دموکرات های کالیفرنیا مالیات بر ثروت را در نظر می گیرند – از جمله برای افرادی که به خارج از ایالت نقل مکان کرده اند

این قانون نسخه اصلاح شده مالیات بر ثروت است که در مجلس کالیفرنیا در سال 2020 تصویب شد و سنای ایالتی تحت رهبری دموکرات ها از تصویب آن خودداری کرد.

Walczak این موضوع را در یک پست وبلاگ اخیر نشان داد و به عنوان مثال از سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری استفاده کرد که به مدت 10 سال نگهداری می شد و نرخ بازده اسمی سالانه 10٪ را در محیطی با تورم سالانه 3٪ به دست آورد. بدون مالیات بر ثروت، این سرمایه گذاری پس از 10 سال 46.5 میلیون دلار بازده سرمایه گذاری، به دلار فعلی، به همراه خواهد داشت. با این حال، با 1 درصد مالیات بر ثروت، 37.3 میلیون دلار سود خواهد داشت و تقریباً 20 درصد از سود را از بین می برد.

در اوایل سال 2026، آستانه مشمولیت مالیات کاهش می‌یابد: کسانی که دارایی خالص جهانی بیش از 50 میلیون دلار دارند، با یک درصد مالیات سالانه بر ثروت مواجه خواهند شد، در حالی که میلیاردرها همچنان 1.5 درصد مالیات خواهند داشت.

دفتر لی به درخواست نظر برای این داستان پاسخی نداد. با این حال، او بیانیه های عمومی را تکرار کرده است که ساکنان ثروتمندتر باید مالیات بیشتری بپردازند.

مدافعان استدلال می کنند که این پول می تواند بودجه مدارس، مسکن و دیگر برنامه های اجتماعی را افزایش دهد. با این حال، شاید مهمتر از آن، لی امیدوار است که بتواند به رفع کسری بودجه عظیم 22.5 میلیارد دلاری کالیفرنیا کمک کند.

رای دهندگان کالیفرنیا مالیاتی را که به وسایل نقلیه برقی کمک مالی می کند رد می کنند

نسخه فعلی که به تازگی معرفی شده است شامل اقداماتی است که به کالیفرنیا اجازه می دهد حتی سال ها پس از خروج ساکنان از ایالت و نقل مکان به جاهای دیگر، مالیات بر ثروت را بر ثروت اعمال کند.

حامیان دیگر می گویند مالیات بر ثروت اندک است و ثروتمندان می توانند آن را بپردازند. اما کارشناسان خاطرنشان می کنند که از آنجایی که نرخ ها بر ارزش خالص است، نه بر درآمد، تأثیر بزرگی دارند.

با این حال، برخی از طرفداران مالیات بر ثروت استدلال می کنند که این مالیات برای مبارزه با نابرابری اقتصادی ضروری است.

کالیفرنیا با وجود نزدیک به 100 میلیارد دلار مازاد در سال مالی گذشته با کسری بودجه مواجه است

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

در برنامه FOX NEWS بخوانید

نماینده مجلس، الکس لی، یک دموکرات مترقی، هفته گذشته لایحه ای را در مجلس قانونگذاری ایالت کالیفرنیا ارائه کرد که از ژانویه 2024، مالیات سالانه 1.5 درصدی را بر افرادی که دارای “مالی خالص جهانی” بالای یک میلیارد دلار هستند، اعمال می کند.

والزاک خاطرنشان کرد که مالیات بر ثروت به ویژه برای کالیفرنیا مشکل‌ساز خواهد بود، و به شوخی گفت افرادی که بیشتر از همه در مورد چنین قانونی هیجان‌زده می‌شوند، باید مردم تگزاس باشند، جایی که برخی از کالیفرنیایی‌های بلندپایه در سال‌های اخیر نقل مکان کرده‌اند.

پاتریک گلیسون، معاون امور ایالتی در آمریکایی ها برای اصلاحات مالیاتی، گفت: قانونگذاران کالیفرنیا که مالیات بر ثروت را تحت فشار قرار می دهند، فکر می کنند که می توانند «با تلاش برای مالیات دادن به مردم حتی پس از خروج از ایالت»، مشکل خروج ساکنان را حل کنند. با این حال، او، گری و والچاک همگی قانونی بودن چنین رویکردی را زیر سوال بردند یا آن را کاملاً خلاف قانون اساسی خواندند.

مطالعات گذشته نشان داده است که 1% از مالیات دهندگان حدود 50% مالیات بر درآمد ایالتی را در نیویورک، کالیفرنیا و جاهای دیگر می پردازند، و این سوال را مطرح می کند که مهاجرت دسته جمعی ساکنان ثروتمند چقدر می تواند به درآمد مالیاتی آسیب برساند.

گوردون گری، مدیر سیاست های مالی در انجمن اقدام آمریکا، به فاکس نیو دیجیتال گفت: «این موضوع چالش های اداری قابل توجهی را با توجه به ارزش گذاری دارایی ها و بدهی ها، نرخ های موثر بالا و تحریف کننده، از جمله مشکلات دیگری که آن را به یک منبع درآمد ناکارآمد تبدیل می کند، به همراه دارد.

والزاک نوشت: مالیات بر ثروت «به شدت بر بازده سرمایه‌گذاری تأثیر می‌گذارد و به ضرر اقتصاد گسترده‌تر است». مالیات‌دهندگان متوسط ​​ممکن است اهمیتی ندهند که ثروتمندان فوق‌العاده دارای ارزش خالص کمتری باشند.





منبع

مالیات خروج در کالیفرنیا چیز جدیدی نیست. اما این لایحه همچنین شامل مقرراتی برای ایجاد ادعاهای قراردادی مرتبط با دارایی های مالیات دهندگان ثروتمندی است که پول نقدی برای پرداخت صورتحساب مالیات بر دارایی سالانه خود ندارند زیرا اکثر دارایی های آنها به راحتی به پول نقد تبدیل نمی شود. این ادعا، مالیات‌دهندگان را ملزم می‌کند تا پرونده‌های سالانه خود را با هیئت مالیاتی فرانشیز کالیفرنیا تشکیل دهد و در نهایت مالیات بر ثروت بدهی خود را بپردازد، حتی اگر به ایالت دیگری نقل مکان کرده باشند.

او به واشنگتن پست گفت: “این مقدار کمی از بودجه است که ما روی میز می گذاریم.”

ثروت در سراسر جهان فراتر از درآمد سالانه است و شامل دارایی‌های متنوعی مانند دارایی‌های مزرعه، آثار هنری و سایر کلکسیون‌ها و سهام و سود صندوق‌های تامینی می‌شود.

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا - 01 اکتبر: فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام پس از ملاقات با دانش آموزان مدرسه راهنمایی جیمز دنمن در 01 اکتبر 2021 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، طی یک کنفرانس خبری صحبت می کند.  فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، اعلام کرد کالیفرنیا اولین ایالت در این کشور خواهد بود که دانش آموزان را موظف می کند واکسن کووید-19 را برای شرکت در کلاس های حضوری انجام دهند.  زمانی که FDA واکسیناسیون را برای دانش آموزان سن و سطح پایه تایید کند، این دستور در تمام مدارس خصوصی و دولتی در ایالت اجرا خواهد شد.  انتظار می‌رود دانش‌آموزان کلاس هفتم تا دوازدهم احتمالاً تا ژانویه سال 2022 واکسن را تزریق کنند. (عکس از جاستین سالیوان/ گتی ایماژ)

کالیفرنیا یکی از چندین ایالت آبی بود که هفته گذشته از لایحه هایی برای اعمال مالیات بر ثروت جدید رونمایی کرد. ایالت های دیگر کنتیکت، هاوایی، ایلینوی، مریلند، مینه سوتا، نیویورک و واشنگتن بودند. پیشنهاد هر ایالت شامل یک رویکرد مالیاتی متفاوت بود، اما همه آنها حول یک ایده اصلی متمرکز بودند: ثروتمندان باید بیشتر بپردازند.

بر اساس تحلیل اخیر جیمز دوتی، رئیس بازنشسته و استاد اقتصاد در دانشگاه چپمن، مردم در حال حاضر از ایالت های با مالیات بالا به ایالت هایی با مالیات پایین می روند. او دریافت که 10 ایالت بالاترین مالیات، تقریباً 1 در 100 ساکن را در مهاجرت خالص داخلی بین ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022 از دست داده اند، در حالی که 10 ایالت پایین ترین مالیات تقریباً 1 در 100 افزایش یافته اند.

Walczak می گوید: «مالیات بر ثروت می تواند به ویژه در کالیفرنیا، خانه بسیاری از استارت آپ های فناوری، مخرب باشد، زیرا صاحبان مشاغل امیدوارکننده می توانند بر ارزش تخمینی کسب و کار صدها میلیون دلاری که هرگز عملی نمی شود، مالیات دریافت کنند. تعداد کمی از مالیات دهندگان مالیات بر ثروت را پرداخت می کنند، اما بسیاری از مالیات دهندگان بهای آن را خواهند پرداخت. تنها افرادی که واقعاً باید مالیات بر ثروت کالیفرنیا را دوست داشته باشند، کسانی هستند که در دفتر توسعه اقتصادی تگزاس کار می کنند.

دیگران نیز این نکته را تکرار کردند و همچنین معتقد بودند که مالیات بر ثروت جدید احتمالاً بسیاری از ساکنان ثروتمند را به ترک کالیفرنیا سوق می دهد.

فهرست شرکت‌هایی که CA را ترک می‌کنند با ادامه روند خروج از BLUE STATE رشد می‌کند

با این حال، کارشناسان مخالفت می‌کنند که این لایحه از طریق هزینه‌های بالای اداری و با فرار مردم از ایالت، دقیقاً نتیجه معکوس خواهد داشت.

فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام

به گفته لی، این مالیات 0.1 درصد از خانوارهای کالیفرنیا را تحت تأثیر قرار می دهد و 21.6 میلیارد دلار درآمد اضافی ایجاد می کند که به صندوق عمومی ایالت می رود. کالیفرنیا دارای بالاترین مالیات در بین ایالت های این کشور است.

جارد والزاک، معاون پروژه‌های ایالتی در بنیاد مالیات، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «مالیات پیشنهادی بر ثروت کالیفرنیا از نظر اقتصادی مخرب است، مدیریت آن چالش برانگیز است و بسیاری از ساکنان ثروتمند – و تمام پرداخت‌های مالیاتی فعلی آنها – را از ایالت خارج می‌کند. این لایحه سالانه 660 میلیون دلار را صرفاً برای هزینه های اداری، بیش از 40000 دلار برای هر مالیات دهنده احتمالی کنار می گذارد، که تصوری از دشواری اجرای چنین مالیاتی را ارائه می دهد.

لی: «طبقه کارگر بار مالیاتی را برای مدت طولانی به دوش کشیده است در توییتی نوشت. “افراد ثروتمندها با احتکار ثروت خود از طریق دارایی ها پول کمی می پردازند. زمان پایان دادن به آن است.”

به عنوان مثال، جیانل کی ویلکینز، نماینده دموکرات مریلند، لایحه‌ای را پیشنهاد کرده است تا خانواده‌ها بر ارث بیش از 1 میلیون دلار مالیات بدهند تا 5 میلیون دلار، همانطور که امروز وجود دارد. او گفت که پس از همه‌گیری کووید-19 که نابرابری بین ثروتمندان و فقرا را آشکار کرد، اکنون چنین ایده‌هایی از حمایت بیشتری برخوردار خواهند شد.

او به لس آنجلس تایمز گفت: «این گونه است که می‌توانیم به مسائل بودجه‌ای خود رسیدگی کنیم. اساساً می‌توانستیم کل سوراخ را ببندیم.»

قانونگذاران کالیفرنیا در حال تصویب قانونی هستند که مالیات جدیدی را بر ثروتمندترین ساکنان این ایالت اعمال می کند – حتی اگر آنها قبلاً به بخش دیگری از کشور نقل مکان کرده باشند.