دستیار اخراج شده توسط جورج سانتوس می گوید که پس از ارسال پول به معاون جمهوری خواه، شغل خود را بدست آورده است

او گفت که تصمیم گرفت پس از اینکه مجبور شد کار را ترک کند در مورد حادثه آزار و اذیت صحبت کند.



منبع

ماه گذشته، جمهوری خواهان در مجلس از رای به اخراج سانتوس دور زدند و موضوع را به هیئت اخلاق ارجاع دادند. کمیته فاش نکرده است که با چه کسی مصاحبه می کند یا چه زمانی ممکن است تصمیم گرفته شود.

مایرز گفت که او شروع به ارسال ناخواسته پول کرد، زیرا معتقد بود بورا، یک عامل سیاسی جناح راست، در آن زمان از مجلس حقوق نمی گرفت و نمی توانست غذا بخرد. اما او همچنین گفت که امیدوار است این پرداخت‌ها به او کمک کند تا شغلی را به دست آورد.

سانتوس این اتهام را رد کرده و آن را “کمیک” توصیف کرده است.

مایرز در طول مصاحبه خود با بازرسان مجلس اذعان کرد که حداقل یک مکالمه را مخفیانه با سانتوس ضبط کرده و بعداً آن را با یک روزنامه نگار به اشتراک گذاشته است. او همچنین گفت که در حالی که هنوز برای سانتوس کار می کرد به اف بی آی رفته بود تا احتمالاً به عنوان یک مخبر محرمانه برای اجرای قانون کار کند.

مایرز به AP گفت: «بورا یک فرد قدرتمند بود. می‌خواستم او از طرف من دفاع کند.»

مایرز در مصاحبه خود گفت که بورا از او پول نخواست، اما یک بار از او درخواست کرد که “پیتزای بیشتری بفرستد”، که به نظر او اشاره ای به شکلک پیتزایی است که قبلاً در خطوط موضوع Venmo استفاده می کردند.

نیویورک (AP) – مردی که برای مدت کوتاهی به عنوان دستیار جورج سانتوس، نماینده ایالات متحده کار می کرد، می گوید که پس از ارسال یک سری مبالغ به یکی از معاونان ارشد جمهوری خواه، شغل خود را بدست آورده است.

او توضیح داد که بورا را به صورت آنلاین پیدا کرد و سپس به دلیل تمایل جدی برای کمک به نماینده رسوایی، برای یافتن شغل در دفتر سانتوس تلاش کرد.

مایرز در نامه‌ای که در ماه فوریه به کمیته اخلاق مجلس فرستاده شد، گفت که او پس از رد پیشنهادات جنسی سانتوس و متهم کردن نماینده کنگره به کشیدن دستش روی پای داخلی‌اش و لمس کشاله ران او در حالی که در دفتر تنها بودند، برکنار شد.

مایرز جزئیات پرداخت‌ها، از جمله رسیدها و پیام‌های متنی را با آسوشیتدپرس به اشتراک گذاشت. گزارش او از نحوه کمک بورا به استخدام او قبلا گزارش نشده بود و سوالاتی را در مورد ناهنجاری های اخلاقی احتمالی در اطراف سانتوس ایجاد می کند.

«نه. تو مجبور نبودی آن مرد را انجام دهی،» بورا پاسخ داد، و بعداً اضافه کرد، «من مطمئناً پول شما را پس می‌دهم.»

بازرسان مجلس از مایرز درباره پرداخت‌هایی که در رسیدها و پیام‌های متنی مستند شده بود، به عنوان بخشی از تحقیقات درباره اتهامات آزار جنسی در محل کار مایرز پس از اخراج از کارمندان سانتوس در ماه فوریه، سؤال کردند.

مایرز همچنین اسنادی از جمله ایمیل‌ها و پیام‌های متنی با کارکنان و رسیدهایی که پرداخت‌های ونمو به بورا را نشان می‌داد، ارائه کرد.

درک مایرز، 31 ساله، در طی مصاحبه ای در روز چهارشنبه به کارکنان کمیته فرعی اخلاق مجلس نمایندگان گفت که در حالی که در اواخر ژانویه تلاش می کرد در دفتر کنگره سانتوس شغلی پیدا کند، حداقل 7 مبلغ 150 دلار را به مدیر عملیات سانتوس، ویش بورا، فرستاد. .

روز چهارشنبه، اعضای کمیته دو ساعت از مایرز در مورد اتهامات آزار جنسی، رابطه اش با بورا، و اینکه آیا در طول دوره کوتاه خود در دفتر شاهد رفتار غیرقانونی بوده است، سؤال کردند.

مایرز، روزنامه‌نگار سابق، در اواخر ژانویه پیشنهاد کاری برای دستیار قانونگذاری دریافت کرد، اما کمتر از یک هفته در این سمت دوام آورد. در آن زمان، سانتوس به مایرز گفت که از یافته‌های بررسی پیشینه‌ای که نشان می‌داد مایرز پس از انتشار ضبطی از یک محاکمه به شنود تلفنی در اوهایو متهم شده بود، نگران است.

بازرسان مجلس از مایرز در مورد تبادل پیامک او با بورا در 29 ژانویه، چند روز پس از پیشنهاد این کار، پرسیدند. در آن مبادله، مایرز از بورا پرسیده بود: “آیا هنوز حقوق و دستمزد دریافت کرده‌اید؟”

کمیته اخلاق مجلس نمایندگان در حال بررسی چندین اتهام رفتار نادرست سانتوس است که اعتراف کرده است که بسیاری از بیوگرافی خود را جعل کرده است و در حال حاضر با اتهامات فدرال از جمله کلاهبرداری و پولشویی مواجه است.

بورا، یک حضور قابل اعتماد در کنار سانتوس که به همراهی رئیسش از خبرنگاران پس از محاکمه در دادگاه فدرال در ماه گذشته کمک کرد، از اظهار نظر خودداری کرد.