دموکرات ها اکثریت سنا را حفظ می کنند زیرا حزب جمهوری خواه در نوادا تضعیف می کند

شومر گفت که وعده های نامزدهای دموکرات برای دفاع از حقوق سقط جنین در بین رای دهندگان طنین انداز شد. او گفت که نتایج انتخابات باعث شد احساس خوبی نسبت به کشور و تعهد آن به دموکراسی داشته باشد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، شنبه شب گفت: “ما کارهای زیادی انجام دادیم و کارهای بیشتری برای مردم آمریکا انجام خواهیم داد.” «مردم آمریکا مسیر ضد دموکراتیک، اقتدارگرا، زشت و تفرقه‌انگیز را که جمهوری‌خواهان MAGA می‌خواستند کشور ما را به دست بگیرند، رد کردند – کاملاً رد کردند.»

نیمی از رای دهندگان گفتند که تورم به طور قابل توجهی در رای آنها تاثیرگذار بوده است، در حالی که 44٪ گفتند که آینده دموکراسی توجه اولیه آنهاست.

واشنگتن (AP) – دموکرات‌ها کنترل سنا را در روز شنبه حفظ کردند و تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای بازپس‌گیری مجلس را دفع کردند و کار را برای خنثی کردن دستور کار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سخت‌تر کردند. سرنوشت مجلس هنوز نامشخص بود زیرا جمهوری‌خواهان در تلاش بودند تا اکثریت اندکی را در آنجا جمع کنند.

اما رای دهندگانی که از تصمیم ژوئن دادگاه عالی مبنی بر لغو حق سقط جنین در قانون اساسی خشمگین بودند، دموکرات ها را تشویق کردند. آنها همچنین جمهوری خواهان را بیش از حد افراطی و تهدیدی برای دموکراسی، پس از قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده و ادعاهای نادرست ترامپ – که توسط بسیاری از نامزدهای حزب جمهوری خواه تکرار شد – نشان دادند که انتخابات 2020 از او دزدیده شده است.

اگر دموکرات‌ها موفق شوند در مجلس نمایندگان به پیروزی برسند، به معنای کنترل کامل کنگره برای دموکرات‌ها خواهد بود – و فرصتی دیگر برای پیشبرد اولویت‌های بایدن، که به گفته او شامل تدوین حقوق سقط جنین است. این حزب همچنان فاقد 60 رای در سنا است که برای انجام بسیاری از تغییرات عمده قانونی لازم است.

جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره ای، بی وقفه بر اقتصاد تمرکز کردند، که در میان تورم سرسخت و قیمت های بالای گاز و مواد غذایی، نگرانی اصلی بسیاری از رای دهندگان است. حزب جمهوری‌خواه همچنین به دموکرات‌ها در مورد جنایت ضربه زد، پیامی که گاهی اوقات تهدید را بیش از حد نشان می‌داد، اما با این وجود، باعث نگرانی شد، به‌ویژه در میان رای‌دهندگان حومه شهر که در سال‌های 2018 و 2020 از حزب دور شدند. و آنها عبور غیرقانونی مرزها را برجسته کردند و بایدن و دیگر دموکرات‌ها را متهم کردند. ناتوانی در حفاظت از کشور

دعوای سنا به تعداد انگشت شماری از کرسی‌های به شدت مورد مناقشه بستگی داشت. هر دو حزب ده‌ها میلیون دلار را در پنسیلوانیا، آریزونا، نوادا و جورجیا خرج کردند، میدان‌های اصلی نبردی که دموکرات‌ها امیدوار بودند تصمیم جمهوری‌خواهان برای معرفی نامزدهای آزمایش‌نشده – که بسیاری از آنها مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هستند – به آنها کمک کند تا از باد مخالف ملی سرپیچی کنند.

شومر با اشاره به شعار ترامپ “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” گفت که رای دهندگان “جمهوری خواهان افراطی MAGA” را رد کرده اند.

دموکرات ها در پنسیلوانیا به پیروزی بزرگی دست یافتند، جایی که ستوان جان فترمن، جراح قلب مشهور، دکتر مهمت اوز، که مورد تایید ترامپ بود را شکست داد و در حال حاضر در اختیار یک جمهوری خواه قرار گرفت. سناتور آریزونا مارک کلی با حدود 5 درصد در انتخابات مجدد پیروز شد.

در سطح ملی، VoteCast نشان داد که از هر 10 رأی دهنده، 7 نفر گفتند که تصمیم دادگاه عالی در مورد Roe v. Wade عامل مهمی در تصمیمات میان دوره ای آنها بوده است. همچنین نشان داد که این معکوس به طور گسترده ای محبوبیت نداشت. و تقریباً از هر 10 نفر 6 نفر گفتند که موافق قانونی هستند که دسترسی به سقط جنین قانونی را در سراسر کشور تضمین کند.

کنترل دموکراتیک سنا روند صاف تری را برای انتصاب های کابینه و انتخاب های قضایی بایدن، از جمله مواردی که برای گشایش های احتمالی دادگاه عالی انجام می شود، تضمین می کند. این حزب همچنین کنترل کمیته ها را حفظ خواهد کرد و قدرت انجام تحقیقات یا نظارت بر دولت بایدن را خواهد داشت و در صورت پیروزی حزب جمهوری خواه در آن مجلس، می تواند قوانین ارسال شده توسط مجلس را رد کند.

اگرچه انتخابات میان‌دوره‌ای نتوانست رقابت‌های جمهوری‌خواهان را به ارمغان بیاورد، ترامپ همچنان یک عامل اصلی در حزب ملی باقی می‌ماند و قصد دارد سومین نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سه‌شنبه در ملک خود در مار-آلاگو در فلوریدا اعلام کند – که یک مسابقه مجدد احتمالی برای کاخ سفید ایجاد می‌کند. با بایدن



منبع

فراتر از کنگره، دموکرات‌ها در رقابت‌های فرمانداران کلیدی در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا پیروز شدند – میدان‌های نبرد برای پیروزی بایدن در سال 2020 بر ترامپ. با این حال، جمهوری‌خواهان خانه‌های فرمانداران در فلوریدا، تگزاس و جورجیا را در اختیار داشتند – یکی دیگر از ایالت‌های میدان جنگ که بایدن دو سال پیش با اندکی پیروز شد.

شومر گفت: «ما می‌دانستیم که منفی‌گرایی، زشتی‌ها، چشم پوشی از دروغ بزرگ دونالد ترامپ – و گفتن اینکه در انتخابات تقلب شده است در حالی که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد – به جمهوری‌خواهان آسیب می‌زند نه کمکی به آنها. اما تعداد زیادی از آنها و نامزدهایشان در این تله‌ها افتادند.»

ایالت نوادا که به شدت تقسیم شده است، یکی از متنوع ترین ایالت های کشور از نظر نژادی است، ایالتی طبقه کارگر که ساکنان آن به ویژه از تورم و سایر نابسامانی های اقتصادی آسیب دیده اند. بر اساس نظرسنجی AP VoteCast، نظرسنجی از 2100 رای دهنده این ایالت، تقریباً سه چهارم از رای دهندگان نوادا گفتند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد و حدود نیمی از آنها اقتصاد را مهم ترین مشکل پیش روی کشور می دانند.

با قطعی شدن نتایج در نوادا، جورجیا تنها ایالتی است که هر دو حزب هنوز برای یک کرسی سنا با هم رقابت می کنند. سناتور رافائل وارناک، سناتور کنونی دموکرات، در دور دوم انتخابات 6 دسامبر، هرشل واکر، رقیب حزب جمهوری خواه رو به رو می شود. رقابت سنای آلاسکا به رأی گیری انتخابی رتبه بندی شده است، اگرچه این کرسی در دست جمهوری خواهان باقی خواهد ماند.

پیروزی سناتور کاترین کورتز ماستو در نوادا به دموکرات ها 50 کرسی را داد که برای حفظ سنا نیاز داشتند. پیروزی او نشان دهنده قدرت شگفت انگیز دموکرات ها در سراسر ایالات متحده در این سال انتخابات است. کورتز ماستو که به دنبال انتخاب مجدد در ایالتی با چالش اقتصادی است که بالاترین قیمت بنزین را در کشور دارد، آسیب پذیرترین عضو سنا در نظر گرفته شد و بر ناامیدی جمهوری خواهان که مطمئن بودند او را شکست داد می افزاید.