دموکرات‌ها، با احساس قدرت جدید، برنامه‌ریزی می‌کنند تا حق رای را نقض کنند

سیمون گفت: “به نظر می رسد که ما احتمالا سوم خواهیم شد، اما در جایگاه مدال هستیم.” “آنها جانشینان شایسته و دارندگان موقت جام سفر هستند.”

استیو سیمون، یک دموکرات که بار دیگر به عنوان وزیر امور خارجه مینه سوتا انتخاب شد، گفت که ثبت نام خودکار رای دهندگان و ثبت نام اولیه افراد 16 و 17 ساله قبل از تولد 18 سالگی آنها در رای گیری در دستور کار قانونگذاران دموکرات ایالت او قرار خواهد گرفت.

جمهوری خواهان سال آینده کنترل واحدی بر دولت های ایالتی در تگزاس، اوهایو، فلوریدا و جورجیا خواهند داشت. در تگزاس و اوهایو، همراه با جاهای دیگر، جمهوری خواهان محدودیت‌های بیشتری را برای رای‌گیری در هنگام تشکیل جلسه در سال جدید در نظر گرفته‌اند.

محبوب‌ترین طرح دموکرات‌ها برای دسترسی به رأی‌دهی، پیوستن به ۲۰ ایالتی است که ثبت نام خودکار رأی‌دهندگان را تصویب یا تصویب کرده‌اند، سیستمی که هر کسی را که اطلاعاتش در پرونده یک سازمان دولتی است – مانند بخش وسایل نقلیه موتوری یا یک دفتر خدمات اجتماعی، اضافه می‌کند. – به فهرست رأی دهندگان مگر اینکه آنها انصراف دهند. اورگان که در سال 2016 به اولین ایالتی تبدیل شد که این رویه را اتخاذ کرد، ماه گذشته بیشترین درصد مشارکت رای دهندگان را در این کشور داشت که در انتخابات اخیر مینه سوتا برگزار شد.

در میشیگان، رأی‌دهندگان در دو انتخابات میان‌دوره‌ای گذشته، اصلاحیه‌های قانون اساسی را تأیید کردند که رأی‌گیری زودهنگام و غیرحضوری را گسترش داد، یک کمیسیون تقسیم‌بندی مجدد مستقل ایجاد کرد و استفاده از جعبه‌های دراپ باکس را گسترش داد.

آدام پریتزکر، پسر عموی فرماندار جی.بی. او گفت: «دموکرات ها هرگز دست از شگفتی من بر نمی دارند. آنها از تکان دادن پرچم سفید در ایالت ها به این فکر می کنند که ما برنده شدیم، سپس می خواهند پا را از روی پدال گاز بردارند. فقط کمی خطرناک به نظر می رسد که اینگونه فکر کنیم.»

دادستان کل و نامزد فرمانداری، جاش شاپیرو، دموکرات، در جریان تظاهراتی در نیوتاون، پیا، در 6 نوامبر 2022. (روث فرمسون/نیویورک تایمز).

اکنون این دموکرات‌ها هستند که همه مناصب فرمانداری را به جز یکی حفظ کردند و کنترل مجالس ایالتی در میشیگان و مینه‌سوتا را به دست آوردند که آماده حمله در سال 2023 هستند. آنها فهرست بلندبالایی از پیشنهادات را ارائه می‌کنند که شامل ایجاد خودکار می‌شود. سیستم های ثبت نام رای دهندگان، پیش ثبت نام نوجوانان برای رای دادن قبل از رسیدن به 18 سالگی، بازگرداندن حق رای به مجرمان آزاد شده از زندان و جرم انگاری اطلاعات نادرست انتخاباتی.

و در واشنگتن دی سی، دیوان عالی در حال بررسی پرونده ای است که می تواند به قوه مقننه ایالتی قدرت گسترده ای در مورد قوانین انتخابات بدهد – تصمیمی که پیامدهای زیادی برای قدرت قانونگذاران ایالتی برای ترسیم نقشه های کنگره و تعیین قوانین برای انتخابات فدرال دارد.

مذاکرات دیوان عالی در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از دموکرات‌ها حزب را تحت فشار قرار می‌دهند تا در گسترش دسترسی به رای تهاجمی‌تر عمل کند – به‌ویژه پس از اینکه سنا امسال نتوانست بسته گسترده‌ای برای حق رای را پیش ببرد.

شاپیرو که داگ ماستریانو، رقیب جمهوری‌خواه شکست‌خورده‌اش، در یک پلتفرم محدودیت‌های رای‌گیری گسترده شرکت کرد، گفت که مایل است برخی از پیشنهادات حزب جمهوری‌خواه را در نظر بگیرد و اگر به معنای گسترش دسترسی به رای‌گیری باشد، “در میانه دیدار کند”.

در پنسیلوانیا، شاپیرو برخلاف بسیاری از ایالت‌های دیگر، که در آن انتخابات توسط مقامات منتخب دیگر یا هیئت‌های منصوب شده اداره می‌شود، قدرت نادری برای انتصاب بالاترین مقام انتخاباتی دارد.

بنسون گفت که او معتقد است اقداماتی که او به دنبال آن است در برابر هر گونه چالشی بر اساس متمم اول قانون اساسی مقاومت خواهد کرد.

بنسون گفت: “بزرگترین تهدید برای دموکراسی ما در حال حاضر، گسترش عمدی اطلاعات نادرست و تهدیدها و آزار و اذیت مقامات انتخاباتی است که از این تلاش ها ناشی می شود.” ما به رای دهندگان در همه طرف ها مدیونیم که به دنبال پاسخگویی برای هر کسی هستیم که عمداً سعی می کند اساساً از طریق اطلاعات نادرست از رای دادن کسی جلوگیری کند.

و در آریزونا، جایی که کری لیک جمهوری‌خواه هنوز شکست خود را در رقابت برای فرمانداری قبول نکرده است، کیتی هابز، فرماندار منتخب، رابطه‌ای با رهبران سنای ایالت جمهوری‌خواه را توصیف کرد که بسیار تیره است، او هیچ ارتباطی با آنها نداشته و برنامه‌ای هم ندارد.

او در نیواورلئان گفت: “این افراد ادعای تقلب دارند در حالی که هیچ کدام وجود ندارد، این افراد شورشی را در ساختمان کنگره برپا کردند، آنها هستند که اعتماد را شکسته اند.” شما نمی توانید این افرادی را که توسط افرادی که به عنوان رهبر از آنها حمایت کرده اند گمراه شده اند، نوازش کنید. این به اصطلاح رهبران باید پاسخگو باشند.»

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

فرماندار گرچن ویتمر در گردهمایی اخیر فرمانداران گفت که در نظر دارد از ثبت نام خودکار حمایت کند و ثبت نام برای رای دادن برای دانشجویان خارج از ایالتی که در دانشگاه های میشیگان تحصیل می کنند آسان تر کند. (جمهوری خواهان در برخی ایالت ها به دنبال این بوده اند که رای دادن را برای دانشجویان خارج از ایالت که تمایل به دموکرات دارند دشوارتر کنند و استدلال می کنند که باید در ایالت های خود رای دهند.)

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

او متعهد شد که فردی “طرفدار دموکراسی” را انتخاب کند و گفت که خوشبین است که جمهوری خواهان با تغییر قانون ایالتی که پردازش برگه های رای غایب و رای گیری زودهنگام قبل از روز انتخابات را ممنوع می کند، موافقت کنند. متحدان ترامپ از این قانون برای ایجاد هرج و مرج در این ایالت پس از انتخابات 2020 استفاده کردند و به دروغ ادعا کردند که آرای غایب جمع آوری شده پس از روز انتخابات دلیلی بر تقلب در رای است.

تیم والز فرماندار مینه‌سوتا در مورد دستورالعمل‌های خود به دموکرات‌ها در مورد مسائل رأی‌گیری گفت: «من از آنها خواسته‌ام که بزرگ فکر کنند.

اورس در مورد دعوای تنومند ایالت بر سر قوانین رای گیری گفت: «فکر می کنم این کار انجام شده است. آنها ممکن است سعی کنند قوانینی را تصویب کنند تا رای دادن را دشوارتر کنند. و آنها می دانند که من آنها را وتو خواهم کرد.”

جمهوری خواهان دهه هاست که به دنبال محدودیت های بیشتری برای رای دادن هستند. این تلاش‌ها پس از انتخابات 2020 افزایش یافت، زمانی که چندین ایالت تحت رهبری جمهوری‌خواهان قوانین جدیدی با اقداماتی تصویب کردند که شامل الزام رای‌دهندگان به نشان دادن هویت عکس، سلب کنترل از هیئت‌های انتخابات محلی و محدود کردن برخی از رای‌گیری‌های زودهنگام بود.

از سال 2020، جمهوری‌خواهان با الهام از دروغ‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تلاش کردند رأی‌دهی را برای افرادی که شخصاً در روز انتخابات رأی نمی‌دهند، دشوارتر کنند. اما در انتخابات میان‌دوره‌ای، رای‌دهندگان در سراسر کشور برجسته‌ترین نامزدهای جمهوری‌خواه را که ادعاهای نادرست درباره انتخابات آمریکا را پذیرفتند و قول دادند قوانین را به نفع حزب خود تغییر دهند، رد کردند.

دادستان کل و نامزد فرمانداری، جاش شاپیرو، دموکرات، در جریان تظاهراتی در نیوتاون، پیا، در 6 نوامبر 2022. (روث فرمسون/نیویورک تایمز).

دموکرات‌ها به طور گسترده‌ای این پرونده را – که توسط جمهوری‌خواهان در کارولینای شمالی مطرح شد – برای دموکراسی خطرناک تفسیر کرده‌اند، زیرا چشم‌انداز تهاجم تهاجمی جمهوری‌خواهان و پتانسیل قانونگذاران ایالتی برای تعیین نتیجه انتخابات وجود دارد. اما به دموکرات‌ها اجازه می‌دهد تا در ایالت‌هایی که اهرم‌های انتخابات را کنترل می‌کنند، خود را در قدرت دائمی بنویسند.

و در اورگان، اولین ایالت در سال‌های اخیر که مجموعه‌ای از روش‌ها را برای گسترش دسترسی به رأی‌دهی، از جمله رأی‌گیری عمومی از طریق پست، ایجاد کرد، تینا کوتک، فرماندار منتخب، گفت که قصد دارد محدودیت‌هایی را برای مشارکت مردم و کمپین‌های انتخاباتی اعمال کند. شرکت ها فیل نایت، بنیانگذار نایک، میلیون ها دلار برای شکست دادن او هزینه کرد.

تأثیر این قوانین رأی گیری همچنان نامشخص است. در گرجستان که در سال 2021 قانون انتخاباتی مهمی را تصویب کرد، مشارکت بسیار زیاد بود، اما رای گیری پستی بر اساس الزامات جدید به شدت کاهش یافت.

جمهوری‌خواهان ویسکانسین بخش زیادی از دو سال گذشته را صرف تصویب بیش از دوازده لایحه رای‌گیری کردند که توسط فرماندار تونی اوورز، دموکراتی که ماه گذشته در انتخابات مجدد پیروز شد، وتو شد. رهبران جمهوری‌خواه گفته‌اند که آنها این لوایح را تنها برای اینکه اورز دوباره در سال 2023 وتو کند، دوباره معرفی نخواهند کرد.

شاپیرو گفت: «مطمئناً مایلم در مورد شناسه رأی دهندگان گفتگوی صادقانه داشته باشم، تا زمانی که این چیزی باشد که به عنوان مانعی برای رأی دادن استفاده نشود». من حاضر نیستم با افرادی که درگیر تئوری‌های توطئه هستند و درباره سال 2020 مزخرف می‌گویند، مذاکره کنم. من مایلم با افرادی که با باورهای صادقانه پای میز مذاکره می‌آیند در مورد اینکه چگونه می‌توانیم حق رای و مشارکت در رای را گسترش دهیم، صحبت کنم.

هابز گفت که در حالی که او “امیدوار است بتوانیم زمینه های مشترکی در مورد مسائل رای گیری پیدا کنیم”، خوشبین نبود.

در دو میدان نبرد دیگر، آریزونا و ویسکانسین، احتمالاً فضای کمتری برای همکاری فرمانداران دموکرات با قانونگذاران جمهوری خواه وجود خواهد داشت.

فرمانداران دموکرات در ایالت هایی که میدان های نبرد سیاسی ملی نیستند، انگیزه کمتری برای ایجاد تغییرات بزرگ در قوانین رای خود ابراز کردند. وس مور، فرماندار منتخب مریلند، گفت که چیز زیادی برای تغییر نمی بیند. فرماندار لورا کلی از کانزاس، که دارای یک مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان است، گفت که “اکثر کانسان ها از نحوه کار در حال حاضر کاملا راضی هستند.”

فرمانداران دموکرات در آریزونا و ویسکانسین با مجالس جمهوری خواه روبرو خواهند شد که به طور گسترده با گسترش دسترسی به رای مخالف هستند، در حالی که جاش شاپیرو، فرماندار منتخب دموکرات پنسیلوانیا، احتمالاً در نهایت ریاست یک مجلس با اکثریت GOP و مجلسی با اکثریت محدود را خواهد داشت. اکثریت دموکراتیک

نیواورلئان – طی دو سال گذشته، دموکرات‌ها در ایالت‌های میدان نبرد، در برابر تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای محدود کردن دسترسی به رأی‌دهی و تشدید تردیدها در مورد مشروعیت انتخابات کشور دفاع کرده‌اند.

سیمون ابراز تاسف کرد که چگونه اورگان و مین از مینه‌سوتا در انتخابات پیشی گرفته‌اند، اما او گفت که تغییرات پیشنهادی او به او کمک می‌کند تا ایالت او دوباره در صدر قرار گیرد.

دموکرات‌هایی که در انتخابات مجدد پیروز شدند یا به زودی قدرت را به دست خواهند گرفت، پیروزی‌های خود را به عنوان دستوری برای آسان‌تر کردن و در دسترس‌تر کردن رأی‌دهی تفسیر کردند.

والز در میان بیش از دوازده فرماندار و فرمانداران منتخب دموکرات بود که در اوایل دسامبر در نیواورلئان گرد هم آمدند، جایی که موضوع دفاع و گسترش دسترسی به رای موضوع مکرر گفتگو در سالن‌های رقص و راهروهای گردهمایی زمستانی سالانه انجمن فرمانداران دموکرات بود. .

جوسلین بنسون، وزیر امور خارجه میشیگان، یک همکار دموکرات، گفت که در حالی که دفتر او برای اجرای تغییرات انتخاباتی مورد تایید رای دهندگان کار می کرد، او مایل است قوانین و مجازات های گسترده ای را برای انتشار و تقویت اطلاعات نادرست که در رای گیری تداخل می کند، ببیند. آگهی‌ها یا پست‌هایی با تاریخ‌های اشتباه برای انتخابات یا زبان فریبنده در طومارهایی که برای اصلاحیه‌های پیشنهادی رای جمع‌آوری می‌شوند.