دموکرات در انتخابات نوادا بر منکر انتخابات پیروز شد

آگیلار گفت که اگر شهرستان‌ها طرح‌هایی را برای شمارش دستی آرا به او ارائه دهند، به «تصمیم‌های محلی» احترام می‌گذارد و در عین حال مطمئن می‌شود که این روند قانونی است. او گفت که بخش بزرگی از کار او بازسازی اعتماد در انتخابات خواهد بود.

RENO، Nev. (AP) – سیسکو آگیلار دموکرات به عنوان وزیر امور خارجه نوادا انتخاب شد و با پیروزی بر جیم مارچانت جمهوری خواه، که دستگاه های رای گیری را از بین می برد و ادعا می کرد همه برندگان نوادا از سال 2006 “توسط دولت عمیق نصب شده اند” به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد. کابال.”

وزیر امور خارجه نوادا علاوه بر اجرای انتخابات ایالتی، پرونده امور مالی مبارزات انتخاباتی، مجوزهای تجاری و دفاتر اسناد رسمی را نیز اداره می کند.

کیم راجرز، مدیر اجرایی انجمن دموکراتیک وزرای امور خارجه که هزینه های زیادی را علیه مارچانت و دیگر نامزدهای منکر هزینه کرد، گفت: «این افراد این زیرساخت را دارند، یعنی نحوه برقراری ارتباط آنها و آنها فکر نمی کردند که به ساختار مبارزاتی نیاز دارند.

مارچانت در نوادای نوادا با رنگ قرمز عمیق سفر کرد و تئوری‌های توطئه را گسترش داد و کمیسیون‌های شهرستانی را تحت فشار قرار داد تا از کارمندان محلی که انتخابات را اداره می‌کنند درخواست شمارش آرا کنند.

مانند بسیاری از تئوری‌پردازان توطئه انتخاباتی، مارچانت از حاشیه‌های یک کمپین معمولی اجتناب کرد و تعداد کمی از رویدادهای عمومی را برای خبرنگاران برگزار کرد. مارچانت و دیگر منکرانش توسط بازرگانان پولدار حمایت می‌شدند که ده‌ها میلیون دلار را برای گروه‌های مردمی، فیلم‌های مستند و سایر رسانه‌هایی که این نظریه را که انتخابات ۲۰۲۰ از ترامپ دزدیده شده است، خرج کردند.

مارچانت، نماینده سابق مجلس ایالتی و نامزد کنگره، تنها منکر انتخابات جمهوری خواه در برگه رای در نوادا نبود. آدام لاکسالت، نامزد سنای ایالات متحده، ریاست کمپین انتخاب مجدد ترامپ در نوادا را برعهده داشت و چالش های دادگاهی ناموفق را برای لغو نتایج این ایالت در سال 2020 رهبری کرد. لاکسالت به سناتور دموکرات کاترین کورتز ماستو که روز شنبه برای دومین دوره انتخابات پیروز شد، شکست خورد.

مارچانت، مارک فینچم – قانونگذار ایالت آریزونا که در اعتراضات 6 ژانویه شرکت کرد – و کریستینا کارامو از میشیگان برجسته ترین نامزدهای وزیر امور خارجه بودند زیرا به دنبال دفتر نظارت بر رأی گیری در سه ایالت از شش ایالت نوسانی بودند که برنده انتخابات 2020 را تعیین کردند. انتخابات ریاست جمهوری. پیشنهادهای آنها میلیون ها دلار هزینه خارجی دموکرات ها و متحدان آنها را برای تبلیغات هشدار دهنده به رأی دهندگان در مورد آنها جلب کرد. در مقابل، دستگاه حزب جمهوری خواه که معمولاً از وزرای ایالت ها حمایت می کند، از هیچ نظریه پردازی توطئه انتخاباتی حمایت نکرد و آنها مبالغ ناچیزی را جمع آوری کردند.

چگاوسکه از سال 2014 بر انتخابات نوادا نظارت داشته است و به‌رغم حملات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و سایر جمهوری‌خواهان، بارها نتایج را قابل اعتماد و دقیق اعلام کرده است – که باعث شد حزب ایالتی او را محکوم کند. تحقیقات او هیچ مدرک معتبری مبنی بر تقلب گسترده رای دهندگان در نوادا در سال 2020 پیدا نکرد.

آگیلار، اولین لاتین تبار برگزیده به این سمت، در بیانیه مبارزاتی که روز جمعه اعلام پیروزی کرد، گفت: «ما باید به رد افراط گرایی و کسانی که دموکراسی ما را تهدید می کنند ادامه دهیم.

آگیلار هشت سال را در کمیسیون ورزشی نوادا گذراند و به عنوان مشاور حقوقی برای صدراعظم آموزش عالی نوادا، جیم راجرز و آگاسی گراف، یک شرکت مدیریتی که توسط ستاره های تنیس متاهل آندره آغاسی و استفی گراف اداره می شد، کار کرد.

الن کورز، یک استراتژیست دموکرات که گروه آی ووت 15 میلیون دلار علیه نظریه پردازان توطئه هزینه کرد، گفت: «نامزدهای آنها به رأی دهندگان نشان دادند که چه کسانی هستند و رأی دهندگان آنها را رد کردند. “رای دهندگان دموکراسی را نجات دادند.”

مارچانت حتی زمانی که نامزد حزب جمهوری‌خواه برای فرمانداری پیروز شد، شکست خورد، بخشی از الگوی منکران انتخاباتی که پشت سر بقیه بلیت‌های خود از جمله در مینه‌سوتا، نیومکزیکو و پنسیلوانیا قرار گرفتند.

“مکالمات ناراحت کننده ای خواهد بود. شنیدن زیاد خواهد بود.» او گفت.

___

___

پوشش خبری AP از انتخابات میان دوره ای 2022 را در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections دنبال کنید. https://apnews.com/hub/explaining-the-elections را بررسی کنید تا در مورد مسائل و عوامل موجود در میان دوره ای بیشتر بدانید.





منبع

آگیلار در مصاحبه ای در اوایل ماه نوامبر گفت که یکی از اولین اولویت های او در مقام ریاست جمهوری این خواهد بود که آزار و اذیت کارمندان و داوطلبان انتخاباتی را به عنوان یک جنایت درآورد.

ریکاردی از لاس وگاس گزارش داد. استرن یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر دنبال کنید: @gabestern326

شهرستان نای با 34000 رای دهنده ثبت نام شده، روش کندتر و کمتر قابل اعتماد شمارش آرا را در کنار جدول نویسان آغاز کرده است و آشکارا با استفاده از شمارش دستی به عنوان روش جدول بندی اولیه خود در چرخه های آینده شناور است. شهرستان اسمرالدا با بیش از 600 رای دهنده ثبت نام شده، از شمارش دستی برای تایید نتایج اولیه خود در ماه ژوئن استفاده کرد، در حالی که مقامات سایر شهرستان ها از شمارش دستی حمایت کرده اند.

شکست مارچانت آخرین شکست برای نظریه پردازان توطئه انتخاباتی است که به دنبال کنترل انتخابات در کشورهای رقابتی بودند. مارچانت ائتلافی متشکل از 17 نامزد جمهوری خواه را برای انتخابات 2022 سازماندهی کرد و همه در رقابت های خود شکست خوردند به جز دو نفر – دیگو مورالس که در ایندیانا به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد و کاری لیک که رقابت وی برای فرمانداری آریزونا بسیار نزدیک بود.

در نوادا، آگیلار متعهد شده است که حمایت هایی را برای کارکنان نظرسنجی اضافه کند و اعتماد عمومی را به انتخاباتی که به دلیل ادعاهای دروغین تقلب در رأی دهندگان، از جمله توسط رقیب منکر انتخابات آسیب دیده بود، بازگرداند. او جایگزین باربارا سگاوسکه، تنها جمهوری‌خواه منتخب فعلی در سراسر ایالت و یکی از سرسخت‌ترین منتقدان حزب جمهوری‌خواه از تئوری‌های توطئه‌ای خواهد شد که بی‌اعتمادی بی‌اساس به دستگاه‌های رای‌گیری را دامن می‌زند.

رای‌گیری در نوادا در چهار سال گذشته تغییر کرده است، زیرا قانون‌گذاری تحت کنترل دموکرات‌ها در واکنش به همه‌گیری کووید-19 تغییراتی را اعمال کرد، از جمله ارسال برگه‌های رای نامه‌ای برای هر رای‌دهی که دائمی شد.