دموکرات ها اکنون به 6 سال اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ دسترسی دارند

شفاف سازی: نسخه قبلی این داستان می‌گفت که دموکرات‌ها اظهارنامه‌های مالیاتی را «در اختیار دارند»، اما مشخص نیست که آیا دموکرات‌ها به صورت فیزیکی اسناد را به دست آورده‌اند یا خیر.

مربوط…



منبع

کمیته راه و روش مجلس نمایندگان اکنون پس از سه سال مبارزه برای دریافت اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به آن دسترسی دارد.

ترامپ پس از ریچارد نیکسون اولین نامزد ریاست جمهوری از حزب بزرگ بود که اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان نامزدی یا در زمان ریاست جمهوری به صورت علنی فاش نکرد. اظهارنامه های مالیاتی می تواند اطلاعاتی در مورد درآمد مالیات دهندگان و میزان مالیاتی که در یک سال پرداخت کرده است را نشان دهد. ترامپ متهم شده است که با استفاده از حسابداری مشکوک، مالیات خود را کمتر پرداخت کرده است.

یک قانون قدیمی فدرال به رئیس جمهور ایالات متحده، آژانس های مجری قانون و کمیته های کنگره خاص مانند Ways and Means این حق را می دهد که اطلاعات مالیاتی خصوصی هر کسی را درخواست کند. وکلای ترامپ در دادگاه ادعا کردند که این قانون خلاف قانون اساسی است و دموکرات ها دلیل قانونی برای درخواست مطالب ندارند. هیچ دادگاه فدرال موافقت نکرد.

به دست آوردن توانایی بررسی اظهارنامه های مالیاتی ترامپ به یک مبارزه حقوقی پایان می دهد که زمانی آغاز شد که رئیس کمیته راه و روش، ریچارد نیل (دولت ماساچوست) در آوریل 2019 از وزارت خزانه داری خواست تا اظهارنامه های مالیاتی رئیس جمهور وقت را طبق قانون تحویل دهد. که به کمیته های مالیات نویسی کنگره اجازه می دهد تا برای تحقیقات خود اظهارنامه مالیاتی دریافت کنند.

این کمیته روز چهارشنبه پس از دادگاه عالی ایالات متحده، از وزارت خزانه داری به مواد دسترسی پیدا کرد درخواست نهایی ترامپ را رد کرد به گفته وزارت خزانه داری در 22 نوامبر.

یکی از مقامات خزانه داری گفت: “خزانه داری از تصمیم دادگاه هفته گذشته تبعیت کرده است.”

نیل روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا او اطلاعاتی را از بازگشت به مجلس کامل امسال ارائه خواهد کرد، به هاف پست گفت: «من قصد دارم این موضوع را بررسی کنم.

مشخص نیست که دموکرات ها در آینده چه خواهند کرد. آنها مجلس نمایندگان را فقط تا 3 ژانویه کنترل می کنند و در آن زمان جمهوری خواهان قدرت را به دست می گیرند. کمیته راه‌ها و ابزارها می‌تواند اطلاعات مالیاتی محرمانه را تنها از طریق رای‌گیری عمومی کند، اما وقتی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را به دست بگیرند، دموکرات‌ها کنترل کمیته را از دست خواهند داد. افشای اطلاعات مالیاتی خارج از فرآیند کمیته می تواند یک تخلف جنایتکارانه باشد.