دموکرات‌های برتر در فلوریدا، نیویورک به میدان می‌روند

دیگر نامزدهای این کرسی عبارتند از یوه لاین نیو، عضو مجلس، کارلینا ریورا، عضو شورای شهر نیویورک و الیزابت هولتزمن، نماینده سابق مجلس. همچنین دانیل گلدمن، دادستان فدرال سابق که در اولین تحقیقات استیضاح ترامپ به عنوان مشاور دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت، نامزد شد.

نماینده مارکوین مولین، مالک شرکت لوله کشی که در سال 2012 کرسی خانه اوکلاهاما شرقی خود را به دست آورد، در ماه ژوئن در صدر فهرست 13 نامزد GOP قرار گرفت اما از آستانه 50 درصدی که برای رسیدن به مرحله مقدماتی نیاز داشت، کوتاه آمد. او توسط ترامپ تایید شد، اما تنها پس از کسب مقام اول در انتخابات مقدماتی.

حوزه‌های جدید کنگره باعث وحشت دموکرات‌ها شده است، به‌ویژه یک کرسی جدید در منطقه منهتن که دو رئیس فعلی را به رقیب تبدیل کرده است. نماینده کارولین مالونی، که به مدت سه دهه نماینده Upper East Side شهر نیویورک بوده است، در مقابل جری نادلر، نماینده Upper West Side قرار دارد که به همین مدت نماینده Upper West Side بوده است.

پیشنهاد مولین برای سنا، کرسی مجلس نمایندگان را باز گذاشت که 14 رقیب جمهوری‌خواه را به خود جلب کرد. جاش برچین، سناتور سابق ایالتی و اوری فریکس، قانونگذار فعلی ایالتی به دور دوم راه یافتند.

جمهوری خواهان اوکلاهاما از بین دو طرفدار وفادار به ترامپ که در دور دوم رقابت می کنند، نامزد حزب خود برای پایان دوره بازنشستگی سناتور جیم اینهوف از حزب جمهوریخواه را انتخاب خواهند کرد. این پیرمرد 87 ساله در پایان سال جاری کناره گیری می کند و بیش از چهار سال از دوره او باقی مانده است.

دو حامی ترامپ در دور دوم دور دوم ریاست جمهوری اینهوفه که در ژانویه 2027 به پایان می رسد، رقابت می کنند.

نیویورک

نیکی فرید، کمیسر کشاورزی ایالتی و چارلی کریست، نماینده ایالات متحده، که زمانی خود به عنوان یک جمهوری خواه فرماندار بود، برای نامزدی دموکرات ها برای رقابت با دیسانتیس در ماه نوامبر رقابت می کنند. فرید، تنها دموکرات منتخب در سراسر ایالت، تلاش کرده است تا کریست را تنها به عنوان یک دموکرات معرفی کند. او موضع سابق ضد سقط جنین کریست و انتصاب قضات محافظه کار دیوان عالی ایالت را برجسته کرده است. کریست انتقادات فرید را به عنوان آخرین تلاش‌ها برای مقابله با جمع‌آوری کمک‌های مالی و حمایت‌های برجسته‌اش رد کرده است.

مالونی 76 ساله و نادلر 75 ساله هر کدام ریاست کمیته های قدرتمندی را بر عهده دارند. سورج پاتل، یک وکیل 38 ساله که می‌گوید زمان حضور نسل جدیدی از رهبران فرا رسیده است، در همان دوره مقدماتی شرکت می‌کند.

مشارکت غیرقابل پیش‌بینی نیز می‌تواند تعیین کننده برگزاری مقدماتی در ناحیه اولترا لیبرال در جنوب منهتن و بروکلین باشد. موندایر جونز، نماینده پیشرو در آنجا رقابت می کند، که نماینده یک صندلی دره هادسون است، اما در حال دویدن به سمت جنوب است تا از چالش دیگری در مقابل رئیس فعلی جلوگیری کند.

ربکا جونز، کارمند سابق وزارت بهداشت که پس از اینکه داشبورد کووید-19 ایالت را زیر سوال برد و مدعی شد فلوریدا اعداد دقیقی را گزارش نمی‌کند، مورد توجه ملی قرار گرفت، ربکا جونز، که برای نامزدی دموکرات‌ها برای کرسی گاتز نامزد شد. بی اساس جونز با پگی شیلر، یک فعال محلی حزب دموکرات روبرو است.

یکی از جنجالی ترین اعضای مجلس نمایندگان، نماینده جمهوریخواه مت گیتز، با یک چالش اولیه قوی از جانب مارک لومباردو، تفنگدار سابق و مدیر سابق فدرال اکسپرس مواجه است که مجموعه ای از تبلیغات را در مورد حمله به گاتز به دلیل تحت بازجویی فدرال در پرونده قاچاق جنسی اجرا کرده است. . گاتز متهم نشده است و تخلف را انکار می کند.

واشنگتن (AP) – در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه، دو دموکرات ارشد فلوریدا برای شانس رویارویی با فرماندار جمهوری‌خواه، ران دیسانتیس، یک ستاره محافظه‌کار در حال ظهور که اغلب به عنوان جایگزین اصلی برای دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 نام برده می‌شود، به رقابت می‌پردازند.

نادلر توسط نیویورک تایمز و رهبر اکثریت سنا چاک شومر تایید شده است. اما از آنجایی که بسیاری از ساکنان ولسوالی برای تعطیلات تابستانی، به ویژه رای دهندگان ثروتمندی که در جای دیگری خانه دوم دارند، رای دهندگان می توانند کم باشد، که پیش بینی برنده را دشوار می کند.

چه چیزی را تماشا کنیم:

اوکلاهما

AP را برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections و در توییتر دنبال کنید، https://twitter.com/ap_politics.





منبع

در نیویورک، تقسیم مجدد دو همکار قدیمی دموکرات مجلس نمایندگان برای یک کرسی با هم رقابت می کنند، در حالی که رئیس بازوی مبارزات انتخاباتی حزب در مجلس در قلمرو جدیدی فعالیت می کند و با چالشی از سمت چپ مواجه است.

نماینده شان پاتریک مالونی، که ریاست سازمان مبارزات انتخاباتی دموکرات مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، در یک منطقه حومه ای جدید در شمال شهر نیویورک شرکت می کند. او بدون مشورت جونز که در حال حاضر بیشتر منطقه را نمایندگی می کند، مناطق را عوض کرد. این حرکت جناح چپ را در رتبه بندی قرار داد و باعث شد که سناتور ایالتی الساندرا بیاگی او را برای کرسی به چالش بکشد.

پالادینو یک کاندیدای سابق فرمانداری است که سابقه طولانی در اظهار نظرهای توهین آمیز دارد، از جمله پیشنهاد او مبنی بر اینکه آدولف هیتلر “آنگونه رهبر ما امروز نیاز داریم” به دلیل توانایی او در جمع کردن جمعیت. اخیراً، او در یک مصاحبه رادیویی گفت که مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده به دلیل مجوز بازرسی از خانه ترامپ “باید اعدام شود”. او بعداً در این برنامه گفت که ظاهری دارد.

در دیگر رقابت‌های سنای اوکلاهاما، جیسون بولینگر، وکیل شهر اوکلاهما، و مدیسون هورن، کارشناس امنیت سایبری، در دور دوم انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها برای رویارویی با سناتور جمهوری‌خواه فعلی جیمز لنکفورد در ماه نوامبر رقابت می‌کنند. لنکفورد محبوبیت قوی در ماه نوامبر خواهد بود.

انتظار می‌رود در رقابت‌های انتخاباتی سنای ایالات متحده، انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه، رقابت انتخابات عمومی بین مارکو روبیو، جمهوری‌خواه کنونی و وال دمینگ، نماینده دموکرات کنگره، که کرسی خود در اورلاندو را رها می‌کند، تقویت کند.

___

___

فلوریدا که زمانی بزرگ‌ترین ایالت نوسانی کشور بود، در سال‌های اخیر گرایش بیشتری به جمهوری‌خواهان داشته است. ترامپ دو بار برنده آن شد و تسلط جمهوری‌خواهان بر قوه مقننه به دیسانتیس یک پلتفرم ملی برای اجرای یک نام تجاری وقیحانه از سیاست‌های جنگ فرهنگی داد که کمک‌کنندگان بزرگ جمهوری‌خواه را خوشحال کرد و باعث شد تا حدس و گمان‌ها درباره نامزدی او برای ریاست‌جمهوری برانگیخته شود.

یک رقابت مقدماتی برتر جمهوری خواهان در نزدیکی بوفالو در حال گسترش است، جایی که کریس جیکوبز، نماینده جمهوری خواه پس از اینکه با واکنش شدید به دلیل حمایت از اقدامات ایمنی اسلحه پس از تیراندازی دسته جمعی نژادپرستانه در ماه مه گذشته در منطقه خود مواجه شد، تصمیم به انتخاب مجدد گرفت. نیک لنگورثی، رئیس حزب جمهوری خواه نیویورک و کارل پالادینو، تاجر، برای جایگزینی او نامزد شده اند.

فلوریدا

میشل پرایس، نویسندگان آسوشیتدپرس در نیویورک، آنتونی ایزاگویر و برندان فرینگتون در تالاهاسی، فلوریدا، و شان مورفی در اوکلاهاما سیتی در این گزارش مشارکت داشتند.

نیویورک دومین دور انتخابات اولیه خود را پس از رای گیری در ماه ژوئن برای رقابت های سراسری برگزار می کند. روز سه‌شنبه ۲۶ کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده را پوشش می‌دهد، زمانی که یک قاضی دستور بازنگری نقشه‌های سیاسی را صادر کرد.

مولین با رئیس سابق مجلس نمایندگان اوکلاهاما، تی دبلیو شانون، مدیر بانکی که ناموفق برای کرسی باز مجلس سنای ایالات متحده در سال 2014 نامزد شد، روبرو می شود. برنده در ماه نوامبر به شدت در برابر کندرا هورن، نماینده سابق دموکرات، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

در ایالتی که تقریباً 10٪ از جمعیت آن را سرخپوستان آمریکایی می دانند، مولین و شانون هر دو از اعضای قبایل بومی آمریکا هستند. مولین شهروند چروکی است و شانون که او نیز آمریکایی آفریقایی تبار است، شهروند کشور چیکاساو است.

در همین حال، رقابت‌های مقدماتی داغ ناشی از خروج چهار عضو مجلس نمایندگان، کسب یک منطقه جدید کنگره به لطف جمعیت رو به رشد فلوریدا، و نقشه‌های جدیدی است که توسط دفتر دیسانتیس ترسیم شده است که می‌تواند جمهوری‌خواهان را بیش از پیش تقویت کند.