دست اندازها، دو حزب در مبارزه طولانی برای قبض نیمه هادی

بایدن با امید به ادامه فشار در سال جاری، از سخنرانی خود در ماه مارس استفاده کرد تا اعلامیه اینتل برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری برای هشت کارخانه نیمه هادی خارج از کلمبوس، اوهایو را برجسته کند – تعهدی که مشروط به تصویب نهایی بود. صورت حساب بایدن سایت برنامه ریزی شده 1000 هکتاری (400 هکتاری) اینتل را «زمینه رویاها» خواند که «آینده آمریکا بر روی آن ساخته خواهد شد».

بایدن به رایموندو گفت: «ما باید این کار را در آمریکا انجام دهیم. ما باید این را در آمریکا بسازیم.»

او در سخنرانی خود گفت: «این اعتماد از بین رفت.

واشنگتن (AP) – پنج هفته پیش، دستیاران ارشد دولت بایدن برای نشست منظم صبح پنجشنبه خود در مورد تصویب لایحه ای برای احیای بخش تراشه های رایانه ای ایالات متحده، با نگرانی از اینکه ممکن است در خطر باشد، گرد هم آمدند.

داستان پشت سر پیچیدگی های دو حزبی را آشکار می کند، حتی زمانی که همه طرف ها بر لزوم اقدام توافق دارند.

در همین حال، تهاجم روسیه به اوکراین فشارهای تورمی را در سراسر جهان بدتر کرده بود، زیرا هزینه های انرژی و مواد غذایی افزایش یافت، که یادآور خرابی هایی است که اگر دسترسی به نیمه هادی ها بیشتر مختل شود، رخ می دهد.

محاصره دو هفته ای مک کانل پس از آن پایان یافت که جو مانچین، سناتور ویرجینیای غربی، در 14 ژوئیه گفت که تا حد زیادی با برنامه های هزینه و مالیات دموکرات های دیگر مخالف است. با فرض اینکه دستور کار گسترده‌تر بایدن روی یخ باشد، جمهوری‌خواهان سنا می‌توانند با اطمینان به لایحه تراشه‌های رایانه‌ای رأی دهند.

با این حال، در پایان، دموکرات‌ها هنوز برای تصویب این لایحه از 24 جمهوری‌خواه کمک گرفتند، که برخی از آنها گفتند که حفظ امنیت ملی حیاتی است.

بر اساس شمارش ریموندو، او 250 جلسه با شرکت‌ها و گروه‌های خارجی و تقریباً 300 جلسه یا تماس با قانون‌گذاران در مورد این لایحه در طول 18 ماه داشت.

اما چهار ساعت پس از تصویب لایحه چیپس در سنا در 27 ژوئیه، مانچین از توافق بزرگی با چاک شومر، رهبر دموکرات های سنا خبر داد. 369 میلیارد دلار برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، 15 درصد حداقل مالیات شرکتی، کاهش قیمت داروهای تجویزی و حدود 300 میلیارد دلار کاهش کسری بودجه وجود داشت – بسته ای که مک کانل می خواست متوقف شود. این امر همچنین حمایت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان را زیر سوال برد.

در 8 ژوئن 2021، سنا نسخه خود را از لایحه نیمه هادی تصویب کرد و مجلس نیز هشت ماه بعد از آن پیروی کرد. اما اختلافات کلیدی وجود داشت که باید توسط یک کمیته کنفرانس مشترک حل و فصل شود.

وزیر بازرگانی تصمیم گرفت با مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ترامپ که در یک سخنرانی فوریه آشکارا از بایدن انتقاد کرده بود، تماس بگیرد و قول داد “ما مطمئن می شویم که او صاحب یک شاخه از دولت نیست.”

او گفت: “باید راهی وجود داشته باشد.” «آیا باید صورت حساب را کوچکتر کنیم؟ آیا او فقط به دنبال چیپس است؟ می دانید، فقط درگیر شدن دائمی است.»

در بیشتر مراحل، ماهیت فنی تراشه‌های رایانه‌ای و تحقیقات علمی به این معنی بود که مذاکرات فراتر از هیاهوی نزاع‌های حزبی رخ می‌داد. هر دو طرف می‌دانستند که تحقیقات با بودجه دولت پس از جنگ جهانی دوم در نهایت منجر به اینترنت، MRI، واکسن‌های کرونا و سایر نوآوری‌هایی شد که دنیای امروز را شکل می‌دهند. تنها در پایان، با نزدیک شدن به موفقیت، سیاست به طور عمومی تقویت شد.

این روند 18 ماه قبل از آن در یک نشست دفتر بیضی با قانونگذاران در 25 فوریه سال گذشته، تنها یک ماه پس از ریاست جمهوری بایدن، آغاز شده بود. قانون مجوز دفاع ملی سرمایه گذاری در توسعه نیمه هادی ها را تصویب کرده بود، اما کنگره همچنان باید پول را برای تحقق آن تخصیص می داد و یک گروه دو حزبی از رئیس جمهور برای کمک می خواست.

بایدن یادداشتی دریافت کرد مبنی بر اینکه مجلس نمایندگان این لایحه را در حالی که او در جلسه ای با مدیران اجرایی شرکت داشت، تصویب کرده است. او این خبر را با تشویق اعلام کرد و سپس با کارهای بیشتر در زمینه اقتصاد، گفتگو را ادامه داد.

پس از 18 ماه، تلاش دو حزبی برای تامین 52 میلیارد دلار برای نیمه هادی ها به خط پایان نزدیک می شد. اما آنها نگران بودند که میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا، مانع آن شود.

رایموندو پس از اطلاع از توییت مک کانل، در شکمش گودال احساس کرد، اما آن آخر هفته با جمهوری خواهان به کار تلفن های خود ادامه داد.

اما پس از آن، اینتل در اواخر ژوئن اعلام کرد که به دلیل تصویب نشدن این لایحه، راه‌اندازی کارخانه اوهایو را به تعویق می‌اندازد. سپس مک کانل تصمیم گرفت مذاکرات را با یک توییت در آخرین روز ژوئن متوقف کند. چند روز بعد، فرانسه یک کارخانه نیمه هادی جدید را اعلام کرد که با سرمایه گذاری 43.8 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا در تولید تراشه امکان پذیر شد.

همانطور که مقامات دولت می بینند، این لایحه هفته گذشته کنگره را به دلیل یک ائتلاف عمیق و تداوم بی امان پاک کرد. اما همانطور که بسیاری از جمهوری‌خواهان رویدادها را تفسیر می‌کنند، آنها حمایت کلیدی را ارائه کردند، سپس دوبار عبور کردند.

بایدن به آنها گفت: “من 100 درصد موافق آن هستم، اما ما باید بیش از این کار کنیم.”

اما خطرات ناشی از کمبود تراشه های کامپیوتری در بهار و تابستان 2021 با افزایش تورم بیشتر شد. نظرسنجی وزارت بازرگانی در سپتامبر 2021 نشان داد که تولیدکنندگان به طور متوسط ​​به عرضه تراشه‌های پنج روزه در مقایسه با 40 روز قبل از همه‌گیری کاهش یافته‌اند.

تیم بایدن همچنین از کهنه سربازان دولت ترامپ کمک گرفت. از جمله رابرت لایتیزر، نماینده تجاری ایالات متحده در دوران ترامپ، و مشاوران سابق امنیت ملی اچ آر مک مستر و رابرت اوبراین بودند.

تنها چند ساعت بعد، مک کانل در توییتر قول داد که اگر سناتورهای دموکرات تلاش کنند بودجه جداگانه و بسته مخارج داخلی را برای رای گیری خط حزبی پیش ببرند، لایحه نیمه هادی مرده خواهد بود.

رایموندو پس از درخواست کمک پمپئو گفت: “من همیشه خوشحالم که به یک هموطن ایتالیایی کمک می کنم.” نمایندگان پمپئو به درخواست‌ها درباره این مبادله پاسخ ندادند.

لوکاس هفته گذشته در سخنرانی خود در مجلس گفت: “جمهوری خواهان مجلس در تمام این مدت با حسن نیت کار کرده اند تا به قوانینی اجماع برسند که می تواند توسط هر دو مجلس تصویب شود.” اما بارها و بارها، زمانی که رهبری دموکرات تیرک‌ها را جابه‌جا کرده، روند را تعطیل کرده و سیاست‌های تفرقه‌انگیز و حزبی خود را انتخاب کرده، ناکام مانده‌ایم.»

دیس و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، پس از سخنرانی، تماس خود را تشدید کردند. سوابق داخلی کاخ سفید 85 جلسه و رویداد را نشان می‌دهد که شرکت‌ها و سهامداران از ابتدای سال جاری با تمرکز بر کاربران نهایی تولیدکنندگان و فروشندگان تراشه‌ها و تجهیزات شرکت داشته‌اند. از ماه مارس، دستیاران ارشد – از جمله رئیس کارکنان کاخ سفید، ران کلین، مدیر امور قانونگذاری، لوئیزا ترل، دیس، ریموندو و گهگاه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی – جلسات استراتژی صبح پنجشنبه خود را بر اساس این ابتکار آغاز کردند.

بایدن در حالی که در ماه مه از بزرگترین تاسیسات نیمه هادی جهان – پردیس سامسونگ در کره جنوبی با ساختمان هایی تزئین شده به رنگ های هندسی نقاش هلندی پیت موندریان و ارتفاعی تقریباً به بلندی گنبد کنگره ایالات متحده، در ماه می، تحت فشار قرار گرفت تا تولید داخلی بیشتری داشته باشد. فضای داخلی تمیز و آینده نگر

او گفت: “بابت وقفه متاسفم.”



منبع

مک کانل تهدید کرد که سرمایه گذاری در بخش نیمه هادی را مسدود می کند، حتی اگر از این ایده حمایت کند، به امید اینکه قانون جداگانه دموکرات را متوقف کند. تیم بایدن گام غیرمعمولی را برداشت و از اعضای سابق دولت ترامپ – گروهی که عموماً توسط دموکرات‌ها مورد تحقیر قرار می‌گیرد – برای یافتن آرای جمهوری‌خواهان به خدمت گرفت. قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه مانند فرانک لوکاس، نماینده اوکلاهاما بودند که به تدوین این لایحه کمک کردند، اما در نهایت احساس کردند که موظف هستند به آن رای منفی دهند، زیرا از افزایش مالیات دموکرات‌ها و هزینه‌هایی که به زودی ممکن است به دنبال داشته باشد، ناراضی بودند.

اما بازی سناتور کنتاکی در نهایت شکست خواهد خورد.

برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید، احساسات ناشی از جلسه را یادآوری کرد: «پیشرفت بسیار زیاد، اعتماد بیش از حد و در خطر بسیار زیاد است» که اکنون تلاش ها متوقف شده است. «ما می رویم. سرمان را پایین نگه داریم و جلو برویم.»

آنها استدلال کردند که میلیاردها دلار برای تراشه های کامپیوتری و تحقیقات علمی می تواند به کاهش تورم، ایجاد مشاغل جدید در کارخانه، دفاع از ایالات متحده و متحدانش و حفظ برتری در برابر چین جاه طلب و تهاجمی کمک کند.

ریموندو پس از رأی گیری گفت: «امروز نسبت به آمریکا احساس خوبی دارم. “کمی بیشتر از آنچه باید طول می کشد، بسیار بیشتر از آنچه که دوست دارید، اما این اتفاق می افتد.”

این فقط یک صورت‌حساب خوش‌بینانه دیگر نبود. بسیاری از افراد حاضر در جلسه جلسات متعددی را در اتاق وضعیت در مورد سناریوهای ترسناک در صورت متوقف شدن توافق انجام دادند. آنها به این باور رسیده بودند که مسیر اقتصاد و امنیت ملی در خطر است.

بیش از 90 درصد تراشه های پیشرفته از تایوان می آیند. اگر تایوان مورد حمله قرار گیرد یا کانال‌های حمل و نقل بسته شود، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان با یک بحران اقتصادی روبه‌رو می‌شوند و سیستم‌های تسلیحاتی برای دفاع از شهروندان خود را غیرممکن می‌دانند که نگهداری و به‌روزرسانی شوند.

رئیس جمهور جو بایدن به زودی قانون 280 میلیارد دلاری تراشه ها و علم را امضا خواهد کرد که شامل پول قابل توجهی برای تحقیقات علمی نیز می شود. این رویداد به دلیل بازگشت مجدد بیماری کووید-19 توسط بایدن به تعویق افتاده است. این گزارش از چگونگی گردآوری این لایحه از مصاحبه با 11 مقام دولت بایدن و کنگره گرفته شده است، که اکثر آنها به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا در گفتگوهای خصوصی صحبت کنند.

این موضوع تا حد زیادی در پس‌زمینه باقی ماند زیرا رئیس‌جمهور بسته کمکی 1.9 تریلیون دلاری برای کمک به ویروس کرونا را در مارس 2021 از طریق کنگره ارائه کرد، سپس توجه خود را به مذاکرات زیرساخت‌های دو حزبی و یک دستور کار داخلی گسترده که کاخ سفید آن را «بهتر بسازید» معطوف کرد.

سنا در نهایت زمانی این لایحه را تصویب کرد که به نظر می رسید بسته دستور کار جداگانه دموکرات ها به جایی نمی رسد. اما پس از آنکه مانچین هفته گذشته آن را با قرارداد شومر خود احیا کرد، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در آخرین لحظه تلاش کردند تا لایحه چیپس را متوقف کنند. مقامات کاخ سفید مدام با قانونگذاران تماس می گرفتند و این به عنوان یک پیروزی دو حزبی تصویب شد.

برخی از جمهوری خواهان تلخ بودند. کورنین سناتور تگزاس در مورد رکود اقتصادی هشدار داده بود در صورتی که ایالات متحده دسترسی به تراشه های کامپیوتری پیشرفته را از دست بدهد و نیروی محرکه این لایحه باشد، با این حال او احساس می کرد که مانچین توانایی مذاکره با حسن نیت را تضعیف کرده است.

تیم بایدن تصمیم گرفت هرگونه تهدید احتمالی مک کانل را به عنوان یک “انتخاب نادرست” نادیده بگیرد و با سناتورهای جمهوری خواه که از این لایحه حمایت کرده بودند، مانند جان کورنین از تگزاس، تاد یانگ از ایندیانا و راجر ویکر از می سی سی پی به همکاری ادامه دهد.