دستیار ارشد ناوالنی می‌گوید جنگ اوکراین نشان می‌دهد پوتین دیوانه‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد، و هشدار داد که رهبر روسیه با واقعیت در تماس نیست.

ناوالنی در توئیتی از طریق یک واسطه از مردم خواست تا علیه جنگ اوکراین و پوتین کمپین کنند “در هر فرصتی.”

لئونید ولکوف گفت: پوتین “به تحریم ها و واکنش بین المللی اهمیتی نمی دهد.”

  • ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در نشستی در 14 اکتبر 2022 در آستانه، قزاقستان صحبت می کند.گتی ایماژ

    • ولکوف هشدار داد که بقای ناوالنی می تواند به این بستگی داشته باشد که پوتین او را به عنوان یک ابزار چانه زنی ببیند یا خیر.

    ولکوف با تاکید بر اینکه رهبر روسیه “به تحریم ها و واکنش بین المللی اهمیتی نمی دهد” گفت: ارزیابی ما از اینکه پوتین واقعا چقدر دیوانه است اشتباه بود.

    ناوالنی که برجسته‌ترین منتقد پوتین است، در آگوست 2020 در سیبری با ماده اعصاب دوران شوروی مسموم شد. پوتین به طور گسترده مقصر این حادثه است که نزدیک بود ناوالنی را بکشد. رهبر روسیه هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرده است.

    به گفته دستیار ارشد منتقد زندانی کرملین که هشدار می دهد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیوانه تر از آن چیزی است که قبلاً ارزیابی می کردند، بقای الکسی ناوالنی در خطر است.

    ولکوف گفت: “پوتین ظاهرا خیلی با واقعیت در تماس نیست، اما حتی او به سناریوهای احتمالی آینده فکر می کند. در چنین شرایطی ناوالنی یک ابزار بالقوه معامله است. این نیز می تواند مهم باشد.”

    ناوالنی پس از چند ماه درمان در آلمان پس از مسمومیت، در اوایل سال 2021 به مسکو بازگشت و به سرعت دستگیر شد. رهبر اپوزیسیون روسیه به اتهاماتی که در سراسر جهان به عنوان انگیزه های سیاسی محکوم شده بود، پشت میله های زندان انداخته شد و از آن زمان به نظر می رسد مدت زمان محکومیت خود را سپری کرده است. حبس ناوالنی به اعتراضات گسترده در سال 2021 منجر شد. ژوئن گذشته، ولکوف به Insider گفت که پوتین “احمق” است که ناوالنی را به زندان بیاندازد، زیرا این کارزار مبارزه با فساد را به نمادی برای روس ها تبدیل کرده است که پشت سر آنها تجمع کنند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    اما اگر پوتین به مذاکرات برای پایان دادن به جنگ روی آورد، ولکوف امیدوار است که ناوالنی بتواند به عنوان یک ابزار چانه زنی تلقی شود.

    ولکوف گفت: “حالا باید اعتراف کنم که وضعیت بسیار بد است، زیرا اکنون ارتباط او با دنیای خارج بسیار محدود است و سلامتی او به خطر افتاده و ممکن است وضعیت جسمانی او بدتر شود.” وی افزود: ما باید در مورد ناوالنی صحبت کنیم.

    ولادیمیر پوتین در حال صحبت و اشاره.

    سلامت رهبر اپوزیسیون روسیه در طول مدتی که در زندان به سر می برد منبع نگرانی دائمی بوده است. ولکوف نسبت به وضعیت و توانایی ناوالنی برای ادامه ارتباط اکنون که در انفرادی است ابراز نگرانی کرد.

    قبل از حمله روسیه به اوکراین، تیم ناوالنی معتقد بود که پوتین نمی‌خواهد خطر مرگ رهبر مخالفان در زندان را به جان بخرد، زیرا جهان از نزدیک نظاره گر است و کرملین مقصر شناخته می‌شود. اما لئونید ولکوف، دستیار ارشد ناوالنی، به گاردین گفت که مدیریت پوتین در جنگ اوکراین دیدگاه آنها را نسبت به رهبر روسیه تغییر داده است.

    ناوالنی که همچنان از منتقدان سرسخت پوتین در دوران زندان بوده و خواستار تظاهرات گسترده علیه جنگ اوکراین شده است، هفته گذشته گفت که به منظور “بستن من” به سلول انفرادی منتقل شده است.

    جنگ در اوکراین تا حد زیادی پوتین را به یک منفرد بین المللی تبدیل کرده است، در حالی که روسیه را هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی منزوی کرده است. کشورهای سراسر جهان تهاجم بی‌دلیل روسیه را محکوم کرده‌اند که روسیه را با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای مواجه کرده است. و علیرغم این واقعیت که جنگ برای روسیه که تلفات حیرت انگیزی را در طول درگیری متحمل شده است، خوب پیش نرفت، پوتین هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست کشیدن از هدف خود برای انقیاد اوکراین نشان نداده است.

    دستیار ارشد ناوالنی به گاردین گفت که اوکراین نشان می دهد پوتین دیوانه تر از آن چیزی است که آنها فکر می کردند.