ده ها هزار آمریکایی ممکن است این بیماری کشنده را داشته باشند – و حتی آن را نمی دانند

در سمت تحقیق، بک گفت که دانشمندان هنوز در تلاشند تا دریابند چگونه جهش در ژن کد کننده E1 منجر به التهاب گسترده ای می شود که در موارد VEXAS مشاهده می شود. این آنزیم فرآیندی را برای سلول شروع می‌کند تا پروتئین‌هایی را که دیگر به آن نیاز ندارد حذف کند، و تحقیقات بیشتر برای تعیین اینکه چگونه یک آنزیم ناکارآمد E1 بر این فرآیند تأثیر می‌گذارد ادامه دارد.

یکی دیگر از جنبه های گیج کننده این مطالعه این واقعیت بود که دو زن به طور گذشته نگر به عنوان مبتلا به سندرم VEXAS تنها از جهش مربوط به VEXAS در یکی کروموزوم X آنها، نه هر دو. بک گفت: «این برای ما گیج کننده است،» زیرا در ابتدا محققان فکر می کردند که VEXAS فقط مردان را تحت تأثیر قرار می دهد. ما به آرامی زنان بیشتری را تشخیص می‌دهیم که به این بیماری مبتلا هستند، و نمی‌دانیم چرا این بیماری وجود دارد.» یکی از پدیده‌های موجود می‌تواند غیرفعال کردن X باشد، فرآیندی که در آن یکی از دو کروموزوم X زنان در سراسر سلول‌هایشان خاموش می‌شود.

ترسناکه، درسته؟ اما واقعی نیست – کامپوس و چوی هر دو شخصیت‌های درام پزشکی NBC هستند شیکاگو مد. در طول این اپیزود که در مارس 2021 پخش شد، چوی در ابتدا علائم کامپوس را به‌عنوان ذات‌الریه و عفونت باکتریایی به اشتباه تشخیص داد، اما آزمایشی برای التهاب گسترده انجام شد. وضعیت کامپوس به سرعت رو به وخامت می رود، و تیم پزشکان تا زمانی که همکار جراح اورژانس، دین آرچر، پیشنهاد می کند که ممکن است VEXAS باشد، یک سندرم خود التهابی نادر، ناراحت می شوند. توالی ژنتیکی در نهایت جهشی را پیدا می کند که تشخیص را تایید می کند و چوی درمان بیمار را آغاز می کند.

اما تحقیقات جدیدتر، تعریف موردی VEXAS را گسترش داده است تا جنبه خفیف‌تری را در بر گیرد. در مقاله ای که در جاما در 24 ژانویه، بک و همکارانش خوانش توالی ژنتیکی بیش از 160000 نفر را اسکن کردند تا مشخص کنند که سندرم VEXAS واقعا چقدر شایع است و علائم آن در بیماران چگونه ظاهر می شود. تیم تحقیقاتی دریافتند که نه بیمار مرد و دو بیمار زن در مطالعه خود دارای جهش هایی بودند که باعث VEXAS شد.

بک تاکید کرد که این نوع تحقیقات با پیشرفت های اخیر در توالی یابی ژنتیکی امکان پذیر شده است که آن را به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه برای بیماران می کند. شرکت کنندگان در این مطالعه همگی بین سال های 1996 تا 2022 به دنبال مراقبت در مرکز مراقبت های بهداشتی گیزینگر در مرکز و شمال شرقی پنسیلوانیا بودند. مناطقی از ژنوم آنها که پروتئین ها را رمزگذاری می کنند، توالی یابی شدند.

نکته ای دارید؟ از اینجا برای The Daily Beast ارسال کنید

گتی

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

VEXAS مخفف چند ویژگی کلیدی این سندرم است. در هر مورد سندرم، یک بیمار دارای یک جهش ژنتیکی است که آنزیم E1 را کد می کند. این جهش روی یک ژن در کروموزوم X رخ می دهد، که همانطور که ممکن است از کلاس زیست شناسی به خاطر بیاورید، یک کروموزوم جنسی است – مردان فقط یک کروموزوم دارند و این باعث می شود که آنها بیشتر مستعد ابتلا به VEXAS باشند. و این جهش جسمی است، به این معنی که در طول زندگی اکتسابی است، برخلاف اینکه از والدین به ارث می رسد. آخرین ویژگی که به VEXAS “S” می دهد بسیار مهم است: به گفته بک، از آنجایی که VEXAS توسط یک جهش جسمی ایجاد می شود، این سندرم منتقل نمی شود و فقط در بیماران مسن تر، معمولاً بالای 50 سال رخ می دهد.

این ابزار جدید ویرایش ژن، نیروگاه سلول را هدف قرار می دهد

در حال حاضر، هیچ درمانی برای VEXAS تایید شده توسط سازمان غذا و دارو وجود ندارد، اما یک کارآزمایی بالینی فاز دوم برای بررسی اینکه آیا پیوند سلول های بنیادی خون می تواند سندرم را درمان یا درمان کند، در حال انجام است. در سال 2022، تیمی از محققان فرانسوی مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان می‌داد چنین پیوندی می‌تواند به بهبودی کامل منجر شود، اما چنین روشی بدون خطر نیست.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بیمار، هکتور کامپوس، با تنگی نفس، تب نامنظم و گوش‌های متورم و خارش‌دار به اورژانس مراجعه کرد. همسرش توضیح داد که تست کامپوس برای COVID-19 منفی بوده است. “به نظر شما این چه چیزی می تواند باشد؟” کامپوس از رئیس پزشکی اورژانس، اتان چوی، که به طور مشابه از علائم این مرد گیج شده بود، پرسید.

آیا مهندسی ژنتیک کلید ساخت شراب عالی است؟

محققان در این مطالعه نوشتند که تحلیل‌های آینده برای درک شیوع این سندرم در جمعیت‌های مختلف حیاتی خواهد بود، زیرا 94 درصد از شرکت‌کنندگان در گروه گیزینگر سفیدپوست بودند.

بک گفت: «این هیجان انگیز است که از تلاش برای درک چند بیمار به این موضوع برسیم که علت ژنتیکی و بیماری مشابه در ده‌ها هزار نفر وجود دارد. نه فقط به این دلیل که می دانیم بیماران زیادی در آنجا رنج می برند، که تشخیص داده نمی شود، یا کسانی که درمانی را دریافت نمی کنند که می تواند به آنها کمک کند و فقط گامی در این مسیر برمی دارند. همچنین بسیار تعجب آور است که با وجود تمام تحقیقات زیست پزشکی که در حال انجام است، هنوز هم می توانید این نوع اکتشافات را انجام دهید.

و در نتیجه، محققان تخمین زدند که این سندرم تنها در ایالات متحده حدود 13200 مرد و 2300 زن بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد.

«اگر فرد مسن‌تری با التهاب سیستمیک، شمارش خون پایین هستید، هیچ تشخیص واضحی ندارید، و به استروئید نیاز دارید اما هیچ تشخیص واضحی ندارید،» باید در مورد آزمایش ژنتیکی برای سندرم VEXAS با پزشک خود تماس بگیرید. بک گفت.

گتی

با این حال، این بازنمایی از سندرم VEXAS تمایل دارد موارد شدید را برجسته کند، تا حدی به این دلیل که مقاله NEJM نیز چنین کرده است. از 25 موردی که محققان مطالعه کردند، 10 نفر از بیماران به دلایل مرتبط با VEXAS فوت کردند.

یک سوئیچ ژن روشن و خاموش ممکن است از گیاهان در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت کند

دیوید بک، محقق ژنتیک بالینی در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک، گفت: این قسمت تخیلی است، اما تصاویری مانند این به طرز شگفت انگیزی برای موارد واقعی VEXAS دقیق است. او به دیلی بیست گفت: «از نظر تظاهرات بالینی، آنها کاملاً مشخص بودند.» بک باید بداند: او و همکارانش برای اولین بار در مطالعه ای که در سال منتشر شد، این سندرم را نام بردند مجله پزشکی نیوانگلند در سال 2020. «در واقع از تصاویر در رسانه های محبوب تحت تأثیر قرار گرفته ام، زیرا [it shows] آنها مقاله را خوانده اند.»

او گفت: «ممکن است به درمان‌های بهتر برای شما و حداقل تشخیص واضح کمک کند».

تمام 11 شرکت کننده ای که جهش در ژن آنزیم E1 داشتند، کم خون بودند و اکثریت قریب به اتفاق دارای گلبول های قرمز بزرگ غیرطبیعی و تعداد پلاکت پایین بودند که همه علائم مطابق با سندرم VEXAS بود. اما نکته مهم این است که برخی از علائم شدیدتر مرتبط با VEXAS، مانند التهاب در غضروف (که باعث تورم گوش کامپوس شد) در این بیماران وجود نداشت. این نشان می دهد که ممکن است طیف وسیع تری از شدت در مورد موارد سندرم VEXAS وجود داشته باشد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.