویند از دست دادن کریمه، پایه های سیاسی او را از بین می برد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اشاره به افشاگری‌های موجود در اسنادی که گفته می‌شود نیروهای روسی در جریان جنگ یافته‌اند، گفت: «همان‌طور که رهبری روسیه بارها گفته‌اند، این تهدیدها از بین خواهند رفت». آنها “به طور قانع کننده ای نشان می دهند که رژیم کیف به طور جدی برای یک حمله در مقیاس بزرگ آماده می شد”، البته در سال 2022.

و اگرچه پیام اوکراین در این مورد ساده است – اینکه پیروزی اوکراین در مورد پس گرفتن کریمه نیز هست – واکنش روسیه در روزهای اخیر مخدوش شده است. در حالی که برخی از مسکو می خواهند که تهدید حمله اوکراین به کریمه را جدی بگیرد، برخی دیگر تلاش می کنند تا آن را کم اهمیت جلوه دهند.

اکنون که خرسون آزاد شده است، مقامات روسیه از موضع اوکراین برای کمپین کریمه آگاه هستند. بر اساس گزارشی از ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، روسیه در ماه جاری برای بسیج مردان در کریمه تلاش کرده است. دیگر مقامات روسیه تلاش کرده اند تا به مردم کریمه اطمینان دهند که همه چیز خوب خواهد بود و روسیه برای تقویت دفاع خود تلاش می کند. برخی از غیرنظامیان از ترس اقدام متقابل اوکراین شروع به فرار از کریمه کرده اند.

گتی

گتی

اما پس از آن، تنها ساعاتی بعد، وزارت امور خارجه روسیه تایید کرد که تهدید اوکراین برای دنبال کردن کریمه “واقعی” است.

“ضربه کوبنده نهایی”: مردان پوتین بر سر حمله رعد اسا ترسناک کریمه تقلا می کنند

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

مقامات اوکراین ماه‌ها هشدار داده‌اند که – علاوه بر بیرون راندن روسیه از سرزمین‌هایی که در سال جاری تصرف شده است – همچنین قصد دارند سرزمین‌هایی را که قبل از جنگ به سرقت رفته بود، پس بگیرند، از جمله کریمه، شبه جزیره‌ای که به طور غیرقانونی توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سال 2014 ضمیمه شد.

تامیلا تاشوا، مقام اوکراینی مسئول کریمه، اوایل این ماه در مصاحبه ای اختصاصی به دیلی بیست گفت که اگرچه اطلاعات نشان می دهد که اوکراین می تواند کریمه را در حدود بهار یا تابستان سال آینده پس بگیرد، او فکر می کند که ممکن است زودتر اتفاق بیفتد.

اینها اظهارات سیاسی معمولی برای رای دهندگان آنهاست. همه می فهمند که هیچ چیز پشت سر آنها نیست.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

الکسی چپا، معاون اول کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی، گفت که این اظهارات چیزی نیست جز یک تلاش سیاسی برای جمع کردن اوکراینی‌ها در پشت این هدف.

«چنین جملاتی چشمه‌ای از خیال‌پردازی‌های دیوانه‌کننده و بیمارگونه است. به نظر می رسد که تیم زلنسکی همه اظهارات را در مورد موضوع کریمه در وضعیتی مخوف بیان می کند. ریانووستی. اصل اظهارات آنها ربطی به واقعیت ندارد.»