دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را به عدم مستندسازی هدایای خارجی متهم می کنند

بر اساس گزارش یک بازرس کل، ترامپ و خانواده اش از سال 2017 تا 2019 بیش از 100 هدیه به ارزش مجموع 250 هزار دلار را به وزارت امور خارجه گزارش نکرده اند. گزارش دیگری در آوریل 2022 نشان می‌دهد که این وزارتخانه نمی‌تواند به طور کامل هدایایی را که در سال 2020، آخرین سال دولت رئیس‌جمهور سابق دریافت کرده، حساب کند.

از ژاپن: یک راننده گلف طلایی 3755 دلاری از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب در نوامبر 2016 و سایر باشگاه های گلف بعد از آن، از جمله یک توپ گلف به ارزش 460 دلار و یک راننده دیگر به ارزش 3040 دلار.

  • قرار است اداره خدمات عمومی و اداره بایگانی و اسناد ملی هدایایی که از طریق وزارت امور خارجه گزارش شده است را پیگیری کنند، که گزارش می گوید این اتفاق نیفتاده است.

    دولت معمولاً هدایا را نگه می‌دارد مگر اینکه گیرندگان آنها را بخرند. به عنوان مثال، سوابق اداره خدمات عمومی نشان می دهد که جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور که مشاور ارشد نیز بود، پنج هدیه سعودی خریده است.

    «یافته‌های اولیه امروز بار دیگر حاکی از بی‌اعتنایی وقیحانه دولت ترامپ به حاکمیت قانون و سوءاستفاده سیستماتیک آن با هدایای بزرگ دولت‌های خارجی، از جمله بسیاری از هدایای شخصی تجملاتی است که ارزش آنها بسیار فراتر از حد قانونی است، اما هرگز گزارش نشده است – برخی از آنها هنوز هم هستند. راسکین گفت که امروز گم شده است.

    اما دموکرات‌های کمیته می‌گویند کاخ سفید از آرشیو ملی درخواست کرده است که تعدادی از هدایای خارجی را بازگرداند. بر اساس این گزارش، آرشیو هیچ سابقه ای از هدایای دیگر نداشت.

    دموکرات‌های هدایایی گفتند که آژانس‌ها نمی‌توانند رسیدهایی را پیدا کنند که شامل موارد زیر است:

    • در انتشار این یافته ها، نماینده دموکرات مریلند، نماینده ارشد دموکرات در کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان، هشدار داد که اگر روسای جمهور هدایای ارزشمندی را که در مقام خود دریافت می کنند گزارش نکنند، خارجی ها می توانند بر سیاست ایالات متحده تأثیر بگذارند.

      از عربستان سعودی و امارات متحده عربی: اقلامی که مجموعاً بیش از 45000 دلار ارزش دارند، از جمله سه مورد برای ترامپ و یکی برای همسرش ملانیا. این هدایا شامل یک خنجر سعودی 24000 دلاری و دو مجموعه شمشیر به ارزش 8800 دلار بود.

    • این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دونالد ترامپ در گزارش هدایای خارجی به عنوان رئیس جمهور: دموکرات ها شکست خورد



  • منبع

    دموکرات‌های کمیته هدایای مختلفی را به ترامپ و خانواده‌اش گزارش کردند که قانون‌گذاران ادعا می‌کنند به وزارت امور خارجه گزارش شده است، اما پس از آن توسط گیرنده خریداری نشده یا به سازمان‌های دولتی تحویل داده نشده است.

    قانون هدایا و تزئینات خارجی مستلزم افشای تمام هدایا با حداقل ارزش برای رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و خانواده های آنها است. کاخ سفید این فهرست را تهیه و در اختیار وزارت امور خارجه قرار می دهد و وزارت امور خارجه فهرستی را سالانه منتشر می کند.

    چئونگ گفت: «بازنده‌های رقت‌انگیز مانند جیمی راسکین – که به یک بازیگر سطح پایین سیاسی تقلیل یافته است – و دموکرات‌های مجلس نمایندگان با همدستان خود در «نارا» برای دروغ‌گویی در مورد حقایق کار می‌کنند. آنها می دانند که بسیاری از موارد قبل یا بعد از دولت دریافت شده است.

    رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در جریان مسابقات قهرمانی تیم گلف LIV در باشگاه گلف ملی ترامپ در روز پنج‌شنبه، 27 اکتبر، در زمین می‌ایستد.

    راسکین روز جمعه نامه ای به وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن فرستاد و در آن درخواست کمک برای بررسی هدایا کرد.

    رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در جریان مسابقات قهرمانی تیم گلف LIV در باشگاه گلف ملی ترامپ در روز پنج‌شنبه، 27 اکتبر، در زمین می‌ایستد.

    هدایا چیست؟

    تاکر کارلسون، چپ، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، هنگام تماشای گلف بازان روی سه راهی شانزدهم در طول آخرین دور مسابقه گلف LIV در تیم ملی ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی، 31 ژوئیه 2022، صحبت می‌کنند. دعوای افترا علیه فاکس نیوز آشکار است. نظرات چهره های اصلی آن درباره دونالد ترامپ از پشت صحنه، از جمله پیامک تاکر کارلسون که در آن گفت: «من شدیداً از او متنفرم». گفت‌وگوی خصوصی کارلسون تقریباً همزمان با ستایش رئیس‌جمهور سابق از مجری فاکس نیوز در رسانه‌های اجتماعی به دلیل استفاده از ویدئوی امنیتی کنگره آمریکا برای تولید روایتی نادرست از 6 ژانویه 2021، در اسناد دادگاه فاش شد. ، شورش (AP Photo/Seth Wenig، فایل) ORG XMIT: WX101

    چه چیزی قرار بود گزارش شود؟

    راسکین گفت: «شکست دولت در افشای هدایای خارجی به رئیس‌جمهور سابق ترامپ و خانواده‌اش این سؤال را در مورد اینکه آیا این هدایا و سایر هدایا ممکن است توسط دولت‌های خارجی برای تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده استفاده شده باشد، ایجاد می‌کند».

    استیون چونگ، سخنگوی ترامپ، یافته های این گزارش را رد کرد.

    واشنگتن – دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه ادعا کردند شمشیرهای عربستان سعودی، مدلی از تاج محل از هند و یک راننده گلف طلایی از ژاپن از جمله هدایای خارجی هستند که دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور دریافت کرد، اما گزارشی از آن ارائه نکرد.

    از هند: 17 مورد به ارزش ترکیبی 47000 دلار شامل یک گلدان 8500 دلاری، یک مدل تاج محل به ارزش 4600 دلار و دکمه سرآستین 1900 دلاری.

    تاکر کارلسون، چپ، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، هنگام تماشای گلف بازان روی سه راهی شانزدهم در طول آخرین دور مسابقه گلف LIV در تیم ملی ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی، 31 ژوئیه 2022، صحبت می‌کنند. دعوای افترا علیه فاکس نیوز آشکار است. نظرات چهره های اصلی آن درباره دونالد ترامپ از پشت صحنه، از جمله پیامک تاکر کارلسون که در آن گفت: «من شدیداً از او متنفرم».  گفت‌وگوی خصوصی کارلسون تقریباً همزمان با ستایش رئیس‌جمهور سابق از مجری فاکس نیوز در رسانه‌های اجتماعی به دلیل استفاده از ویدئوی امنیتی کنگره آمریکا برای تولید روایتی نادرست از 6 ژانویه 2021، در اسناد دادگاه فاش شد. ، شورش  (AP Photo/Seth Wenig، فایل) ORG XMIT: WX101

    از السالوادور: تابلوی “بزرگتر از اندازه واقعی” از ترامپ.