دعوا بر سر شهادت افسر پرونده فتنه پسران مغرور را به هم می زند

برای پوشش کامل شورش کاپیتول، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

دعوای حقوقی بر سر یک افسر پلیس واشنگتن دی سی که با انریکه تاریو، رهبر پسران مغرور در آستانه حمله به کنگره 6 ژانویه 2021 در ارتباط بود، درگرفت که می‌تواند نتیجه محاکمه آتی تاریو و دیگر راست‌گرایان افراطی را رقم بزند. افراطی ها

تاریو با چهار نفر دیگر محاکمه خواهد شد: اتان نوردین، از آبرن، واشنگتن. جوزف بیگز، از اورموند بیچ، فلوریدا؛ زاخاری رل از فیلادلفیا و دومینیک پزولا از روچستر نیویورک.

تاریو در زمان وقوع شورش در واشنگتن نبود، اما مقامات می گویند که او به ایجاد خشونت آن روز کمک کرد. کمی قبل از شورش، مقامات می گویند تاریو در رسانه های اجتماعی پست کرد که این گروه قصد داشت در 6 ژانویه در “تعداد بی سابقه” شرکت کند، اما به جای پوشیدن لباس های سنتی سیاه و زرد، “ناشناس” خواهد بود.

“اگر پسران مغرور در 6 دی ماه برنامه های خود را به نیروی انتظامی اطلاع دهند، چگونه ممکن است فتنه شود؟” سابینو ژورگی، وکیل تاریو، در جلسه‌ای اخیر گفت. آنها نمی‌خواهند که او شهادت دهد، زیرا این امر پرونده آنها را کاملاً از بین می‌برد.»

وکلای تاریو می گویند که شهادت ستوان پلیس متروپولیتن شین لموند برای دفاع رئیس ملی سابق Proud Boys در برابر توطئه فتنه انگیز و سایر اتهامات جدی ناشی از این حمله بسیار مهم است.

واشنگتن پست در فوریه گزارش داد که لموند به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد تماس هایش با پسران مغرور به مرخصی سپرده شده است. رابرت کانتی، رئیس پلیس متروپولیتن، گفته است که این اداره یک افسر را به عنوان بخشی از “تحقیقات در حال انجام” توسط وزارت، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری به مرخصی گرفت، اما از ذکر نام افسر خودداری کرد.

ایمیلی برای درخواست نظر برای وکیل لاموند ارسال شد. وکلای تاریو می گویند که لموند مدتی است که به دلیل ممانعت احتمالی در اجرای عدالت در تحقیقات تاریو تحت بازجویی قرار گرفته است.

تاریو سابقه همکاری با مجریان قانون را دارد.

____

سوابق دادگاه کشف شده در سال گذشته نشان داد که تاریو قبلاً پس از متهم شدن به کلاهبرداری در سال 2012، مخفیانه کار می کرد و با بازرسان همکاری می کرد. پس از کیفرخواست تاریو به دلیل مشارکت در طرحی مربوط به فروش مجدد نوارهای آزمایش دیابت، او به دولت کمک کرد تا بیش از ده ها نفر دیگر را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. مردم طبق اسناد دادگاه

لموند، یک افسر اطلاعاتی برای نیروی پلیس، مسئول نظارت بر گروه هایی مانند پسران مغرور در هنگام آمدن به واشنگتن بود. وکلای مدافع در اسناد دادگاه نوشتند تاریو به طور مرتب با لموند قبل از آمدن پسران مغرور به پایتخت برای بحث در مورد “هدف سفر، دستور کار و مکان” ارتباط برقرار می کرد.

محاکمه پسران مغرور آزمون بزرگ دیگری برای وزارت دادگستری خواهد بود که ماه گذشته در محکومیت توطئه فتنه انگیز دو رهبر گروه افراطی راست افراطی دیگر: استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers، از گرنبری، تگزاس، و کلی مگز، به پیروزی بزرگی دست یافت. ، که رهبر بخش فلوریدا این گروه بود. گروه افراطی راست افراطی و شوونیست مردانه تاریو که سیاست های دولت ترامپ را به چنگ آورد، در تظاهرات قبلی طرفدار ترامپ و در کنگره در 6 ژانویه یک تحریک کننده اصلی بود.

وکلای پسر مغرور می گویند، اما لموند اکنون قصد دارد در صورت فراخوانی پس از اینکه دادستان به افسر هشدار دادند که او ممکن است به ممانعت از تحقیقات در مورد تاریو متهم شود، از امتیاز متمم پنجم خود علیه خود اتهامی استفاده کند. آنها وزارت دادگستری را متهم کرده اند که سعی دارد لموند را مجبور به سکوت کند زیرا شهادت او به پرونده آنها آسیب می رساند. دادستان ها به شدت این اتهام را رد کرده اند.

تاریو دو روز قبل از شورش در واشنگتن دستگیر شد و متهم به خرابکاری یک بنر در یک کلیسای تاریخی سیاه‌پوستان در جریان تظاهراتی در دسامبر 2020 شد. تاریو پس از گذراندن دوران محکومیت پنج ماهه خود به دلیل محکومیت خود در 14 ژانویه 2022 از زندان آزاد شد. آن پرونده.

تاریو به لموند گفت که Proud Boys رنگ‌های سنتی سیاه و زرد خود را نمی‌پوشند تا از حملات احتمالی فعالان ضدفا محافظت کنند. وکلای تاریو نوشتند که تاریو به افسر گفت که قصد داشتند سخنرانی ترامپ را تماشا کنند و به نتایج انتخابات اعتراض کنند «و بعداً در همان شب قصد داشتند با آبجو و بچه های فراوان مهمانی کنند.

به گفته وکلای تاریو، لموند در یک پیام به افسران همکار گفت: «او به من گفت که این بار سعی می‌کنند به حالت ناشناس بروند. حتی اگر رنگ‌هایشان را نپوشند، به‌عنوان یک گروه به هم می‌چسبند، بنابراین باید بتوانیم آنها را شناسایی کنیم. ناگفته نماند که آنها سر تا پا سیاه با سپرهای موقتی نخواهند بود!»

اریک کنرسون، دستیار دادستان ایالات متحده به قاضی گفت که این پیشنهاد که دادستان ها شاهدان را تحت فشار قرار می دهند و آنها را تهدید می کنند «کاملاً نادرست است».

درگیری حقوقی دو هفته قبل از شروع انتخاب هیئت منصفه در یکی از مهمترین پرونده هایی که وزارت دادگستری پس از قیام 6 ژانویه مطرح کرده است، در جریان است. دادستان ها تاریو و چهار متهم دیگر را متهم کردند که برای توقف اجباری انتقال قدرت ریاست جمهوری از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق به جو بایدن دموکرات، توطئه کردند.

دفاع می گوید شهادت لموند از ادعاهای تاریو حمایت می کند که او به دنبال اجتناب از خشونت بود نه ایجاد آن. وکلای تاریو از قاضی خواسته اند در صورت امتناع دولت از اعطای مصونیت به لموند، این پرونده را رد کند تا او بتواند در موضع گیری قرار گیرد.