دموکرات ها کنترل سنا را حفظ می کنند

جمهوری خواهان امیدوار بودند که نارضایتی رای دهندگان از سیاست های دموکرات ها و تورم بالا باعث ایجاد “موج قرمز” شود و آنها را در هر دو مجلس کنگره به پیروزی برساند. در حالی که آنها در برخی از ایالت ها مانند فلوریدا و نیویورک به موفقیت هایی دست یافتند، نامزدهای جمهوری خواه، که بسیاری از آنها تندروهایی بودند که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ حمایت می شدند، در سایر نقاط کشور عملکرد ضعیفی داشتند.

پیروزی سناتور کاترین کورتز ماستو (D-Nev.) بر آدام لاکسالت جمهوری خواه در نوادا، پس از روزها بلاتکلیفی در مورد هزاران رای پستی، پنجاهمین رای دموکرات ها را به دست آورد. رقابت سنای جورجیا، که تأثیر آن ممکن است در سال 2024 به شدت احساس شود، در دور دوم انتخابات 6 دسامبر تعیین خواهد شد.

آ افزایش تعداد قانونگذاران می‌خواهند شاهد افزایش سقف بدهی دموکرات‌ها در نشست بی‌معنای کنگره در سال جاری باشند و خطر یک آرماگدون اقتصادی را برای بقیه دوره ریاست جمهوری بایدن از بین ببرند. با این حال، آنها برای انجام این کار به حمایت همه 50 عضو گروه دموکرات فعلی سنا نیاز دارند.

اگر دموکرات ها بتوانند از کرسی سناتور رافائل وارناک (D-Ga.) در دور دوم انتخابات جورجیا دفاع کنند، برای انتخابات بعدی موقعیت بهتری خواهند داشت.

در نیمه اول دوره ریاست جمهوری خود، بایدن رکورد تعداد قضات را نیز تایید کرد، گروهی که از هر رئیس جمهور قبلی متفاوت تر است. سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان می‌توانست این روند را متوقف کند – و احتمالاً در صورت ایجاد یک جای خالی، به هرگونه احتمال انتصاب در دیوان عالی پایان می‌داد.

جمهوری‌خواهان قبلاً اعلام کرده‌اند که از حمایت از افزایش سقف بدهی‌ها بدون گرفتن امتیازات سیاسی عمده از دموکرات‌ها، مانند کاهش بیمه‌های اجتماعی و مدیکر، خودداری خواهند کرد. مبارزه با سقف بدهی در سال 2011 منجر به کاهش رتبه اعتباری ایالات متحده شد. عدم پرداخت بدهی فاجعه بار خواهد بود.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

سرانجام، اکنون دموکرات‌ها در سال 2024 با مسیر کمی آسان‌تر روبرو هستند، زمانی که با نقشه‌ای به‌ویژه وحشیانه مبارزه خواهند کرد. Dاماکرات ها باید از هفت کرسی در ایالت هایی دفاع کنند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا حداقل یک بار به دست آورده و تنها با دو فرصت انتخاب شده است. جمهوری خواهان امیدوارند در آن انتخابات به حاشیه برسند، حتی برخی از صحبت های اولیه در مورد احتمال دستیابی به اکثریت غیرقابل شکست.

ثانیاً، دموکرات‌ها در مذاکرات آتی با مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواه در مورد اقدامات مالی ضروری مانند مخارج دولت و محدودیت بدهی، دست قوی‌تری خواهند داشت.

با اکثریت در سنا، دموکرات ها می توانند چندین کار را انجام دهند.

مهلت بعدی سقف بدهی سال آینده خواهد بود، اگرچه تاریخ دقیق آن نامشخص است زیرا درآمد مالیاتی دریافتی می تواند ماه به ماه غیرقابل پیش بینی باشد.

دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 2022 با موفقیت از تسلط باریک خود بر سنای ایالات متحده دفاع کردند و به رئیس جمهور جو بایدن در سال آینده کمی فرصت تنفس دادند، حتی اگر جمهوری خواهان در نهایت اکثریت مجلس را به دست آورند.

نظرسنجی‌های اولیه نشان داد که کمتر از یک سوم از رای‌دهندگان تورم را موضوع تعیین‌کننده انتخابات می‌دانستند و بقای دموکراسی و حقوق سقط جنین به همان اندازه در ذهن آنها سنگینی می‌کرد. حمله به دموکرات ها به دلیل جرم و جنایت نیز به نظر نمی رسید استراتژی برنده ای باشد که جمهوری خواهان در نظر گرفته بودند.

دموکرات‌ها آینده دموکراسی را به موضوعی کلیدی در روزهای پایانی رقابت تبدیل کردند. آنها استدلال کردند که تعداد زیادی از منکران انتخابات جمهوری‌خواه در برگه‌های رأی امسال تهدیدی حیاتی است که باید قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی رد شود، به‌ویژه با توجه به اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق دوبار استیضاح شده، یک نامزدی دیگر برای کاخ سفید را اذیت می‌کند.

اگرچه بسیاری از منکران انتخابات روز سه شنبه رقابت های خود را باختند، اما بیش از 160 نفر که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را انکار کرده و یا در مورد آن تردید داشته اند، در سال 2023 در کنگره حضور خواهند داشت.

اولاً، آنها برای پرکردن جای خالی کابینه بایدن راحت‌تر خواهند بود و دو سال دیگر فرصت دارند تا دادگاه‌های فدرال را تغییر دهند. تیم بایدن به‌ویژه در مقایسه با تیم ترامپ به‌طور قابل‌توجهی پایدار بوده است. اما انتظار می‌رود چندین رئیس بخش در ماه‌های آینده کنار بروند و او اکنون شانس بیشتری برای تایید جایگزین‌های آنها خواهد داشت.