دموکرات‌ها ادعا می‌کنند که متون سرویس مخفی را پنهان کرده‌اند و سوابق را درخواست می‌کنند

قانونگذاران گفتند که می‌خواهند بدانند چرا مقامات ناظر تصمیم گرفتند “در این مرحله در این تحقیقات اطلاعات مهمی را از سرویس مخفی دنبال نکنند” و تنها تصمیم گرفتند تا بیش از چهار ماه بعد، در دسامبر، درخواست خود را به DHS برای پیام‌های متنی خاص تمدید کنند. 2021.

قانونگذاران همچنین روز دوشنبه فاش کردند که کن کوچینلی، معاون وزیر موقت DHS در 6 ژانویه، در آن زمان از تلفن شخصی استفاده می کرد، اما بازرس کل این واقعیت را به کنگره گزارش نکرد. طبق گزارش‌ها، متن‌های کوچینلی، به همراه متن‌های چاد ولف، وزیر وقت، نیز پاک شده‌اند.

قانونگذاران خواستار آن شدند که دفتر IG تا 8 اوت تمام اسناد و ارتباطات مربوط به تصمیم برای جمع‌آوری یا بازیابی هرگونه پیامک و مربوط به حذف، پاک کردن، در دسترس نبودن یا بازیابی پیام‌های متنی از سرویس مخفی Wolf را تحویل دهد. و کوچینلی.

این اسناد نگرانی‌های نگران‌کننده جدیدی را ایجاد می‌کند که دفتر شما نه تنها به مدت بیش از یک سال نتوانسته است به کنگره اطلاع دهد که شواهد مهم در این تحقیق وجود ندارد، بلکه کارکنان ارشد شما عمداً تصمیم گرفتند که این شواهد را دنبال نکنند و سپس به نظر می‌رسد اقداماتی را برای پوشش دادن انجام داده‌اند. این نامه ادامه داد.

کمیته ها گفتند که شواهدی را به دست آورده اند که نشان می دهد دفتر بازرس کل برای اولین بار از پیام های متنی گمشده سرویس مخفی، به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده در ماه مه 2021 مطلع شده است. و ایمیل های بین مقامات ارشد DHS IG نشان می دهد آژانس تصمیم گرفت در ژوئیه 2021، تقریبا یک سال قبل از اینکه برای اولین بار به کنگره اطلاع دهد که پاک شده اند، از تلاش برای بازیابی این پیامک ها صرف نظر کند.

کمیته ها همچنین از آژانس خواستند تا کیت و معاون بازرس کل، کریستن فردریکز را حداکثر تا 15 اوت برای مصاحبه های رونویسی شده در دسترس قرار دهد.



منبع

نامه دوشنبه به یک ایمیل به تاریخ 27 ژوئیه 2021 اشاره کرد که در آن توماس کیت، معاون IG، به جیم کرامپکر، یکی از مقامات ارشد رابط در DHS نوشت: «جیم، لطفاً از این ایمیل به عنوان مرجع مکالمه ما استفاده کنید، جایی که گفتم ما دیگر سوابق تلفنی و پیام های متنی از USSS (سرویس مخفی ایالات متحده) مربوط به رویدادهای 6 ژانویه درخواست نکنید.

کافاری ماه گذشته نامه‌ای به این دو کمیته ارسال کرد که در آن فاش کرد که پیام‌های متنی سرویس مخفی ارسال و دریافت شده در حدود 6 ژانویه 2021، علیرغم درخواست‌های کنگره و بازرسان فدرال مبنی بر حفظ آنها، حذف شده است.

حذف این پیام‌ها احتمال وجود شواهد از دست رفته را افزایش داده است که می‌تواند اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را در جریان شورش، به ویژه پس از شهادت در مورد رویارویی او با نیروهای امنیتی در حالی که تلاش می‌کرد به حامیان کنگره بپیوندد، روشن کند. از آن نامه 19 ژوئیه، مجموعه ای از افشاگری ها در مورد سوء مدیریت سرویس مخفی و DHS با این ارتباطات فاش شده است که باعث تحقیقات کنگره در مورد این موضوع شده است.

واشنگتن (AP) – دموکرات‌های ارشد کنگره از بازرس کل وزارت امنیت داخلی به عنوان بخشی از تحقیقات عمیق‌تر درباره مدیریت پیام‌های متنی سرویس مخفی که اکنون حذف شده‌اند در مورد حمله 6 ژانویه به این کشور درخواست کرده‌اند مصاحبه‌های تحصن‌کننده و اسناد داخلی را از بازرس کل وزارت امنیت داخلی درخواست کرده‌اند. کاپیتول

رهبران کمیته‌های قدرتمند نظارت مجلس نمایندگان و امنیت داخلی روز دوشنبه نامه‌ای به بازرس کل جوزف کافاری نوشتند که در آن جزئیات نیاز فوری به مصاحبه با کارکنانش در مورد شواهد جدید از تلاش‌های ادعایی برای پنهان کردن پاک کردن ارتباطات سرویس مخفی را توضیح دادند.

کارولین مالونی، رئیس مجلس نمایندگان و بنی تامپسون، رئیس امنیت داخلی، در نامه نوشتند: «ما با نگرانی‌های جدید درباره عدم شفافیت و استقلال شما می‌نویسیم، که به نظر می‌رسد یکپارچگی تحقیقات مهمی را که توسط دفتر شما اداره می‌شود به خطر می‌اندازد». آنها همچنین درخواست خود را از کوفاری برای کنار گذاشتن خود از تحقیق در مورد متون پاک شده تجدید کردند.