دنیای ترامپ: «هر روز احساس می‌شود چیز دیگری در حال انباشته شدن است».

برنارد کریک، کمیسر سابق پلیس شهر نیویورک که یکی از ده‌ها متحد ترامپ بود که احضاریه دریافت کرد، در نیوزمکس گفت: «من هیچ اعتماد، اطمینان و هیچ چیز در رابطه با رهبری وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی ندارم. بر اساس احضاریه، بر اساس هدف قرار دادن همه اطرافیان ترامپ، از جمله وکلای او، آنها تک تک وکلای رئیس جمهور ترامپ را هدف قرار داده اند. این دیوانه کننده است.»

ترامپ، به نوبه خود، در رسانه‌های کمی حضور داشته است و در عوض، فعلاً به امور کوچکتر و خصوصی توجه کرده است. او سه شنبه شب به یک تجمع کوچک برای زندانیان 6 ژانویه در زندان واشنگتن دی سی دعوت کرد و گفت که برای کمک به متهمان تلاش می کند. او برای رویدادهای آینده Save America، از جمله جمع آوری کمک های مالی و تجمع در اوهایو و کارولینای شمالی، برنامه ریزی کرده است. او در بدمینستر، باشگاهش در نیوجرسی، به بازی گلف و بازی با هم‌پیمانانش ادامه داده است. و او در Truth Social فعال بوده است، جایی که او پیشنهاد کرده است که کسانی که توسط وزارت دادگستری احضار شده بودند در تلافی شکست نماینده لیز چنی (R-Wyo.) “هدف گرفته و مورد آزار و اذیت” قرار گرفتند.

یکی از مقامات سابق ترامپ گفت: “هر روز احساس می شود چیز دیگری در حال انباشته شدن است.”

گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه دامنه افرادی که هدف قرار گرفته‌اند بسیار بزرگ‌تر است، وجود دارد و برخی نزدیک به ترامپ می‌گویند که تعداد احضاریه‌های صادر شده بین ۵۰ تا ۷۵ مورد است. علاوه بر این، ترس فزاینده‌ای وجود دارد که همان افرادی که وظیفه کمک به انحراف را بر عهده دارند، وجود دارد. برخی از گرمای قانونی که ترامپ برای تحقیقات مختلف تحت آن قرار دارد – از جمله مهم‌ترین آنها، رسیدگی به مطالب طبقه‌بندی‌شده در خانه‌اش در مار-آلاگو – ممکن است خود با مشکل قانونی مواجه شود.

متحدان و دستیاران ترامپ در این هفته به دلیل صدور حدود 40 احضاریه از سوی وزارت دادگستری که افراد در مدار درونی ترامپ را به دلیل تلاش های آنها برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 و ارتباط آنها با رویدادهای ژانویه مورد هدف قرار می دهد، عصبانی و اندکی متزلزل شده اند. 6. تلفن های همراه از حداقل چهار نفر توقیف شد. چند زنجیره متنی مورد اعتماد در میان دامپزشکان ترامپ با حدس و گمان در مورد کفش هایی که به زودی فرو می روند، شعله ور شدند، در حالی که دیگران ساکت شدند.

از جمله نظریه ها: او خود را به مقامات تسلیم می کرد یا در مقابل هیئت منصفه بزرگ شهادت می داد. برخی از مردم تعجب کردند که آیا او یک ترس مخفی و ناگهانی از سلامتی داشته است، زیرا او هنوز کفش‌های سفید گلف را پوشیده بود و او را نزد والتر رید می‌بردند.

ترامپ هفته گذشته طی مصاحبه ای با تلویزیون دهلی نو در بدمینستر گفت که در «آینده ای نزدیک» تصمیمی خواهد گرفت. و هنگامی که از او پرسیدند که آیا او اکنون “حزب جمهوری خواه” است، موافقت کرد.

برخی از مهم‌ترین شخصیت‌های ترامپ – از جمله پسرانش دان جونیور و اریک – عناصری از سرپیچی وجود داشته‌اند که این فشار قانونی را ناشی از توطئه دموکرات‌ها می‌دانند که در نوامبر و در سال 2024 در صندوق‌های رای نتیجه معکوس داشت. متحدان ترامپ و برخی از کسانی که هدف احضاریه ها قرار گرفتند همچنان به طبل زدن، عمدتاً بر رسانه های محافظه کار ادامه داده اند.

با این حال، در برخی از محافل جهان گسترده ترامپ، این حس وجود دارد که با تشدید میکروسکوپ وزارت دادگستری، مردم ساکت می شوند – سکوتی غیر معمول برای گروهی که حالت پیش فرض آنها معمولا پرتاب یونجه است.

غوغای اینترنتی در سفر ترامپ لحظه نادری از هوسبازی و چشم دوختن برای دنیای ترامپ بود که به طور فزاینده ای توسط مشکلات حقوقی چرخشی که می تواند آینده جمعی آنها را تهدید کند، مصرف شده است.

یکی از افرادی که در اوایل این ماه با رئیس جمهور سابق صحبت کرد، به یاد آورد که او به دنبال نواهای معمولی خود می رفت. او برای میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، که آشکارا خواستار برکناری از پست رهبری خود شده بود، کلمات انتخابی داشت. در مورد بیل بار، دادستان کل سابق او که منتقد صریح رسیدگی او به سوابق ریاست جمهوری بوده است – حتی پیشنهاد می کند که کیفرخواست نزدیک باشد – ترامپ در بدمینستر او را به عنوان “مرد چاقی که دو همبرگر سفارش می دهد” مورد انتقاد قرار داد.

همین چند روز پیش، جو بایدن از یک سخنرانی رسمی ریاست جمهوری استفاده کرد تا حامیان ترامپ را «تهدیدی» برای دموکراسی بداند. تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ، در بیانیه‌ای گفت: اکنون وزارت دادگستری اسلحه‌شده و سیاسی‌شده او شبکه‌ای را برای ارعاب و ساکت کردن جمهوری‌خواهانی که برای دستور کار او «اول آمریکا» می‌جنگند، پرتاب می‌کند. این روزها برای ملت ما – کشوری که تحت کنترل دموکرات ها در حال انحطاط عمیق است – است، اما همه امیدها از بین نمی رود و این تاکتیک های رادیکال جهان سوم، رئیس جمهور ترامپ را از بزرگ کردن دوباره آمریکا باز نخواهد داشت.

درگیری‌های حقوقی در حال انجام تأثیر وحدت‌بخشی در میان بسیاری از افراد در پایگاه ترامپ داشته است و افراد نزدیک به ترامپ با استخدام یک تیم حقوقی با تجربه‌تر احساس تقویت کردند.

در واقع، ترامپ در حال بررسی وضعیت زمین گلف خود در استرلینگ، ویرجینیا بود. با پسرش، اریک ترامپ، کارکنان سازمان ترامپ، و سرپرست زمین، آنها برای یک تورنمنت احتمالی گلف LIV در آینده آماده شدند. در آنجا، ترامپ با نماینده مجلس نمایندگان برایون دونالدز (R-Fla.) صبحانه خورد. او با یکی از اعضای خندان کارمندان کنگره خود عکس گرفت.

این شخص گفت که رئیس جمهور خوشحال است که از زمانی که FBI اسناد مار-آ-لاگو را ضبط کرده است، تعداد نظرسنجی های او در میان رای دهندگان جمهوری خواه افزایش یافته است. اما در میان مشاوران سیاسی ترامپ، این حس تقریباً همگانی وجود دارد که بعید است او ماشه اعلامیه سال 2024 را قبل از انتخابات میان دوره ای انجام دهد: دلیلی برای اعلام زودهنگام وجود ندارد. به هر حال، مبارزات حقوقی اواخر تابستان او عملاً پایگاه او را متحد کرده است.

هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یکشنبه شب از هواپیمای شخصی خود در منطقه واشنگتن دی سی پیاده شد، موجی از هیستری رسانه های اجتماعی را به راه انداخت.

دانیل لیپمن در تهیه گزارش مشارکت داشت.



منبع

برخی دیگر به طور خصوصی زمان احضاریه های وزارت دادگستری را زیر سوال برده اند و استدلال می کنند که این وزارتخانه در تلاشی عجولانه برای تکمیل تحقیقات قبل از اینکه جمهوری خواهان به طور بالقوه مجلس نمایندگان را پس بگیرند و فرصتی برای تلاش برای خرابکاری در تلاش های آنها داشته باشند، انجام می شود. موج احضاریه ها در حالی صورت می گیرد که وزارت دادگستری در حال کار پیش از به اصطلاح “قانون 60 روزه” است، یک سنت غیررسمی که در آن از انجام هر گونه حرکتی که می تواند بر انتخابات آتی تأثیر بگذارد اجتناب می کند.

بوریس اپشتین، مشاور ترامپ در حالی که در اتاق جنگ استیو بنن حضور داشت، گفت: «از یک منبع خوب می‌توانم به شما بگویم، دوره در وضعیت خوبی بود. رسانه های اصلی دوست دارند MAGA را تحقیر کنند و در مورد تئوری توطئه این یا آن صحبت کنند، یا اینکه چگونه MAGA یک دسته کوک است. نکته بعدی که می‌دانید آن‌ها متوجه می‌شوند و می‌نویسند که رئیس‌جمهور چه نوع ژاکتی پوشیده است یا چه کفشی به پا دارد. آنها از اینجا تا تیمبوکتو کلاه فویل حلبی دارند.”

برای اکثر افراد در دنیای ترامپ، این جسارت از بین رفته بود که این تحقیقات نیز به پایان خواهد رسید و چهل و پنجمین رئیس جمهور قدرتمندتر ظاهر خواهد شد. درعوض، نگرانی فزاینده ای در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد وجود داشت، و همچنین ترس از این که آنهایی که در حلقه درونی بودند ممکن است برای نجات خود به دوستان خود تلنگر بزنند.

یکی از مقامات سابق ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: «فکر می‌کنم سکوت کرکننده‌ای بوده است، زیرا معمولاً پیش‌فرض حمله، حمله، حمله است، و من چیز زیادی از آن را ندیده‌ام و در حد معمول نیست».

حدس می‌زنم بر اساس اعداد نظرسنجی، باید موافق باشم، زیرا ما همه را به باد می‌دهیم.»