دموکرات های سنای ایالات متحده با اصلاحیه های 430 میلیارد دلاری لایحه آب و هوا و مواد مخدر مخالفت کردند

سناتور جمهوری خواه جان باراسو بدون موفقیت گفت: «به جای درخواست از دیکتاتورهای دیگر کشورها برای افزایش تولید نفت و گاز، باید تولید آمریکا را گسترش دهیم.

روز شنبه، شومر تصمیم نماینده مجلس را جشن گرفت که اجازه می دهد این لایحه تنها با اکثریت ساده به تصویب برسد و قانون فیلیباستر را دور بزند که به 60 رای در مجلس 100 کرسی برای پیشبرد بیشتر قوانین نیاز دارد. این امر به دموکرات ها امکان می دهد تا از مخالفت های جمهوری خواهان عبور کنند.

رای 99-1 علیه این اصلاحیه تنها حمایت سندرز را جلب کرد.

پیش از این، سناتور مستقل برنی سندرز، نامزد سابق ریاست جمهوری که با دموکرات ها همسو بود، در اولین اصلاحیه پیشنهادی شکست خورد. این امر می‌توانست تعداد داروهای تجویزی لایحه را که برای مذاکره قیمت تحت طرح بیمه مدیکر دولت برای سالمندان واجد شرایط هستند، افزایش دهد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در آغاز مناظره شنبه شب گفت: اکنون زمان آن است که با یک بسته بزرگ و جسورانه برای مردم آمریکا پیش برویم. او گفت که این قانون حاوی “جسورانه ترین بسته انرژی پاک در تاریخ آمریکا” برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و در عین حال کاهش هزینه مصرف کنندگان برای برخی داروها و انرژی است.

این لایحه 755 صفحه‌ای شامل حداقل 15 درصد مالیات بر شرکت‌ها و بستن راه‌هایی است که ثروتمندان می‌توانند از پرداخت مالیات استفاده کنند. همچنین به استخدام تعداد بیشتری از کارکنان IRS برای اجرای بهتر پرداخت‌های مالیاتی کمک می‌کند و مالیات غیر مستقیم بر بازخرید سهام وضع می‌کند.

دموکرات‌ها در مخالفت با اصلاحیه‌ها متحد شدند، زیرا هراس داشتند که هرگونه تغییر مهمی بتواند ائتلاف 50 سناتور مورد نیاز برای حفظ قانون را در مسیر خود از بین ببرد.

سنا که در آخر هفته برای تصویب یک لایحه مرکزی در دستور کار داخلی بایدن کار می کرد، قرار بود تا ساعات اولیه صبح کار کند به این امید که این لایحه را قبل از شروع تعطیلات اوت به تصویب برساند.

سنا همچنین به سرعت اصلاحیه‌های جمهوری‌خواهان را برای اعمال هزینه‌ای جدید به پالایشگاه‌های نفت برای کمک به پرداخت هزینه پاکسازی نشت زباله‌های سمی و دیگری برای گسترش فوری اجاره فدرال پروژه‌های حفاری نفت در خشکی شکست داد.

با این وجود، دموکرات ها گفتند که لایحه آنها از حمایت عمیق در میان رای دهندگان برخوردار است. آنها امیدوارند تصویب آن در سنا و مجلس نمایندگان تا پایان هفته آینده به نامزدهای دموکرات در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر کمک کند، در زمانی که بایدن، رهبر حزب آنها، از محبوبیت عمومی ضعیف رنج می برد.

در مراحل اولیه، جمهوری‌خواهان مجبور به رأی‌گیری در مورد اصلاحیه‌ای شدند تا سیاست‌های دولت ترامپ را که از همه‌گیری کووید-۱۹ ناشی می‌شد و عملاً سیستم پناهندگی ایالات‌متحده را بسته بود، وضع کند. دولت بایدن در یک کشمکش قانونی برای جایگزینی سیاست “عنوان 42” با آنچه که به عنوان یک سیستم انسانی تر و منظم تر برای مهاجرانی که از مرز جنوب غربی با مکزیک عبور می کنند، جایگزین کرده است.

بخش‌های دیگر این لایحه از طریق مشوق‌های فدرال برای ساخت و خرید خودروهای الکتریکی و سایر انرژی‌های «سبز»، با هدف کاهش قیمت کلی انرژی در زمان تورم بالا، انتشار کربن ایالات متحده را تا 40 درصد در سال 2030 کاهش می‌دهد.

(گزارش توسط ریچارد کوان؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل و سوزان فنتون)



منبع

صنعت داروسازی ایالات متحده علیه طرحی که جمهوری‌خواهان آن را به‌عنوان «تعیین قیمت» خطرناک دولتی رد کردند، لابی می‌کرد.

نوشته ریچارد کوان

سنا همچنین تلاش سندرز برای گسترش پوشش مدیکر برای عینک، سمعک و مراقبت های دندانی را با اکثریت قاطع شکست داد.

در حالی که این اصلاحیه با رای 50 به 50 شکست خورد، احتمالاً به یک موضوع تبلیغاتی تبدیل می شود و سناتورهای دموکرات آسیب پذیر در ایالت های مرزی، مانند مارک کلی در آریزونا را مجبور می کند تا از مخالفت خود با این اصلاحیه دفاع کنند.

دموکرات ها با حملات شدید جمهوری خواهان به دلیل 430 میلیارد دلار هزینه های جدید و بیش از 740 میلیارد دلار درآمد جدید مواجه شدند.

پس از گذراندن چندین ساعت در روز شنبه برای بحث در مورد این قانون، سناتورها برای “رای دادن به رای” که در آن اصلاحات دموکرات ها و جمهوری خواهان با آتش سریع ارائه شده بود، تلاش کردند.

واشنگتن (رویترز) – سنای آمریکا روز یکشنبه تلاش‌ها برای اصلاح یک اقدام 430 میلیارد دلاری را که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال آن بود، دفع کرد، زیرا دموکرات‌ها لایحه خود را برای کنترل تغییرات آب‌وهوایی و کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی برای افراد مسن و در عین حال سخت‌تر کردن اجرای پرداخت‌های مالیاتی را پیش بردند. از شرکت ها و ثروتمندان

دموکرات ها در نبردی برای حفظ کنترل محدود خود بر سنا و مجلس نمایندگان هستند.

“توسعه تولید”

این لایحه گسترده که طی چندین ماه توسط دموکرات ها مذاکره شد، به مدیکر اجازه می دهد تا در سال 2026 با صنعت داروسازی بر سر قیمت تعداد محدودی از قیمت های داروهای تجویزی به عنوان راهی برای کاهش هزینه ها، مذاکره کند. همچنین بر اساس برنامه دارویی Medicare، سقفی معادل 2000 دلار در سال برای هزینه‌های دارویی از جیب خود در نظر می‌گیرد.

انتظار می رفت جمهوری خواهان تلاش کنند تا یک ماده دموکرات را که محدودیت ماهیانه 35 دلاری را برای هزینه های انسولین اعمال می کند، حذف کنند.