دنباله «آواتار» تا هفته دوم در صدر باکس آفیس قرار دارد

1. آواتار: راه آب، 56 میلیون دلار.

درگرابدیان گفت: “بزرگترین دشمنی که آواتار در این لحظه با آن روبرو است، آب و هوا است.”

9. «فابلمن ها»، 550000 دلار.

4. بابل، 3.5 میلیون دلار.

6. «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، 3 میلیون دلار.

7. نهنگ، 924000 دلار.

در حالی که فیلم‌های کامرون مانند «آواتار» و «تایتانیک» در باکس آفیس جایگاه‌های جدی دارند، دنباله‌های آن به سرعت باز می‌شوند و به سرعت افول می‌کنند و حدس‌ها را در مورد پایان فیلم پیچیده می‌کنند. افت آخر هفته دوم آن از ۱۳۴ میلیون دلاری که در اولی‌اش به دست آورد، با توجه به نحوه باز شدن فیلم‌های بلاک‌باستر، پرشتاب نبود.

پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه ای Comscore گفت: “این اولین افتتاحیه 100 میلیون دلاری جیمز کامرون است.”

بزرگترین ناامیدی آخر هفته «بابل» بود، حماسه اولیه هالیوود از کارگردان «لا لا لند» دامیان شازل با بازی برد پیت و مارگو رابی. در یک اکران سراسری تنها 3.5 میلیون دلار به دست آورد و چهارم شد.

10. «دنیای عجیب» 410000 دلار.

نگرانی‌ها موجه بود، زیرا «بابل» به سختی بیش از نیمی از افتتاحیه «آمستردام» را پشت سر گذاشت.

طبق گزارش Comscore، فروش بلیت‌های تخمینی جمعه تا یکشنبه در سینماهای ایالات متحده و کانادا، چهارشنبه تا یکشنبه در پرانتز است. آمار نهایی داخلی روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

___

اندرو دالتون، نویسنده AP Entertainment را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/andyjamesdalton.





منبع

درگرابدیان گفت: «می‌توانم بگویم بابیلون فیلمی است که در مورد آخر هفته افتتاحیه نیست. ما باید ببینیم که در هفته‌های آتی و در سال جدید چه می‌کند، به‌ویژه اگر جوایز بیشتری پیدا کند.»

8. «منو»، 617000 دلار.

همچنین با توجه به اینکه زمان تعطیلات بیشتری در راه است و تا فوریه، زمانی که فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا» مارول اکران شد، رقابتی قابل مقایسه وجود ندارد، برای فیلم در حال حرکت است.

لوس آنجلس (AP) – «آواتار: راه آب» در دومین آخر هفته اکران خود به صدر باکس آفیس رسید و طبق تخمین استودیوها یکشنبه 56 میلیون دلار در آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید – نشانه‌ای از اینکه ممکن است دنباله آن باقی بماند. شناور در سال جدید و نزدیک شدن به انتظارات عظیمی که عرضه آن را برآورده کرد.

این داستان تصحیح شده است تا نشان دهد که تخمین‌های استودیو آخر هفته می‌گوید «آواتار: راه آب» ۵۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی به ارمغان آورد، نه ۵۸ میلیون دلار.

هفته‌های آینده در سینماها، نمایش‌های پخش جریانی و هر نامزدی که ممکن است به دست بیاورد می‌تواند به «بابل» کمک کند تا از جایگاه بمب بالاتر برود.

در سطح جهانی، «راه آب» سومین فیلم پرفروش اکران شده در سال 2022 است که 855 میلیون دلار فروش داشته است – پس از «Top Gun: Maverick» و «Jurassic World Dominion» – و قفلی برای فراتر از یک میلیارد دلار است. .

5. «شب خشونت آمیز»، 3.14 میلیون دلار.

با این حال، طوفان در سراسر ایالات متحده می تواند مردم را در خانه نگه دارد.

3. «Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody»، 5.3 میلیون دلار.

2. “Puss in Boots: The Last Wish” 11.35 میلیون.

فیلم فوق‌العاده دیجیتال جیمز کامرون برای استودیوی قرن بیستم در 10 روز اول اکران خود 253.7 میلیون دلار در داخل کشور به دست آورد، در حالی که در همان مدت برای اولین فیلم «آواتار» در سال 2009، 212.7 میلیون دلار درآمد داشت که به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد. .

فیلم بیوگرافی سونی با نام «ویتنی هیوستون: می خواهم با کسی برقصم» با 5.3 میلیون دلار سوم شد.

___

اسپین آف انیمیشن شرک یونیورسال با نام «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» با صدای آنتونیو باندراس و سلما هایک با 11.35 میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه خود در جایگاه دوم قرار گرفت.

فیلمی دیگر، «آمستردام» ساخته دیوید او راسل، کارگردان فیلم «آمستردام» که در دوره‌ای مشابه اتفاق می‌افتد، که اعتبار، وسعت، قدرت ستاره‌ای و نویسنده‌ای مشهور را با هم ترکیب می‌کرد، نگرانی‌های صنعت را به همراه داشت که در اکتبر 6.5 میلیون دلار افتتاح شد. برای چنین فیلم هایی به سینماها می روند.