دموکرات‌ها پس از برتری 100 قاضی جدید بر سر نامزدهای قضایی بایدن با مشکل مواجه شدند.

جمهوری خواهان پیش بینی می کنند که با مشکل مواجه خواهند شد.

بسیاری از دموکرات‌ها «سوال‌های گوچا» کندی را رد کردند – برخی پاسخ بجلکنگرن را با تلاش امی کونی بارت، قاضی دیوان عالی کشور برای نام‌گذاری پنج آزادی در اولین متمم قانون اساسی در جلسه تأیید او در سال 2020 مقایسه می‌کنند. اما جمهوری خواهان با این استدلال که آنها صلاحیت ها را نادیده می گیرند، فرصتی برای تضعیف گزینه های قضایی دموکرات ها به طور گسترده می بینند.

مک کانل صدای خود را به انتقادات اضافه کرده است. او گفت: «به عبارت دیگر، آقای دلانی سعی کرد حریم خصوصی یک قربانی نوجوان را به گروگان تبدیل کند تا به یک مدرسه مقدماتی کمک کند تا از پاسخگویی جلوگیری کند.» او از سناتورها خواست تا نامزدی را رد کنند.

با توجه به اینکه غیبت‌ها باعث تأخیر می‌شود، یک رسم برای سناتورهای ایالتی که تهدید می‌کنند صندلی‌های خود را باز نگه می‌دارند و ابرهای طوفانی بر سر برخی از گزینه‌های قضایی بایدن جمع می‌شوند، صد نفر بعدی سخت‌تر خواهند بود.

در همین حال، چند نفر از نامزدهای بایدن که در حال حاضر راه خود را از طریق دستکش تایید گذرانده اند، مورد انتقاد قرار گرفته اند.

سناتور جو مانچین، DW.Va، گفت: «این آن را چالش برانگیز می کند. “چالش برای او.”

سناتور پتی موری، از D-Wash.، در کنار نامزد پیش از رای گیری کمیته مورد انتظار در مورد نامزدی او و دیگران در هفته آینده ایستاده است.

کمیته هیچ جلسه استماعی برای بررسی نامزدهای جدید قضایی در ماه مارس ندارد. برخی از ترقی خواهان تقصیر را بر گردن نزاکت “لغزش آبی” می اندازند – که به سناتورها اجازه می دهد نامزدهای دادگاه های منطقه ای را در ایالت های خود مسدود کنند – و می گویند که ممکن است دموکرات ها را از ضربه زدن به اهدافشان باز دارد.

سخنگوی دموکرات‌های قوه قضائیه سنا گفت: «این کمیته از سرعت تأیید هر دو دولت ترامپ و اوباما فراتر رفته است». این سخنگو خاطرنشان کرد که دیک دوربین، رئیس قوه قضائیه از ایلینویز، جمهوری خواهان را به همکاری بیشتر و همکاری با دولت بر روی نامزدها تشویق کرده است.

“این به شدت به من مربوط می شود”

دموکرات‌ها همچنان قصد دارند از مجموع 234 قاضی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق پیشی بگیرند، اما حتی به غیر از غیبت‌ها، دستگاه تأیید سنای آنها ممکن است نشانه‌هایی از فرسودگی را نشان دهد.

سناتور سوزان کالینز، از حزب مرکزی مین، یک میانه رو که به بسیاری از قضات پیشنهادی بایدن رای داده است، گفت: «این به شدت من را نگران می کند. من نمی توانم تصور کنم که یک قاضی اصول اساسی قانون اساسی را نداند. بنابراین من به کارکنانم گفتم که باید به این نامزد به دقت نگاه کنیم.»

او گفت: “ما جلسات دادرسی در مورد قضات را با سرعتی بسیار سریع برگزار کرده ایم، که من آن را دوست دارم.” “من هیچ چیز دیگری نشنیده ام.”

واشنگتن – دموکرات‌ها پس از کمک به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بیش از 100 قاضی را برای تامین امنیت بیش از 100 قاضی در نظر گرفتند، در تلاش‌های خود برای تغییر شکل دادگاه‌ها دچار تلاطم شدند.

موری در بیانیه‌ای گفت که بجلکنگرن توسط یک هیئت غیرحزبی به او توصیه شده است، او از «حمایت قوی» در واشنگتن برخوردار است و از سوی انجمن وکلای آمریکا به او «واجد شرایط» رده‌بندی شده است.

بایدن به نامزدی‌ها پایبند مانده است و رهبران دموکرات اعلام کرده‌اند که قصد دارند با هر دو پیشروی کنند. مشخص نیست که بجلکنگرن و دیلینی از حمایت تقریباً متفق القول دموکرات ها برای اطمینان از تایید نیاز دارند.

Charnelle Bjelkengren، قاضی دادگاه عالی شهرستان Spokane که بایدن به عنوان قاضی دادگاه منطقه ای در ایالت واشنگتن انتخاب شد، زمانی که سناتور جان کندی، R-La.، از او پرسید در ماده دوم و ماده پنجم قانون اساسی چه چیزی وجود دارد، مبهوت شد.

کندی، یکی از اعضای کمیته قضایی گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها کمی آشفتگی دارند. و من فکر می‌کنم برخی از همکاران دموکرات من هستند که می‌خواهند رای منفی بدهند، و در حین صحبت ما از سر و شانه‌هایشان کتک می‌خورند.»

موری گفت: «وقتی این نوع تصمیم‌ها را می‌گیریم، مهم است که درباره این نامزدها به طور کلی قضاوت کنیم – باید به کل تصویر نگاه کنیم.» من در تلاش هستم تا به حمایت از قاضی بیلکنگرن ادامه دهم و امیدوارم همکاران جمهوریخواهم نیز از او حمایت کنند.»

“لایق قضاوت نیست”

لیندسی گراهام، عضو رده‌بندی کمیته قضایی، از RS.C.، گفت: “او کار سختی برای تایید شدن خواهد داشت”.

سناتور مازی هیرونو، دی-هاوایی، یکی از اعضای کمیته قضایی، گفت که دموکرات ها هنوز با سرعت تمام در مورد قضات پیش می روند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: “خدایا مهربانم.” آیا واقعاً سطح شایستگی و برتری اینقدر پایین است؟»

کمیته قضایی سنا، که نامزدها را برای تایید کامل سنا معرفی می کند، با دو غیبت عمده دموکرات ها مانع می شود. سناتور دایان فاینشتاین از کالیفرنیا «با یک مورد زونا» در بیمارستان بستری شد و این باعث شد که کمیته جلسه برنامه ریزی شده پنجشنبه را برای پیشبرد نامزدهای قضایی به تاخیر بیندازد. او گفت که امیدوار است «در اواخر این ماه» به واشنگتن بازگردد. و غیبت سناتور جان فترمن از پنسیلوانیا، که برای افسردگی بالینی کمک می‌گیرد، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور را مجبور کرد این هفته روابط قضات را قطع کند.

اخیراً، شاکی نظری در The Boston Globe نوشت و استدلال کرد که دیلینی «لایق قاضی شدن نیست» و حمایت از او به منزله تأیید «آنچه دلنی و مدرسه سنت پل من و خانواده ام را تحمل کردند» است. وی افزود: نامزدی مایکل دیلینی باید پس گرفته شود و کاخ سفید باید به تعهد خود برای حمایت از بازماندگان عمل کند.

دومین نامزدی که با گرما مواجه است، مایکل دیلینی، وکیل و دادستان سابق است که برای دادگاه تجدیدنظر ناحیه اول نامزد شده است. او به طور قانونی وکالت مدرسه ای در نیوهمپشایر را بر عهده داشت که سال ها پیش توسط خانواده دختری که ادعا می کرد مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، شکایت کرد. شاکی 16 ساله در آن زمان، ادعا کرد که دلنی درخواستی تهدیدآمیز برای افشای هویت خود در صورت ادامه اظهارات در مورد مدرسه ارائه کرده است.