دموکرات ها پس از تصمیم دیوان عالی درباره مالیات های ترامپ، گزینه ها را بررسی می کنند

تصمیم دیوان عالی برای ترامپ که با تحقیقات فدرال و ایالتی متعددی مواجه است و در پی یک نامزدی دیگر برای ریاست جمهوری در سال 2024 است، شکست خورد.

نوشته دیوید مورگان

داگت به سی‌ان‌ان گفت: «مطمئناً جایگزینی برای عمومی کردن این اسناد وجود دارد. و فشار زمانی در اینجا دلیل دیگری برای بررسی این کار ایجاد می‌کند.

این دو کمیته از جمله سه کمیته در کنگره هستند که روسای آنها می توانند بر اساس قانون فدرال، اظهارنامه مالیاتی فردی را در صورت درخواست دریافت کنند. پانل سوم کمیته مشترک مالیات است.

جمهوری خواهان گفتند تصمیم دیوان عالی برای جلوگیری نکردن از انتشار سوابق ترامپ می تواند به کنگره اجازه دهد اظهارنامه های مالیاتی خصوصی و IRS را به سلاح های سیاسی تبدیل کند.

لوید داگت، نماینده دموکرات راه‌ها و ابزارها، گفت که اعضای این هیئت ممکن است مجبور شوند در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات برای بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ کار کنند.

در حالی که اسنادی که برای اولین بار توسط کمیته در سال 2019 در زمانی که ترامپ هنوز رئیس جمهور بود جستجو شد، همچنان مشمول محدودیت های محرمانه بودن فدرال خواهد بود، قانونگذاران دموکرات می توانند برخی جزئیات را احتمالاً پس از رای گیری در مجلس نمایندگان علنی کنند.

سخنگوی کمیته راه‌ها و وسایل به درخواستی برای اظهارنظر درباره برنامه‌های این پنل پاسخی نداد.

واشنگتن (رویترز) – دموکرات های کنگره آمریکا روز چهارشنبه با وظیفه دلهره آور بازنگری شش سال اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، دست به گریبان شدند، زیرا جمهوری خواهان آماده می شدند تا در کمتر از شش هفته کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند.

اعضای کمیته بررسی خواهند کرد که چه اطلاعاتی در رابطه با اظهارنامه های مالیاتی ترامپ می تواند علنی شود وقتی کنگره هفته آینده به محل کار خود بازگردد. مجلس نمایندگان که در حال حاضر در تعطیلات تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده است، قرار است سه شنبه آینده به کار خود بازگردد، اما سپس واشنگتن را برای سال 15 دسامبر ترک کند. قانونگذاران همچنین با مهلت 16 دسامبر برای حفظ بودجه دولت مواجه هستند.

دموکرات ها پس از کسب اکثریت اندک در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر، قبل از اینکه جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست گیرند، تا 3 ژانویه فرصت دارند اسناد را بررسی کنند و تحقیقات را تعطیل کنند. راه‌ها و ابزارها دموکرات‌ها گفته‌اند که باید سوابق ترامپ را ببینند تا ارزیابی کنند که آیا سرویس درآمد داخلی به درستی اظهارنامه‌های مالیاتی ریاست‌جمهوری را حسابرسی می‌کند و ارزیابی کند که آیا قانون جدید لازم است یا خیر.

به گفته یکی از دستیاران که خواست نامش فاش نشود، دموکرات‌های کمیته مالی سنا، همتای کمیته راه‌ها و ابزارها، در حال بررسی گزینه‌های خود برای هر اقدامی در رابطه با اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ بودند.

کوین برادی، نماینده حزب جمهوری خواه، در بیانیه ای گفت: “دیوان عالی هیچ ایده ای ندارد که بی عملی آنها چه چیزی را رها می کند.” آنها در حال باز کردن یک میدان جنگ سیاسی خطرناک هستند که در آن هیچ شهروندی در امان نیست.»

اعضای کمیته راه‌ها و ابزارهای مجلس به رهبری دموکرات‌ها گفتند که امیدوارند هفته آینده پس از آنکه دادگاه عالی ایالات متحده پیشنهاد ترامپ برای محافظت از سوابق در برابر نظارت کنگره را رد کرد، اظهارات ترامپ را دریافت کنند.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ گزارش اضافی توسط مویرا واربرتون؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

داگت گفت: “راهی وجود دارد که ما می‌توانیم آن اظهارنامه‌های مالیاتی را به مجلس ارسال کنیم، و مجلس می‌تواند در این مورد اقدام کند. و این می‌تواند تاثیری بر علنی کردن آن داشته باشد و سپس می‌توان آنها را با دقت بیشتری بررسی کرد.”