دموکرات ها دیسانتیس را در انتخابات مقدماتی فلوریدا در نظر دارند

چارلی کریست با ورود به اتاق، سالن کنفرانس در ساختمان اتحادیه معلمان در مرکز شهر تامپا، فلوریدا، در اوایل این ماه، اعتماد به نفس نرمی از خود بروز داد.

من کسی نیستم که از این نوع کلمات قوی استفاده کنم، مگر اینکه درست باشند. و در این مورد، این درست است. ما باید بفهمیم که این مرد چه می کند. او می خواهد رئیس جمهور ایالات متحده شود و از فلوریدا به عنوان محل اثبات خود برای انجام این کار استفاده می کند.

نیکی فرید هفته گذشته در اورلاندو فلوریدا به هوادارانش خوش آمد گفت. عکس: جو بربنک/AP

همانطور که رای دهندگان اولیه در ایالت امروز رای خود را به صندوق انداختند، نظرسنجی ها پیش بینی می کنند که کریست، یکی از اعضای اصلی سیاسی فلوریدا، احتمالاً با اختلاف قابل توجهی در برابر نزدیک ترین رقیب دموکرات خود، کمیسر کشاورزی ایالت، نیکی فرید، پیروز خواهد شد.

نیکی فرید در 18 اوت 2022 به هواداران در اورلاندو، فلوریدا سلام می کند.

اعتقاد بر این است که دیسانتیس در حال بررسی نامزدی برای ریاست جمهوری 2024 است و از سال 2019 بیش از 160 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است. در همین حال، دوره تصدی وی موجی از قوانین جناح راست افراطی را در ایالت به راه انداخته است – از قوانینی که به شدت بحث جنسیت و جنسی را محدود می کند. هویت در کلاس های درس، تا ممنوعیت آموزش تئوری نژاد انتقادی به قانون گسترده سرکوب رأی دهندگان.

این مرد 66 ساله طیف وسیعی از مناصب سیاسی در ایالت را اداره می کند، از فرماندار جمهوری خواه و دادستان کل تا یک نماینده دموکرات فعلی کنگره. کریست در سال 2012 با اشاره به تسلط افراطی بر حزب جمهوری خواه به طور به یاد ماندنی به حزب دموکرات پیوست.

“من فکر می کنم ما به تسکین و آینده بهتر نیاز داریم. پدر و مادرم مرا به روشی بزرگ کردند و من این نجابت را به ایالت خود تقدیم می کنم. من می‌دانم که اکثر مردم فلوریدی مردم خوب و شایسته‌ای هستند.»



منبع

<span>عکس: جو بربانک/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/57qPFfu5BSKS8ICNgjQKsw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/D4jKU2YlkP0PAXDfZB7Xwg–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/7ff6b77bbb102c78cfad1d928a741e53″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/57qPFfu5BSKS8ICNgjQKsw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/D4jKU2YlkP0PAXDfZB7Xwg–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/7ff6b77bbb102c78cfad1d928a741e53″/></div>
</div>
</div>
<p>کریست خطاب به معلمان جمع شده که سرشان را به نشانه موافقت تکان دادند، گفت: “او متکبرترین فرمانداری است که تا به حال در زندگی خود دیده ام.”  “این تکان دهنده است، واقعاً همینطور است.  بس است.»</p>
<p>یک روز قبل از اینکه کریست با گاردین بنشیند، دیسانتیس یک دادستان دموکرات در ایالت را به دلیل امتناع از اجرای قانون جدید سقط جنین فلوریدا که این عمل را پس از 15 هفته بارداری ممنوع می کند، تعلیق کرد و عملاً اخراج کرد.  این اقدام به عنوان تسلط افراطی بر قدرت اجرایی توصیف شد و کریست، مردی ملایم که کلمات خود را با دقت انتخاب می کند، دیسانتیس را با یک دیکتاتور مقایسه کرد.</p>
<p>“او یک دیکتاتور وحشی و بدخواه است.”</p>
<p>رهبری حزب جمهوری خواه امروز از بین رفته است.  رهبری وجود ندارد.»  از یک جنگ فرهنگی به جنگ فرهنگی دیگر، حمله به جامعه LGBTQ، حمله به رای دهندگان آفریقایی آمریکایی، حمله به زنان و حق انتخاب است.»</p>
<p><figcaption class=عکس: جو بربنک/AP

اما گرایش سیاسی کنونی ایالت هر چه باشد، هرکسی که در ماه نوامبر برای رویارویی با دیسانتیس موافقت کند، احتمالاً یک چرخه انتخاباتی خشن را تحمل خواهد کرد. اگرچه موقعیت کریست به عنوان یک اپراتور سیاسی کهنه کار فلوریدا به نظر می رسد احتمالاً نامزدی حزب را برای او به ارمغان می آورد، اما فرید نیز از آن به عنوان ابزاری برای حمله استفاده کرده است.

هنگامی که از او پرسیده شد که چرا نامزدی که قبلاً یک بار به عنوان یک جمهوری خواه عمارت فرمانداری را اشغال کرده است، که چهره ای آشنا برای مدت طولانی بوده است، می تواند شانس موفقیت در برابر یک ستاره در حال ظهور حزب جمهوری خواه را داشته باشد، کریست به ارزش ها بازگشته است.

اکنون یک میانه‌روی سیاسی و یکی از اولین کسانی در کنگره است که از نامزدی جو بایدن برای ریاست‌جمهوری در سال 2020 حمایت می‌کند، او می‌بیند که به طور فزاینده‌ای از وضعیت حزب سابقش غافلگیر شده است.

دوران تصدی دیسانتیس و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات 2020 در فلوریدا، که در آن او نسبت به سال 2016 اختلاف خود را افزایش داد – نشان دهنده افزایش انحراف به سمت راست در فلوریدا است که مدت ها به عنوان مهم ترین ایالت در حال چرخش آمریکا تلقی می شد.

از سال 2012 تاکنون هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات فلوریدا را برنده نشده است، و بسیاری از ناظران را به این استدلال سوق داد که این ایالت وضعیت بنفش خود را از دست می دهد – اصطلاحی که نشان دهنده یک ایالت در حال تغییر است، ایالتی که می تواند از جمهوری خواه به دموکرات حرکت کند و بالعکس.

او ممکن است با یک انتخابات مقدماتی برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات فرمانداری بعدی روبرو شود، اما به نظر می رسد تمرکز کریست از قبل روی ژنرال در ماه نوامبر متمرکز شده است – و فرماندار راست افراطی جمهوری خواه، ران دیسانتیس، امیدوار است که از کرسی برکنار شود.

به ویژه، فرید سوابق خود در مورد سقط جنین را متناقض توصیف می کند و به انتصاب سه قاضی دادگاه عالی ایالتی اشاره می کند که قرار است در مورد قانون جدید فلوریدا تصمیم بگیرند. کریست قاضی ارشد ایالت را منصوب کرد، سیاستمدار سابق ضد سقط جنین به نام چارلز کانادا، و تصدیق می کند که این تصمیمی است که در صورت اجرای قانون پشیمان خواهد شد.

کریست، به طور قابل پیش‌بینی، برعکس را استدلال می‌کند و به انتخاباتی اشاره می‌کند که دیسانتیس عمارت فرماندار را در سال 2018 با اختلاف 0.4 تیغی تصاحب کرد.