دستیار سابق ترامپ گفت که او و سایر کارکنان نمی توانستند تصور کنند ترامپ در روز 6 ژانویه به ساختمان کنگره راهپیمایی کند، زیرا او «هرگز ندیده بود که این مرد بدون گاری گلف از زمین گلف عبور کند».

دیر گفت: “در شوخی بود.” “این بود، “او امروز این را گفت. شما آنچه امروز او گفت را باور نخواهید کرد.”

دیر گفت که او همچنین در 5 ژانویه با تونی اورناتو، معاون وقت رئیس دفتر کاخ سفید، به دنبال تأیید این بود که ترامپ قصد ندارد روز بعد به ساختمان کنگره برود.

او همچنین به بازرسان گفت که این سه نفر در جریان آن مکالمه درباره جزئیات بیشتر آن روز صحبت نکردند زیرا “اینکه او قصد رفتن به کاپیتول را داشت هرگز جدی نبود.”

شهادت دیر حاکی از آن است که بسیاری از مقامات کاخ سفید از طرح ترامپ بی اطلاع بودند.

دیر به بازپرسان گفت: “من 100 درصد مطمئن بودم که حرکت اضافی انجام نمی دهیم.” اگر معاون عملیات ستاد به من گفت ما حرکت اضافی انجام نمی دهیم، حرکت اضافی انجام نمی دهیم.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در بدمینستر باشگاه ملی گلف ترامپ در 28 ژوئیه 2022.جاناتان فری/LIV گلف از طریق گتی ایماژ

  • در ماه ژوئن، کسیدی هاچینسون در جریان جلسه انفجاری کمیته ششم ژانویه فاش کرد که ترامپ نه تنها می‌خواست به ساختمان کنگره برود، بلکه سعی کرده بود فرمان خودروی شاسی‌بلندی را که در آن نشسته بود، بگیرد که به او گفته شد نمی‌تواند برود. کمیته بعداً در گزارش نهایی اولیه خود گفت که از منابع دیگر تأیید کرده است که یک “تعامل خشمگین” رخ داده است.

    به گفته جاد دیر، معاون سخنگوی سابق کاخ سفید، آن‌ها این موضوع را خندیدند – این برای ترامپ واقع بینانه نبود که تا این حد راه برود.

    دیر، معاون دبیر مطبوعاتی WH، همچنین گفت که نامه استعفای خود را در 6 ژانویه تایپ کرده است.

دیر به کمیته گفت که چند روز قبل از 6 ژانویه، او “به شوخی” درباره احتمال رفتن ترامپ به کنگره با مولی مایکل و نیک لونا، دو دستیار دیگر ترامپ در کاخ سفید صحبت کرده است.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در بدمینستر باشگاه ملی گلف ترامپ در 28 ژوئیه 2022.

او افزود: «شاید باید بیشتر فشار می آوردم.

این کمیته که گزارش کامل خود را در روز جمعه منتشر کرد، متن مصاحبه های اضافی را روز سه شنبه منتشر کرد.

برخی از کارمندان کاخ سفید شنیدند که ترامپ می‌خواهد در 6 ژانویه به ساختمان کنگره برود و آن را خندیدند.

  • او گفت: “6 ژانویه یک روز غم انگیز و خسته کننده بود و من آسیب دیدم.”

    دیر به بازپرسان کمیته 6 ژانویه در خلال نشستی در مارس 2022 گفت: “من هرگز مردی را ندیده ام که بدون گاری گلف در زمین گلف قدم بزند. نمی توانم تصور کنم که او در خیابان پنسیلوانیا قدم می زند.” “نگرانی های امنیتی” در مورد چنین جنبشی.

    دیر از اظهار نظر خودداری کرد.

    و دیر گفت که او هنوز فکر نمی‌کند که چنین باشد، حتی پس از اینکه ترامپ در سخنرانی خود در مورد بیضی در 6 ژانویه پیشنهاد کرد که به جمعیت حامیانش که در راهپیمایی به سمت کاپیتول هستند، بپیوندد.

    جاد دیر به کمیته گفت که ترامپ را ندیده است که «در یک زمین گلف بدون گاری گلف قدم بزند».

  • دیر به بازپرسان گفت: «من شایعاتی در این باره شنیده‌ام. شنیده ام که وقتی از صحنه بیرون آمد و حتی وقتی به کاخ سفید برگشت، می خواست جنبشی را به راه بیندازد.

    تعداد انگشت شماری از دستیاران رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ پیش از 6 ژانویه 2021 شنیدند که او ممکن است قصد دارد همراه با حامیان خود از خیابان پنسیلوانیا تا ساختمان کنگره به عنوان نشست مشترک کنگره برای تأیید نتایج انتخابات راه برود.

    دیر، که اکنون به عنوان مدیر ارتباطات فرماندار منتخب سارا هاکبی سندرز در آرکانزاس فعالیت می کند، همچنین به کمیته گفت که پس از رای گیری هیئت الکترال در 14 دسامبر و تهیه پیش نویس نامه استعفای در شب 6 ژانویه، ترامپ را تشویق کرده است که تسلیم شود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع