دموکرات ها شروع انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2024 را متزلزل خواهند کرد

با این حال، تغییرات امسال می تواند سابقه ای ایجاد کند، درست مانند ترکیب جدیدی که نوادا و کارولینای جنوبی را به ایالت های رای گیری زودهنگام منتقل کرد، زمانی که DNC یک ترکیب اولیه جدید را قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 تصویب کرد، انجام داد.

یک کمیته قوانین DNC برای اولین بار ترکیب جدید مورد تایید بایدن را در جلسه خود در دسامبر تأیید کرد و رای آخر هفته را تنظیم کرد. شانزده ایالت و پورتوریکو تابستان گذشته در کمیته قوانین ارائه کردند که چرا باید اجازه داشته باشند اول بروند – یا حداقل به پنج نفر برتر جدید بپیوندند.

رای روز شنبه به این معنی نیست که تقویم جدید قفل شده است. کارولینای جنوبی، نوادا و میشیگان شرایط حزب را برای پیوستن به پنج حزب برتر جدید برآورده کرده اند. اما در جورجیا، برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جمهوری خواه، گفته است که حاضر نیست انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ایالت خود را تغییر دهد بدون اینکه حزب جمهوری خواه انتخابات مقدماتی خود را تغییر دهد، که هنوز اتفاق نیفتاده است.

جیمی هریسون، رئیس DNC، کاندیدای سابق سنا از کارولینای جنوبی، گفت که برنامه جدید “به جنوب اجازه می دهد تا بایستد تا صدای ما شنیده شود.”

این امر بایدن را که در ماه دسامبر به کمیته قوانین DNC نوشت که «برای دهه‌ها، رای‌دهندگان سیاه پوست ستون فقرات حزب دموکرات بوده‌اند، اما به عقب رانده شده‌اند، منصرف نشده است.»

بایدن گفت: «ما در انتخابات به این رای دهندگان متکی هستیم، اما اهمیت آنها را در تقویم نامزدی خود تشخیص نداده ایم. زمان آن فرا رسیده است که این رای دهندگان را بدیهی نگیریم.»



منبع

قانون ایالت نیوهمپشایر موظف است اولین دوره مقدماتی ریاست جمهوری این کشور را برگزار کند، که آیووا از سال 1972 با برگزاری یک گردهمایی حزبی از آن دور زده بود. دموکرات‌های نیوهمپشایر به جمهوری‌خواهان ارشد ایالتی پیوسته‌اند و قول داده‌اند که اولین انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری این کشور را در سال آینده بدون توجه به تقویم DNC انجام دهند.

کشورهایی که در اوایل انتخابات مقدماتی رای می‌دهند، تأثیر عمده‌ای دارند، زیرا امیدهای کاخ سفید که برای جمع‌آوری پول یا کشش سیاسی تلاش می‌کنند، اغلب قبل از بازدید از مناطق خارج از پنج دوره اول، ترک می‌کنند. این حرکت نشان‌دهنده یک تغییر عمده از تقویم فعلی است، که در پنج دهه گذشته با هیئت‌های حزبی آیووا آغاز شده بود و به دنبال آن رقابت‌های مقدماتی و بعدی نیوهمپشایر در نوادا و کارولینای جنوبی برگزار شد.

قوانین دموکراتیک جدید شامل مجازات هایی برای ایالت هایی است که تلاش می کنند جلوتر از دیگران بپرند، از جمله از دست دادن نمایندگان در کنوانسیون ملی.

ترو رابرتسون، رئیس حزب دموکرات کارولینای جنوبی، در اوایل این هفته در گردهمایی گروه جنوبی DNC گفت: «این فقط مربوط به ما نیست. “این یک چیز منطقه ای است و همه ما را خوب جلوه می دهد.”

اگرچه تغییرات در طول تابستان و بعد از آن هنوز امکان پذیر است، تایید رسمی در جلسه حزب در فیلادلفیا این است که شروع انتخابات مقدماتی سال 2024 بسیار متفاوت از سال 2020 خواهد بود.

دموکرات‌های ارشد نیوهمپشایر هشدار داده‌اند که یک دموکرات دیگر ممکن است در انتخابات مقدماتی ایالتی غیرمجاز شرکت کند و اگر بایدن مطابق با قوانین حزب از آن عبور کند، می‌تواند پیروز شود و باعث شرمساری رئیس‌جمهور شود – روند مقدماتی را که قرار نبود رقابتی باشد طولانی کند.

تقویم اصلاح‌شده دموکرات‌ها می‌تواند تا حد زیادی برای سال 2024 بی‌معنی باشد، زیرا انتظار می‌رود که بایدن بدون هیچ چالش اولیه اصلی به دنبال انتخاب مجدد باشد – و DNC قبلاً متعهد شده است که تقویم رای‌گیری را قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2028 بازبینی کند.

استثناء کارولینای جنوبی است که از سال 1976 از یک دموکرات در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری حمایت نکرده است، و برخی استدلال می کنند که حزب نباید این همه منابع اولیه اولیه را در آنجا متمرکز کند. اما جمعیت این ایالت تقریباً 27 درصد سیاهپوست هستند و رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی ثابت ترین پایگاه حمایت دموکرات ها را تشکیل می دهند. این تغییر به این معنی است که بسیاری از آنها زودتر از هر زمان دیگری بر انتخابات مقدماتی دموکرات ها تأثیر خواهند گذاشت.

چهار ایالت از پنج ایالتی که برنامه مقدماتی جدید دموکرات‌ها را آغاز می‌کنند، میدان‌های نبرد ریاست‌جمهوری هستند، به این معنی که برنده نهایی حزب می‌تواند زمینه را در مناطق مهم انتخابات عمومی ایجاد کند. میشیگان و جورجیا هر دو در سال 2016 به دونالد ترامپ رای دادند تا اینکه در سال 2020 به بایدن رسیدند.

کمیته ملی دموکرات ماه ها تلاش کرده است تا شروع تقویم رای گیری خود را اصلاح کند و اعضای کامل قرار است روز شنبه به این طرح رای دهند.

این پیشنهاد توسط پرزیدنت جو بایدن حمایت شده است و کارولینای جنوبی مقدماتی خود را در 3 فوریه برگزار می کند. این پیشنهاد سه روز بعد توسط نیوهمپشایر و نوادا دنبال می شود، که دومی در حال تعویض گروهی است که قبلاً برگزار می کرد به نفع خود. یک اولیه جورجیا در 13 فوریه چهارمین رای خواهد داد و پس از آن در میشیگان در 27 فوریه قرار خواهد گرفت، در حالی که اکثر مردم کشور در اوایل ماه مارس در سوپر سه شنبه رای خواهند داد.

فیلادلفیا (AP) – دموکرات‌ها آماده هستند تا برنامه مقدماتی ریاست‌جمهوری خود را از سال آینده تغییر دهند و آیووا را با کارولینای جنوبی جایگزین کنند تا به عنوان بخشی از یک بازنگری اساسی به منظور توانمندسازی سیاه‌پوستان و سایر رای‌دهندگان اقلیت حیاتی برای پایه حمایت از حزب باشد.

تغییرات پیشنهادی بدون تقسیم بندی صورت نگرفته است.